Pechhulpdienst Route Mobiel heeft met agressieve reclamecampagnes flink wat klantjes weggesnoept bij concurrent ANWB. Zelfs de directeur liep over. Maar wie belt Route Mobiel zelf bij pech?
De verklaring van Route Mobiel is eenvoudig:
De pechhulpbussen leasen we bij een leasemaatschappij. Deze Route Mobiel-auto is toevallig een Opel, en diens leasemaatschappij heeft een pechhulpcontract bij de ANWB. Zo kan het dus gebeuren dat je ineens door de concurrent geholpen wordt. Ik vind het eigenlijk ook best een grappige foto.
Je hebt vast een leuk onderschrift…
henk zegt
Lekker dat die monteurs van RM niet eens hun eigen auto kunnen repareren…!!!
pieter zegt
Ja, dat krijg je er nou van als je aan het motormanagement systeem zit, omdat je die 599 eruit wil trekken bij het stoplicht… met je Opel Vivaro.
Jipp zegt
route mobiel bespaart het geld op de opleidingen, wanneer iemand pech heeft die niet makkelijk te verhelpen is slepen we ze af. Wanneer we zelf stil komen te staan moeten we de anwb bellen, zij hebben wel de juiste kennis. aldus de woordvoerder van route mobiel.
David zegt
De uitleg snap ik wel met de lease contracten en dergelijke. Maar waarom maak je je auto niet zelf, met de spullen die in je wagen liggen?:-s
Jipp zegt
@David: een teamgenoot van me had ook een abonnement bij route mobiel, zijn accu had achteraf niet genoeg power maar volgens de route mobiel man was de startmotor kapot na 1 keer kijken, dat werd direct afslepen…. Ook niet ff de accu testen ofzo….
tosti zegt
Wat een faal, het feit dat Route Mobiel door de concurent goholpen moet worden is één, maar dat hij het zelf niet kan oplossen in nog veel erger. Gelijk opzeggen dat abonnement op Route Mobiel
Stef_4 zegt
Hebben ze bij Routemobiel geen collega’s?
RickB zegt
“een pot nat!”
BmwMPower zegt
Het is geel en heeft gefaald ;)
Bumer zegt
Ik dacht dat er automonteurs in die busjes van Route Mobiel reden… of hebben we hier gewoon met oerluie mensen te maken ;)
Tonnie zegt
Opel; Overal Pech En Last.
ascari15 zegt
LOL die gast van de anwb moet ook gelagen hebben.
Route mobiel FAIL!!!!!
turboturbo zegt
Hoe kun je jezelf als bedrijf serieus nemen als je zoiets doet / laat doen ?
Emc zegt
routemobiel is goedkoop en daar is de service ook naar. Je kunt nog beter geen lid zijn en zelf het afslepen betalen, dan wanneer zij dat doen..
the-budel-guy zegt
is dat achterste busje verkleurt of wa
the-budel-guy zegt
Route Mobiel auto eet ANWB medewerker op
mylvan zegt
Globaal examen beleefd blijven tegen de klant…
wes zegt
je mag zelf niet teveel aan je auto doen ivm lease contract ook al kunnen ze het zelf zullen ze wel voor zekerheid gaan en alles via de leasmij laten lopen..
maar het geeft wel een komisch beeld
Jipp zegt
@wes: dan zou ook de anwb er niet aan mogen prutsen want die zijn geen dealer.
timberleek zegt
@Jipp:
jawel hoor
want de leasemaatschappij heeft een contract met de anwb, dus die mogen het wel
Jipp zegt
@timberleek: ik kan het je trouwens nog beter vertellen, het is verboden je auto op de vluchtstrook of op een vluchthaven te repareren, in bijna alle gevallen, mits niet makkelijk op te lossen word je dus gewoon afgesleept.
speedlimit zegt
@Jipp:
“Deze Route Mobiel-auto is toevallig een Opel, en diens leasemaatschappij heeft een pechhulpcontract bij de ANWB”
Als je ’n contract hebt waarom zou je dan uit eigen zak betalen?
Als jouw onder garantie zijnde a3/semi-golf ’n probleem heeft ga je ’t toch ook niet betalen of wel soms?
Jipp zegt
@speedlimit & timberleek: Dus volgens jullie zouden ze een hele servicebeurt langs de weg mogen doen, want ze hebben een contract met de anwb? beetje onzin he. Ik heb het contract gister avond expres nog gelezen met alle ins en outs er bij. Een pechhulpservice mag geen onderdelen vervangen op de accu en eventuele kabeltjes na. zodra de problemen niet door een kleine reparatie of hulp op te lossen zijn moet de auto gewoon worden afgesleept. En moet hij bij de dealer worden gerepareerd, alleen al vanwege de onderdelen die van het merk moeten zijn en de stempel die in het boekje moet. Pech hulpservice betekent niet reparatieservice.
Jipp zegt
@speedlimit: omder de garantie ga je ik de prblemen met mijn a3 niet betalen nee, maar dat heeft geen enkele overeenkomst met dit geval. Je kunt het alleen al aan het woord zien, pech hulpservice en geen REPARATIE service.
speedlimit zegt
@Jipp:
Begrijpend lezen jipp…ik zal ’t je uitleggen wat ik bedoel.
