Je kan deze donkerroze Macan Turbo in elk geval kopen. En het is in elk geval niet saai!
Stel, je MOET van je vriendin een Porsche rijden. Simpelweg omdat het er zo stoer uitziet en hoog zitten zo fijn is. Of omdat je @mashell heet. Als het dan echt niet anders kan, is een Porsche Macan Turbo wel een van de leukere opties. Ja, de basis is de Audi Q5, maar Porsche heeft grotendeels alles weggegooid en opnieuw ontwikkeld. Zo heeft de Macan primair achterwielaandrijving, geen voorwielaandrijving. Daarom kun je wil pirouettes in de sneeuw maken met een Macan en niet met een Q5.
Of wat dacht je van de motoren: overvierkante zescilinders met een groot slagvolume. Overvierkant betekent dat de boring groter is dan de slag en de motoren ietsje minder zuinig zijn, maar wel lekker klimmen in de toeren. Ook de transmissie is compleet anders.
Oh, en het onderstel kun je ook bijna niet uitwisselen. dat maakte de Macan een dure om te maken, maar was ‘ie wel degelijk de Porsche-badge waardig.
Donkerroze Porsche Macan
Het nadeel is alleen dat alle eerste eigenaren hun Macan zo saai samenstellen (iets dat je bij veel Duitse auto’s ziet, natuurlijk). Gelukkig vonden we hier een zeer originele auto! Het is een rode Macan waarvan de kleur het meeste lijkt op een soort donkere variant Ruby Star Neo. Collega @Loek weet echter te melden dat dit NIET Ruby Star Neo is. Het is echter ‘Impulse Red’, een soort donkerroze c.q. wijnrode kleur, iets donkerder dan Ruby Star. Deze kleur was heel kort leverbaar op de Macan en ziet er origineel uit.
Deze Macan is bijzonder zonder dat het fout of opzichtig is en dat is ook wat waard. De 21 inch ‘911 Turbo’-velgen dragen bij aan de chique feestvreugde. Het enige dat echt detoneert zijn de Indisch rode remklauwen die vreselijk clashen met het donkerroze exterieur. Dan het interieur. Wat denk je dat dat de beste kleur is voor een donkerroze Macan? Precies, donkerbruin! Dat lijkt tegenstrijdig, maar het ziet er best tof uit.
In technisch opzicht is het een Porsche Macan turbo, dus een feestje. Dat betekent dat het een échte Porsche-motor is, want deze 3.6 liter is nooit in een Audi leverbaar geweest. Het blok is voorzien is van twee turbo’s. Het maximumvermogen is 400 pk en het maximumkoppel bedraagt 550 Nm. Daarmee kun je in 4,8 seconden naar de 100 km/u sprinten en een topsnelheid halen van 266 km/u. Nope, bij Porsche doen ze niet aan begrenzen.
De nieuwprijs van deze donkerroze Macan Turbo destijds is 145.195 euro. Dat was een extreme hoeveelheid geld in 2015 voor een middenklasse crossover en dat is anno 2024 nog steeds zo. De prijs is intussen net als Geert Wilders een stuk milder geworden. Nu betaal je na 137.371 km slechts 49.950 euro voor deze donkerroze Macan Turbo met bruin leer. Interesse? Je kunt de advertentie hier bekijken!
Meer lezen? Deze 12 crossovers zijn WEL leuk!
William zegt
50K voor een kleine SUV van 9 jaar oud. De automarkt is helaas nog steeds niet genormaliseerd.
lekkaah zegt
Tsja je betaalt voor een Toyota Yaris GR of Audi S3 tegenwoordig 90k+ las ik vd week, dus dan is het ineens niet zo heel veel meer. Dat zorgt ervoor dat occassions ook duurder worden.
Edge zegt
Als je het zo zegt klinkt het inderdaad veel, maar het gaat hier wel om een Porsche (hoge aanschafprijs + populair dus relatief waardevast) en een SUV (wederom, populair dus relatief waardevast).
Dat ding wordt nu voor 50k aangeboden maar heeft ooit 145k gekost, er is dus ook al bijna een ton op afgeschreven. Als je inflatie in acht neemt zal het nog een stukje meer zijn, want die 50k van nu was in 2015 natuurlijk meer waard.
Dus zo’n gekke prijs vind ik het helemaal niet.
jaapiyo zegt
Macans zijn bijzonder waardevast, maar ja ik zou het er niet voor neertellen in ieder geval.
Dutchdriftking zegt
@wouter: Ik zou zeggen, mooi op tijd voor de Moederdag deze. Past mooi naast de roze 996.
kniesoor zegt
Sowieso hulde voor degenen, die qua kleuren(combo) van de gebaande paden durven af te wijken. Maar voor mij is dit iets te ver ‘in de berm’.
mashell zegt
Het is een bijzonder fraai exemplaar.
eselkaa zegt
Tis een gewaagde combi die in het echt beter te beoordelen is. Heb zelf ook as we speak de overweging om auto met donkerbruin interieur te laten wrappen. Lichte voorkeur voor rood (ipv lichtgroen) maar de tint bepaalt het. Benieuwd naar de reacties hier
mashell zegt
Doe wat je zelf wilt, niet wat anderen vinden wat staat, het is niet hun auto. Als je interieur en exterieur van auto als gescheiden werelden betracht (je ziet immers van binnen tegenwoordig maar opmerkelijk weinig van de buitenkant) ben je helemaal vrij om te kiezen wat jij mooi vindt. Maar wij van team rood suggereren rood…
Robert zegt
Dit is zo’n kleur die het beter doet ‘in het echt’; zo vanaf een digitale foto is dat bijna niet te beoordelen. Maar ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet lelijk.
sabrerator zegt
Ik vind het een erg mooie en chique combinatie.