Het klinkt als fake nieuws, maar het is echt waar.
Terwijl wij in Nederland door de neus moeten betalen voor elke gram CO2 die onze auto’s uitstoten, wil Donald Trump de auto’s voor zijn onderdanen juist goedkoper maken door ze méér CO2 te laten uitstoten. Trump wil namelijk de strengere uitstootnormen die in het leven zijn geroepen tijdens het presidentschap van Obama weer terugdraaien. Niet gek, want de man lijkt sowieso vooral gedreven te zijn door de wil om alles wat Obama gedaan heeft in de prullenbak te smijten.
Soms pakt dat misschien niet goed uit, maar in dit geval wel, zeker als je een benzinekop bent. Althans dat zou je zeggen. Maar in plaats van op en neer springen van vreugde, werken sommige autofabrikanten niet mee aan het snode plannetje van Trump om een dikke streep te zetten door uitstootnormen. In plaats daarvan heulen onder andere Ford, Honda, BMW en Volkswagen met het politiek correcte Californië, door zich te committeren aan de strengere uitstootnormen van de Golden State. Dit tot ergernis van Trump, die claimt dat zijn soepele regels auto’s veel goedkoper (3.000 Dollar) zouden kunnen maken voor zijn burgers. Foolish Executives! Sad!
My proposal to the politically correct Automobile Companies would lower the average price of a car to consumers by more than $3000, while at the same time making the cars substantially safer. Engines would run smoother. Very little impact on the environment! Foolish executives!
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) August 21, 2019
Vervolgens richtte Trump zijn pijlen rechtsstreeks op Ford, dat immers een Amerikaans bedrijf is en dus potentieel ‘gevoeliger’ voor kritiek van de POTUS. Henry Ford zou zich omdraaien in zijn graf, aldus The Donald. Bovendien werkt zijn voorstel volgens hem ook als een wapen dat Californië afschrikt om de normen nóg strenger te maken, doordat het autofabrikanten een alternatief geeft.
….that when this Administration’s alternative is no longer available, California will squeeze them to a point of business ruin. Only reason California is now talking to them is because the Feds are giving a far better alternative, which is much better for consumers!
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) August 21, 2019
Als onderdaan die gebukt gaat onder het juk van een natie met een volstrekt belachelijke CO2-tax op auto’s, ben ik genegen sympathie te hebben voor dit voorstel van de eerste oranje president van Amerika. Maar wat denk jij, is het een slechte POTUS?
kennone zegt
Amen!!
ericd zegt
@kennone: Wat mij betreft mag ie fietsen.
autogeak zegt
Wonderbaarlijk hoe Trup gewoon kan blijven verassen met hoe dom hij is. Telkens denk ik weer dommer dan dit gaat het niet worden maar dan komt hij weer met iets als dit op de proppen.
ff40 zegt
@autogeak: omdat je het linkse gevaar (nog) niet ziet
hetzwartesaabvandefamilie zegt
@ff40: laten we nou eens ophouden met dat gelul over links en rechts. Ik ben niet links en ook niet
hetzwartesaabvandefamilie zegt
@hetzwartesaabvandefamilie: …en ook niet rechts maar ik heb wel een mening over de uitstoot van co2.
pikes83 zegt
@autogeak: voor iemand die zo dom is heeft ie het wel ver geschopt?
momo zegt
@pikes83: Ver geschopt? Hij heeft het alleen lopen verzieken. Wat is er over van zijn erfenis?
antoombom2000 zegt
@autogeak: is hij zo dom of doet ie dat expres om zo veel mogelijk in het nieuws te komen want dan staan zijn tegenstanders niet in het middelpunt. Van sommige dingen zoals die affaire met Stormy Daniels zijn er vermoedens dat hij het zelf heeft gelekt om die reden. Negatieve reclame/aandacht is nog steeds reclame/aandacht.
berlinetta zegt
De titel klopt niet echt met de uitspraken van Trumpie.
jaapiyo zegt
@berlinetta: ik vind het wel meevallen. Fake news. B’sides de uitspraken van Trump kloppen meestal niet met de uitspraken van Trump.
reactief zegt
Ik ben wel heel benieuwd hoe hij de koppeling trekt tussen minder veiligheid bij een lagere CO2 uitstoot…
dees zegt
@reactief: Omdat de man een idioot is. Zijn bewering dat autos dan 3000 goedkoper zijn zal ook wel op niets gebaseerd zijn
vaakbenjetebang zegt
@dees: Nou ja, dat laatste zou in principe wel waar kunnen zijn. Een auto zonder allerlei emissiebeperkende en -controlerende technologie zou een lagere kostprijs kunnen hebben. Misschien scheelt het ook echt wel 3K ‘retail’. Maar als je dan ziet wat iets veel belangrijkers als zeg, een goede opleiding of levensreddende zorg in de USA kost dankzij het meer dan uitstekende beleid aldaar, dan is die 3K voor een beetje auto natuurlijk een schijntje.