De leasemaatschappij van opel heeft ’n contract met de anwb in geval van pech,dus waarom zelf “rommelen” terwijl de pechhulp in ’t pakket zit dat bedoel ik.
En waar zie jij in godsnaam staan dat ik reparatie heb geschreven?
Garantie of iets wat in ’t totaalpakket zit…bij beide gevallen ga je niet uit eigen zak betalen…is de overeenkomst zo duidelijk genoeg?
En wat bedoel je precies met de zin: “oMder de garantie ga JE IK de prblemen met mijn a3 niet betalen nee”
En jij beweert advocaat te zijn met ’n a3 s-line…denk meer ’n scholier die vanachter ’n pc van ’t informatica lokaal zit te tikken :)
Jipp zegt
@speedlimit: vriend, jij spoort echt niet. en het was nog vroeg vanmorgen.
speedlimit zegt
@Jipp:
Als je niet inhoudelijk op m’n reactie in kan gaan dan kun je beter niet reageren ;)
Jipp zegt
@speedlimit: omder de garantie ga je ik de prblemen met mijn a3 niet betalen nee, maar dat heeft geen enkele overeenkomst met dit geval. Je kunt het alleen al aan het woord zien, pech hulpservice en geen REPARATIE service.
Jasper zegt
@Jipp:
ANWB doet de Merkenhulp van Opel. Ofwel, als je pech hebt met je Opel en deze valt nog onder de garantie, dan bel je Opel-service. Opel heeft dat echter uitbesteed aan de ANWB, dus komt er een ANWB-auto langs rijden. Op die manier hoeft de leasemaatschappij geen kosten voor de pechhulp te betalen, maar komt dit voor rekening van Opel. De situatie op de foto is dus puur door een financieel belang van de leasemaatschappij…
jack_abarth zegt
@speedlimit:
Waarom zitten ze bij een leasemaatschappij die ANWB prefereert en niet RouteMobiel.
Denk daar maar’s over na…
speedlimit zegt
@jack_abarth:
Hoef ik niet te doen,daar hebben ze al iemand voor bij opel ;)
Jesper zegt
Hier kan geen agressieve reclame tegenop. Ik gok dan ook dat ze al die gewonnen zieltjes bij deze weer kwijt zijn :)
Dave zegt
FAIL!
wes zegt
@jipp jazeker wel.
De leasemaatschappij doet zaken me de ANWB en die heeft toestemming op de auto rijdend te houden / te laten afslepen.
Als route mobiel ben je dus berijder en tja.. dan zou iedereen aan zijn eigen auto kunnen “klussen”
Jipp zegt
@wes: mijn vriendin rijd in een leaseauto, ze mogen alleen simpele dingen verhelpen zoals lege accu, verkeerde benzine etc.
Ze hebben een contract om te helpen bij pech, niet om het vervoer rijdend te houden!
Sciurida zegt
Dit is de allerergste PR blunder sinds de affaire met Audi en BMW, waar Audi zo ‘slim’ was advertentieruimte boven de eigen dealers te verhuren, drie keer raden wie dat ging doen… Maar goed, heel bizar dat de monteur het niet zelf kon repareren, of het was vrouwlief natuurlijk die even boodschapjes ging doen, en toen vergat de koppeling in te duwen bij het schakelen…
Zjonnie zegt
@Sciurida: even wat tussengas en de pook in z’n verzet duwen/rammen,.. werkt prima :)
manos zegt
morgenochtend pagina-grote advertentie in alle landelijke ochtendbladen: Hebben we u ooit laten staan?
NLBUURMAN zegt
@manos: zou wel echt mooi zijn!
Zjonnie zegt
Haha het is echt erg, bel anders je collega met de sleepwagen en laat hem ophalen, ipv de concurrent te laten komen…
MDV zegt
Die kerel van de ANWB zal wel denken: als ik hem nu help, dan helpt hij mij de volgende keer ook als ik met mijn VolkomenWaardeloze auto stil kom te staan!!
WoutJan15 zegt
“De lamme leidt de blinde”
flatfour zegt
Pottenkijkers
timberleek zegt
pfff routemobiel
de wegsleepbrigade bedoelen ze.
Anwb mag dan duurder zijn. Die fiksen tenminste nog wat.
de pechhulp van routemobiel houdt op bij ‘die is stuk’
CSL zegt
Waarom bellen ze niet gewoon een collega op?
majinstar zegt
Ga maar lopen.
LMV zegt
ANWB credo: ‘Hebben we u ooit laten staan?’
Nee dus, zelfs RouteMobiel niet.
fiat127 zegt
de overgrote meerderheid van pechgevallen (80%) bestaat uit 20% van de mogelijke oplossingen.
Concreet: accu’s, verkeerde benzine, zekeringen etc.
Waarom zou je als prijsvechter dan mensen op gaan leiden voor die 20%? Da’s duur en moet door iemand betaalt worden die er waarschijnlijk géén gebruik van gaat maken.
Daar komt bij dat die 20% steeds complexer wordt en dus steeds minder terplekke opgelost zal kunnen worden.
Grappige plaatje maar het ondersteund wel waarom RM goedkoper kan werken, ze betalen niet voor iets wat ze niet gebruiken. En wat ze gebruiken kopen ze zo goedkoop mogelijk in.
Een collega die komt helpen helpt geen klanten!