• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Donkervoort D8 GTO-RS: de snelste D8 ooit

Auteur: Author, gepost 4 mei 2016 om 11:58 – 55 Reacties

Afbeelding Donkervoort D8 GTO-RS: de snelste D8 ooitAfbeelding Donkervoort D8 GTO-RS: de snelste D8 ooitAfbeelding Donkervoort D8 GTO-RS: de snelste D8 ooitAfbeelding Donkervoort D8 GTO-RS: de snelste D8 ooitAfbeelding Donkervoort D8 GTO-RS: de snelste D8 ooitAfbeelding Donkervoort D8 GTO-RS: de snelste D8 ooitAfbeelding Donkervoort D8 GTO-RS: de snelste D8 ooitAfbeelding Donkervoort D8 GTO-RS: de snelste D8 ooit

Donkervoort D8 GTO-RS: de snelste D8 ooit
De toko van ome Joop timmert de laatste tijd stevig aan de weg.

En dat zien we maar wat graag, want Nederlandse autofabrikanten die over een langere periode relevant zijn, blijken tot dusver behoorlijk schaars. Voor een overzichtje klikt u HIER. Dat Donkervoort broedde op uitbreiding van de D8-familie was al duidelijk en onlangs werd het doek van de iets minder hardcore D8 GTO-S gejast.

Nu is het moment daar om te teasen met de D8 GTO-RS; een bijzonder hete variant die gehakt moet maken van zo’n beetje alles op wielen. Verbeterde aerodynamica, een nóg sterkere vijfcilinder van Audi, launch control; Donkervoort heeft kosten noch moeite gespaard om hun ultieme technische showcase in elkaar te draaien.

Harde cijfers zijn helaas nog niet bekend, op het allerhardste cijfer na: de prijs. Inclusief BTW en BPM betaal je voor deze carbon raket een niet misselijke € 198.613,73. Een hoop geld, maar op het circuit rijd je vrijwel gegarandeerd iedereen voorbij. Leuk trouwens: er zijn al 21 exemplaren van de D8 GTO-RS verkocht, dus er zijn nog maar 19 gelukkigen die er eentje aan mogen schaffen.

Ook interessant!

  • Maak je Donkervoort D8 GTO nu nóg duurder
  • Donkervoort D8 GTO Individual
    Donkervoort D8 GTO Individual Series nu EXTRA individueel
  • Donkervoort bouwt JOUW auto
    Donkervoort bouwt JOUW auto deze herfst
  • Oranje
    Deze acht oranje auto's feesten lekker door vandaag

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

d8, d8-gto, d8-gto-rs, Donkervoort

Vorig bericht: « Hier, de lekkerste Pagani Huayra tot dusver
Volgend bericht: Gumball 2016: Afrojack scoort vette boete! »

Lees Interacties

Reacties

  1. StijnB zegt

    4 mei 2016 om 12:00

    Als het is om onderdelen te lenen houden we plots wel van VAG? :)

    Login om te reageren
    • jaccovdzaag zegt

      4 mei 2016 om 12:09

      @StijnB: Ik denk dat dit technisch iets verfijnder is, en dat Donkervoort er ongetwijfeld hun eigen draai aan geeft.

      Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      4 mei 2016 om 12:15

      @StijnB: alsof iedereen hier VAG haat. Je zou het vast graag willen, maar het is niet zo….

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      4 mei 2016 om 12:15

      @StijnB: Ik ben geen echte VAG man. Maar voor die 5pitter Turbo kan ik wel een aantal leuke projecten bedenken hoor!

      Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      4 mei 2016 om 12:38

      @StijnB: Het enige mooie product dat de fabrieken daar verlaat is die heerlijke vijfpitter. ;)
      Bovendien heeft Donkervoort hem nog behoorlijk aangepast.

      Login om te reageren
  2. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    4 mei 2016 om 12:04

    Niet bepaald moeders mooiste maar wel erg gaaf

    Login om te reageren
  3. martinus zegt

    4 mei 2016 om 12:04

    Binnenkort komen ze ook met eentje die alleen maar track-legal is. Het voordeel daarvan is dat je geen bpm hebt. Nadeel, hij mag de openbare weg niet op, maar hij gaat wel dondershard.