RobUSA zegt
@dees: Die idioot ziet wel als enige wereld leider dat Europa afgeschreven is en dat hij dat niet in de VS wil laten gebeuren dank u.
jpsienen zegt
@RobUSA: Hmmmmm. Klinkt als een statement. Ben benieuwd naar de toelichting.
toniominestrone zegt
@jpsienen: de man weet wel van doorpakken, kunnen al die Europese natte tosti’s niet aan tippen met hun oeverloze gedebatteer.
RobUSA zegt
@jpsienen: Afrikaanse invasie laatste 5 jaar en nog 100+ jaar te gaan en niet integreren/werken/uitkering trekken/Islam gekkies anyone ?
Als Trump die 8000+ Zuid Amerikanen had binnen gelaten had ook de rest van Zuid Amerika gekomen dat kon hij op zijn vingers natellen de EU echter niet. Met ook nog eens dat vergelijk dat Zuid Amerikanen wel voor het over grote deel komen om te werken en niet de samenleving willen ontwrichten.
jpsienen zegt
@RobUSA: vind je dit zelf ook niet een beetje populistisch klinken?
RobUSA zegt
@jpsienen: Populisme volgens NOS/Groen Links/D66 Ja graag. :)
RobUSA zegt
@jpsienen: En ik ben nu zeer benieuwd hoe jij mijn post gaat ontzenuwen/ontkennen en ik ben meer realist dan populist met dat ter zijde.
dunhozzie zegt
@RobUSA: mensen die niet snappen waarom Trump rampzalig is voor zowel de USA als de wereld, dat Trump een volslagen idioot is met het gedrag van een narcistische kleuter, dat Trump de ene leugen op de andere stapelt en zo moreel failliet is dat hij zonder gêne sommige dingen ontkent terwijl er videobewijs van is, die gooi ik op dezelfde hoop als Flat earthers: niet meer te redden.
Hetgeen bijzonder jammer is, want het is vervelend om te moeten doen en het stoot me tegen de borst. En ik had eigenlijk gehoopt dat hij inderdaad zijn verkiezingsbelofte – drain the swamp – waar kon maken. Helaas was ik na drie van zijn speeches bij de voorverkiezingen er al achter dat de man geen enkel idee heeft wat hij doet en met leugens en gebrek aan gêne dat “compenseert”
vaakbenjetebang zegt
@dunhozzie: Of Trump rampzalig is voor de wereld valt nog te bezien, welbeschouwd krijgt hij volgens mij niet heel erg veel voor elkaar.
Hij is in ieder geval wel rampzalig voor de public relations en het imago van Amerika en bijgevolg ‘de Amerikaan’ bij iedereen met zelfs maar een greintje beschaving in zijn of haar kleine teen. Zelden zo’n lompe hork gezien, laat staan op dit politieke niveau. En als ìk iemand een hork noem, dan wil dat wat zeggen.
dunhozzie zegt
@vaakbenjetebang: Ik haalde de wereld aan omdat ik denk dat door zijn individualistisch gedrag, het onherstelbaar beschadigen van relaties (wat jij ook aanhaalt) en door zijn milieubeleid (net als die lultoeter in Brazilië trouwens) hij rampzalig is voor de wereld. En dan mis ik nog een hoop punten.
vaakbenjetebang zegt
@dunhozzie: Ja, die Bolsonaro… dat is Trump in het kwadraat zeg.
Hopelijk zorgt het wonderlijke gedrag van ’the Donald’ er voor dat de rest van de wereld beseft dat dit zeker niet de juiste weg is, maar nu ik er zo over nadenk, zie ik net als jij eerder het tegenovergestelde gebeuren.
ff40 zegt
@dunhozzie: milieu organisaties steken de boel zelf aan om zoveel mogelijk co2 de lucht in te krijgen!
Zeg ik al jaaaaren!
Waarom?
Die duivelse linksen moeten gelijk krijgen
406_v6 zegt
@ff40: lul niet zo…rijke boeren in Brazilië branden de amazone plat om meer soja te kunnen verbouwen voor de rest van de wereld. Puur en alleen omdat ze het verdommen om de bestaande -uitgeputte- landbouwgronden te bemesten en te voorzien van goede irrigatie. Een stuk oerwoud platbranden kost niks, en who cares, volgend seizoen pak je weer een nieuw stuk.
ff40 zegt
@406_v6: sorry ik had ook liever gezegd dat het gelul is
Ik weet door onderzoek dat het zo is roep het al jaren
Hoor het nu her en der naarboven komen
RobUSA zegt
@vaakbenjetebang: Zie mijn antwoord op dunhozzie + public relations is goed en nodig maar je moet ook opkomen voor je eigen belangen/land anders blijft het allemaal so soft en zonder koers (zie o.a. EU vluchtelingen beleid)
laptom zegt
@RobUSA: Hou op over de vluchtelingen beleid. Die wordt door USA gedreven dankzij dhr Donald. Kan je hem voor bedanken.
ff40 zegt
@vaakbenjetebang: toch gek hij trekt mij aan om er zelfs naartoe te verhuizen!
vaakbenjetebang zegt
@ff40: Wat let je?
RobUSA zegt
@dunhozzie: Kleuter soms, zijn uitspattingen op twitter soms niet goed, zijn uitspraken worden vaak verdraait in linkse media en zit er ook wel eens een leugen tussen klopt (Rutte’s 1000 euro al gekregen ?) Maar economie gaat top, werkeloosheid laag, hij wil eerlijke handelsverdragen, bedrijven behouden voor VS, nieuwe bedrijven naar VS halen, China proberen te beteugelen, linkse hobbies afschaffen,ISIS verslagen enz enz. dus oftewel meer goeds dan kwaads.
dunhozzie zegt
@RobUSA: de economie heeft hij cadeau gekregen, net als Clinton geluk had of paars hier dichter bij huis. Bovendien gaat hij als hij zo doorgaat Obama nog inhalen als de president die de grootste schuld veroorzaakt (terwijl hij de economische wind een stuk meer mee heeft). Heeft ie toch weer iets van Obama stuk gemaakt, de kleuter.
Linkse hobbies? Gezondheidszorg? Betaalbare scholing? Niet hoeven te leven van salaris naar salaris?
Je bedoelt dus gewoon een gezonde samenleving?
Het spijt me maar laten we maar accepteren dat we er niet uitkomen, of een keer er echt de tijd voor nemen buiten dit medium.
550maranello zegt
@dunhozzie: jij bent een beetje de metafoor van de linkse dictatuur die in dit land heerst. Eerst met wat flut agrumentjes je punt maken en oh ja Trump is stom, en dan lekker hautain afsluiten met we komen er niet uit ik zal je op een ander moment wel proberen te overtuigen van mijn superieure mening.
Loopt keurig in de pas met de de kritiek die je krijgt als je de islamitische opmars en illegalen kwestie aan de kaak stelt. Of de homoscene die iedereen bij de ballen pakt die wat naars zegt over homo’s of anderen met een gender afwijking en last but not least de milieu lobby waar je meteen voor CO2 ontkenner wordt uitgemaakt als je een beetje nuance wilt aanbrengen in de manier waarop de groene transitie moet plaats vinden.
Ik vind Trump een zegen voor de westerse beschaving. Wederom leidt Amerika ons de weg!
dunhozzie zegt
@550maranello: hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
pomoek zegt
@550maranello: wat heeft jouw homofobie met Trump te maken, laat staan met auto’s?
tjorque zegt
@550maranello: trump en beschaving in een zin? ?
ff40 zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
vaakbenjetebang zegt
@ff40: Wow. @dunhozzie: screenshot maken en inlijsten. Dit is echt tè mooi.
dunhozzie zegt
@vaakbenjetebang: ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik niet weet of ik moet lachen of huilen. Ik vind het schrikbarend dat iemand met zo’n plaat voor zijn kop evenveel stemrecht heeft…..
Alleen realiseer ik me dat als je mensen gaat uitsluiten dat je op een hellend vlak gaat begeven, dus het hoort er gewoon bij. Dat neem ik mezelf / ons / het huidige establishment ook kwalijk: blijkbaar kunnen we mensen niet meer uitleggen waarom de parallellen tussen de populisten zoals Trump en Boris Johnson, of iets gevaarlijke gekken die nog enigszins beschaafd lijken zoals Baudet en Farage ons de schrik op het lijf jagen.
Het zwartepieten van bevolkingsgroepen op basis van ras, religie (nationaal socialisten) financiële capaciteiten, klasse (communisten) zijn symptomen van de jarig 16 – 30 van de vorige eeuw.