    Login om te reageren
  4. dutchcorvette zegt

    4 mei 2016 om 12:12

    Ik heb er helemaal niks mee. Weinig auto voor heel veel geld.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      4 mei 2016 om 12:26

      @dutchcorvette: ja als je auto’s afneemt op basis van koopprijzen dan is dit niets voor jou.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        4 mei 2016 om 12:26

        @w0o0dy: kilo prijzen dus

        Login om te reageren
      • dutchcorvette zegt

        4 mei 2016 om 13:16

        @w0o0dy: ik kijk ook naar bruikbaarheid.

        Login om te reageren
    • hansiehansie zegt

      4 mei 2016 om 13:21

      @dutchcorvette: hun hele punt is dat ’t een compromisloze auto is. Dan klagen dat-ie niet geschikt is om de kinderen mee naar pianoles te brengen is een beetje als klagen dat een fles whiskey niet goed genoeg helpt tegen de dorst.

      Login om te reageren
    • remcott zegt

      4 mei 2016 om 19:26

      @dutchcorvette: natuurlijk niet de automaat ontbreekt ?

      Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    4 mei 2016 om 12:12

    Ben je een NL bedrijf, maak je je persplaten met Duits kenteken…

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      4 mei 2016 om 12:19

      @E34M5Touring:
      Tja, waarschijnlijk een gevalletje ken je belangrijkste markt en daarenboven zijn gepersonaliseerde platen niet mogelijk in NL…

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        4 mei 2016 om 12:23

        @StijnB: Maar dan photoshop je er een op. Of je gebruikt een sjieke Donkervoort plaat. Ik vind dat echt niet kunnen. Maar dat zal wel aan mij liggen, ik had er in ieder geval, trotse lul dat ik ben, een NL plaat op geschroefd.

        Login om te reageren
      • hansiehansie zegt

        4 mei 2016 om 13:22

        @StijnB: hetgeen weer zeer Hollands is :)

        Login om te reageren
    • motoragent zegt

      4 mei 2016 om 12:25

      @E34M5Touring: Qua uiterlijk vind ik hem ook sterk op de Duitse markt gericht. Als je een beetje thuis bent in Donkervoorts en een beetje een beeld hebt van de gemiddelde Duitse Donkervoort snap je denk ik wel wat ik bedoel. Met name de velgen (al waren gouden BBS’jes nog passender) en de raamstijlen van de deuren die in carrosseriekleur zijn gespoten vind ik typisch Duits. Een harde kofferklep in plaats van het stoffen kapje had het helemaal af gemaakt.

      Login om te reageren
      • motoragent zegt

        4 mei 2016 om 12:29

        @motoragent: Kijk, dit bedoel ik:

        http://ag-spots-2010.o.auroraobjects.eu/2010/09/10/c214748364810092010010013_4.jpg

        Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        4 mei 2016 om 12:33

        @motoragent: Ben ik helaas niet. Vind het vooral knap dat de beste man al zo lang draait in zo’n kleine niche markt. De auto’s an sich doen me niet zoveel, niet mijn type auto. Maar zakelijk gezien kan ik er veel respect voor opbrengen, hetzelfde heb ik met Tesla. Ik vind het gewoon jammer dat ie er niet vol trots een NL plaat aanschroeft. Snap de gimmick met het persoonlijke kenteken wel hoor, en deze plaat is veel kleiner. Maar als ik Joop Donkervoort heette ging elke Donkervoort met oranje spiegelkappen de showroom uit en zat er minstens 1 Made in Holland logo op. En ging elke persplaat trots de deur uit met een NL kenteken op de snottert!

        Login om te reageren
        • motoragent zegt

          4 mei 2016 om 12:39

          @E34M5Touring: Zou ik zelf ook gedaan hebben, in mijn geval zelfs met Limburge vlag op de kont.