“We learn from history that we do not learn from history.”
vaakbenjetebang zegt
@dunhozzie: Voor mij reden om straks als er weer gestemd gaat worden vooral ook te kijken welke partijen goede plannen hebben met het onderwijs. Het kan niet zo zijn dat we in een tijd leven waarin zo’n beetje alle informatie ons dankzij het internet gratis, voor niets en razendsnel ter beschikking staat om te leren van onze collectieve geschiedenis, en dat we juist dankzij dat internet steeds sneller en radicaler lijken te vervallen in onze fouten. Kennelijk moeten we mensen beter leren hoe met deze stortvloed aan beschikbare informatie om te gaan en kritisch te denken. Want dit is allemaal niet best.
ff40 zegt
@RobUSA: juist!!!
Ik begrijp werkelijk niet hoe de media het domme volk hier heeft kunnen bespelen
jpsienen zegt
@RobUSA: Ik lees eigenlijk een opsomming van onsamenhangende aannames, die als je het zo stelt de VS/ DT alleen maar belachelijker uit de verf laten komen.
Met deze kortzichtige suggestiviteit doe je me denken aan Regilio Tuur, die z’n mond zo vol had van de VS dat hij zelfs ineens geen Nederlands meer kon praten.
Europa heeft reeds decennia geleden geleerd dat indoctrinatie de maatschappij schade toebrengt. Maar, iedereen heeft recht op z’n eigen mening hè.
Is de muur al klaar?
karaya zegt
@jpsienen: In Israel wel, en die werkt fantastisch.
Linkse mensjes verwijzen ook graag naar het ijzeren gordijn. Dat was echter een muur om de mensen binnen te houden. Dat vergeten ze dan even voor het gemak.
Overigens was het vroeger heel normaal om je grenzen te verdedigen tegen uitheemse indringers. Nu doen progressieve kleinburgers het voorkomen alsof Trump het heeft uitgevonden.
Over de nieuwe Chinese muur van Erdogan hoor je de klimaat neutrale soja-vreters ook niet. Komt politiek even niet uit.
jpsienen zegt
@karaya: Lekker eenvoudig in hokjes denken. Links.. rechts… pas historische feitjes… boring.
karaya zegt
@jpsienen: Ach als de inhoud je niet aanstaat begin je gewoon over de vorm.
Ze hebben je goed getraind.
potver7 zegt
@karaya: inhoud? Waar?
sudbina zegt
@jpsienen: maar hij heeft geen ongelijk. Of wel soms? Nee he. *aai over de bol*
jpsienen zegt
@sudbina: Zeg jij het maar..
dunhozzie zegt
@karaya: daar heb je trouwens wel een punt, het lijkt zo van een afstandje prima te werken. Ik vraag me af of het echt zo is, maar dat is mijn scepsis.
Ik denk dat de muur in de USA niet gaat werken en wel hierom:
https://qz.com/1520651/border-patrol-agents-in-texas-showed-trump-why-his-wall-wont-work/
https://www.theatlantic.com/ideas/archive/2019/01/trump-nbpc/580237/
https://www.nytimes.com/2018/03/22/us/politics/border-patrol-wall-immigration-trump-senate-democrats.html
pomoek zegt
@karaya: de muur die het voor mensen onmogelijk maakt normaal hun brood te verdienen?
ff40 zegt
@pomoek: mag ik achter jouw tuinhek ?
Kom ik daar wat brood halen
rufctr01 zegt
@jpsienen: je bedoelt de muur waar Obama ook voor getekend heeft in 2006??
martijn_vangammeren zegt
@robusa: Kijk er nog eens de officiële cijfers na. Er is nooit een invasie geweest van Afrikanen. En veel werken er of zijn in afwachting om te mogen werken. Lees je eens in in de regels die ervoor gelden in plaats van zulke uit de duim gezogen populistisch gebrabbel neer te zetten.
RobUSA zegt
@martijn_vangammeren: Huh ? Miljoenen Afrikanen kwamen binnen de afgelopen jaren en nog steeds duizenden per maand jij vindt normaal ? Ik noem dat een invasie ja. Het laatste wat ik ervan gelezen heb is 80% van de Somaliers geen werk hebben en waarom denk je dat mensen die de taal niet eens spreken (ook geen Engels) overal aan het werk zijn ??
En “regels” welke regels ? ze wandelen gewoon door heel Europa en vragen in elk land asiel aan of verdwijnen in illegaliteit over welke regels heb je het ?
ff40 zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@RobUSA: lol, Amerika is een derdewereldland vergeleken bij het gemiddelde Europese land…
RobUSA zegt
@svenska_aeroplan_ab: lol lol vandaar dat je op Amazon/Google/Apple/Ebay/Levi’s zit aan de Subway/Big M/Burger King met je Starbucks dromend om een ooit Tesla te kunnen leasen/kopen of voor een medische behandeling hierheen moet komen. Ohhh dat bedoel je ??