          Ik meen me ook te herinneren dat Donkervoort voor de D8 een Duitse typegoedkeuring regelde, de wagens daar op kenteken zette, en daarna weer hier importeerde omdat dat makkelijker/goedkoper zou zijn. Ik weet dit echter niet meer zeker, dus het kan ook onzin zijn, maar het kan er iets mee te maken hebben. Feit is in ieder geval dat Donkervoort erg goed draait in Duitsland en daar inmiddels 2 vestigingen heeft geopend.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            4 mei 2016 om 12:48

            @motoragent: Ik kan me goed voorstellen dat een dergelijke constructie enorm scheelt. Zeker voor een relatief klein bedrijf. Waar elke cent ongetwijfeld telt.
            Maar ik ben iemand die vind dat we wel wat trotser mogen zijn op de dingen waar wij in excelleren. Bijvoorbeeld in de scheepvaart en op bedrijven zoals Donkervoort. Dan vind ik het jammer dat Joop zich laat verleiden tot Duutse platen. Al snap ik het allemaal wel, kosten, markt noem het maar op. Maar toch.

            Login om te reageren
    • jordydeknecht zegt

      4 mei 2016 om 12:26

      @E34M5Touring: ik heb ook nooit echt begrepen waar er enkel op Duitse platen persfoto’s worden gemaakt, misschien iemand die mij dit kan uitleggen?

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        4 mei 2016 om 13:32

        @jordydeknecht: dat straalt professionele kwaliteit uit. Op Nederlandse platen straalt kleinschaligheid uit. Dat Nederlandse kwaliteit over het algemeen nog net iets beter is dan Duitse kwaliteit dat weet de rest van de wereld natuurlijk niet.

        Login om te reageren
      • apriliarsv zegt

        4 mei 2016 om 20:32

        @jordydeknecht: omdat de artikelen in AutoWeek ctrl+c ctrl+v uit Autobild worden gejat

        Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      4 mei 2016 om 12:39

      @E34M5Touring: Nederlandse platen zijn gewoon niet mooi. In tegenstelling tot de oldtimer platen die dan weer super zijn.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        4 mei 2016 om 12:51

        @henkhupelschoten: Ik vind dit ook geen mooie plaat. Ik heb het liefst zoals in de States, althans in sommige staten, is een voorplaat niet verplicht. Dat vind ik het mooist. Maar dan achterop wel een NL plaat natuurlijk, in geval van deze Donkervoort.

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        4 mei 2016 om 13:33

        @henkhupelschoten: eerlijk gezegd vind ik Nederlandse platen in het vrolijke geel mooier dan de saaie witte Duitse/Poolse platen. Behalve op een witte auto natuurlijk, die wordt er een rijdend spiegel-ei van.

        Login om te reageren
    • hevige zegt

      4 mei 2016 om 13:28

      @E34M5Touring: Denk vanuit marketting perspectief dat je het beste de standaart kunt volgen. Ik had er persoonlijk ook duitse plaat opgeshopt want 90% + zal het toch niet opvallen dat de auto nederlands is en een duitse plaat heeft.. wat wel mensen zal opvallen is wanneer het beeld niet voldoet aan wat zij gewent zijn van een pers foto… dus met nederlandse platen zal het beeld veel minder goed vallen.

      Login om te reageren
    • lowlow zegt

      4 mei 2016 om 13:58

      @E34M5Touring: logisch, die afschuwelijke fluo knalgele platen zouden het mooie plaatje verpesten (en de aandacht afleiden van de auto)

      Login om te reageren
  6. gertjan2012 zegt

    4 mei 2016 om 12:13

    Op de eerste foto mis ik toch de antenne voor de Nikko RC uitvoering. Verhoudingen kloppen niet echt ?

    Login om te reageren
  7. martijn11 zegt

    4 mei 2016 om 12:22

    Wat een heerlijke wagen

    Login om te reageren
  8. Jochempie zegt

    4 mei 2016 om 12:24

    Hehe, die studiofoto’s waar een buiten-achtergrondje ingeplakt is :’D

    Login om te reageren
  9. c-ad zegt

    4 mei 2016 om 12:24

    Voor bijna 2 ton kan je toch een hoop ander leuk spul kopen.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      4 mei 2016 om 12:26

      @c-ad: Leuk, ja. Maar leuker dan dit? Dacht het niet.

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      4 mei 2016 om 12:29

      @c-ad: hand gebouwd, exclusief en net zo leuk als dit? Denk het niet maar ik zie je suggesties graag verschijnen.

      Login om te reageren
  10. reactief zegt

    4 mei 2016 om 12:26

    Nu met Audi grille! :-)

    Is dit nu het nieuwe blok uit de TT-RS? Zou mooi zijn, want lichter, en sterker!

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      4 mei 2016 om 12:32

      @reactief: andersom… Eerder aangezien de gewichtsbesparing die Audi opgeeft opmerkelijk dichtbij de besparing komt die Donkervoort opgaf bij de introductie van de GTO.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        4 mei 2016 om 13:19

        @w0o0dy: oke, nice! Dat wist ik niet!

        Login om te reageren
    • motoragent zegt

      4 mei 2016 om 12:33

      @reactief: Stiekem denk ik dat de motor die nu in de TT-RS ligt deels afkomstig is uit de D8 GTO, daar had Donkervoort zelf nog zo’n 30kg vanaf kunnen snoepen en Audi was toch wel zeer benieuwd hoe dat nu kon.

      Login om te reageren
  11. rufctr01 zegt

    4 mei 2016 om 12:28

    Geinig, ik heb hier echt geen 2 ton voor over!

    Login om te reageren
    • hansiehansie zegt

      4 mei 2016 om 13:24

      @rufctr01: heb je 2 ton liggen dan?

      Login om te reageren
  12. trustmeiamanengineer zegt

    4 mei 2016 om 12:39

    Wat een heerlijk kanon. Ik wist het wel als ik twee ton over zou hebben.

    Login om te reageren
  13. viezefreddyw zegt

    4 mei 2016 om 12:42

    Toegegeven, het is een absoluut monster en ik ben toch een beetje trots dat zo’n klein Nederlands bedrijf in een nog kleinere niche een grote rol kan spelen. Maar godallemachtig wat een boel geld zeg..

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      4 mei 2016 om 14:54

      @viezefreddyw: Hand Arbeitsuren kosten nu éénmal meer.

      Login om te reageren
  14. hansiehansie zegt

    4 mei 2016 om 13:18

    Die 5-cylinder is magisch.

    Login om te reageren
  15. cantuccini zegt

    4 mei 2016 om 13:31

    Leuk gefotoshopte plaatjes, en dan heb ik het voornamelijk over dat kentekenplaat voor in de 1ste foto van de serie. Toch beetje triest van ome Joop om de het mooier te doen voorkomen dan het daadwerkelijk is. Misschien is ome Joop de weg kwijt ?

    Login om te reageren
  16. Rob zegt

    4 mei 2016 om 13:36

    Heeft Donkervoort ook het vernieuwde Audi blok gebruikt, die aardig wat kilootjes lichter is? (gietijzer vs. alu)

    Login om te reageren
  17. pinut187 zegt

    4 mei 2016 om 13:39

    Weer een lekkere brute bak hoor. Mooi dat er ook al wat zijn verkocht ook!

    Login om te reageren
  18. svdv zegt

    4 mei 2016 om 14:19

    Hebben ze gelijk die achterlijk grote grill van audi gebruikt?

    Login om te reageren
  19. HZW zegt

    4 mei 2016 om 14:59

    Dat de 5 cilinder motor bij Donkervoort zoveel lichter is, is niet zo verwonderlijk.
    Donkervoort heeft gewoon alles er af gehaald wat ze niet nodig hebben.
    Alleen al het verwijderen van de airco pomp levert al een reductie in kilo’s op.
    En zijn er nog meer dingen te bedenken die gewichtsbesparing op leveren.

    Login om te reageren
  20. bottles zegt

    4 mei 2016 om 16:50

    Als de carrosserie nog breder word is het straks net een Audi

    Login om te reageren
  21. PeugeotGTI zegt

    4 mei 2016 om 22:09

    *zet het Wilhelmus in*

    Login om te reageren
  22. sanderm3 zegt

    4 mei 2016 om 23:12

    Het eerste wat me te binnen schoot was: Hellter skelter

    Login om te reageren
  23. mellie zegt

    13 mei 2016 om 10:19

    Ben toch trots op dit deze autobouwer,ga zo door.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North