RobUSA zegt
@svenska_aeroplan_ab: Sorry vergat nog ff FB, IG, SC en PH xxx
momo zegt
@RobUSA: Je bedoelt vast dat hij Europa wil afschrijven?
RobUSA zegt
@momo: Europa is al afgeschreven kwestie van tijd dat het ontploft.
momo zegt
@RobUSA: De Staatsschuld stijgt met 45.486 dollar per seconde. Volgens mij verwar je het een en ander met elkaar.
Gelukkig hoeven ze binnenkort niet meer bang te zijn voor orkanen, want Trump heeft me toch een passende oplossing.
dracae zegt
@robusa: Humor!!
ff40 zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
ff40 zegt
-EDIT: lees de huisregels.-
JaxDryke zegt
@ff40: Ik dacht dat ik hier op Autoblog zag, maar het lijkt wel een show van Jinek waar Pegida debatteert met/tegen de Partij voor de Dieren.
ff40 zegt
@dees: ??
shibby zegt
@reactief: al die CO2 uitstoot is hartstikke brandgevaarlijk!
vaakbenjetebang zegt
“Substantially safer”. Juist ja. Graag zou ik de volledige drogredenering zien die aantoont dat een minder vervuilende auto ook een veiliger auto is. Wat een kerel is die Trump toch ook.
vaakbenjetebang zegt
@vaakbenjetebang: Wel goed schrijven hè, prutser: “dat een meer vervuilende auto ook een veiliger auto is”. Dus.
drdre1 zegt
@vaakbenjetebang: http://www.watbenjedan.nl
stijnvermeersch zegt
De auto voor je stinkt zo hard dat je meer afstand tot je voorligger houdt.
Hoe dan ook is het nefast voor de Amerikaanse autoindustrie. Buitenlandse wagens zouden voldoen aan alle Amerikaanse normen, en Amerikaanse auto’s aan geen enkele buitenlandse norm. Bye bye export Amerikaanse wagens.
Teerdz zegt
Ik vind het echt onzin wat deze vent allemaal loopt uit te kraaien.. Ook hier hebben we nog steeds lekker dikke bakken, ondanks dat het eigenlijk slechter is voor het milieu. De enige consequentie is dat ze ietsjes duurder worden, so what! Dan moet je niet janken en betaal/spaar je wat meer of maak je even een stap op de plaats en koop je het, goedkopere, vorige model of een rechtsgestuurd exemplaar o.i.d… In principe komen wij hier niks te kort en jezelf grenzen stellen, zorgt alleen maar voor meer incrementele innovatie. Dat is daarbij dan weer iets dat alleen maar toe zou moeten worden gejuicht, aangezien het producten in z’n geheel verbeterd. En als ze echt eens werk zouden willen maken van milieuvriendelijke zuipschuiten, zou BMW verdomme eens die V12 die op waterstof loopt weer eens uit de mottenballen moeten halen. Op die manier zouden verbrandingsmotoren nog decennia mee kunnen gaan.
Teerdz zegt
@teerdz: Uiteraard trouwens daarbij uitgaande dat er zowel progressie zal worden geboekt in het efficiënter maken van waterstof productie/vervoer, als wel in verbrandingsmotoren. Voordat iemand daarop gaat counteren ?
Robert zegt
Vandaag stond er een (vertaalde) column in de Volkskrant, overgenomen uit de New York Times, waarin Trump uitspraken van de POTUS worden aangehaald waaruit zou blijken dat de man aan een klassieke vorm van het zgn. ‘God complex’ lijdt.
Die man gaat het nog héél ver schoppen in moderne de wereldgeschiedenis. Alleen niet op een wijze waarop velen dat zouden hebben gehoopt of gewenst.
Robert zegt
@rrrobert: ik weet niet of deze zonder abonnement te lezen is, maar hier is de link naar het artikel:
http://digitalekrant.volkskrant.nl/volkskrant/727/article/958006/51/2/render/?token=8bb9f779453965522ff03989dc45eca0
tortuga zegt
@RRRobert: alles is aan het kelderen in Amerika. En dat is mss zijn bedoeling om zo achteraf veeeel winst te maken als de volgende president aan zet is. Hij denkt alleen maar aan rijker worden…
dunhozzie zegt
@tortuga: short gaan op zichzelf. Nog niet eens een slechte gedachte. Als je toch corrupt bent, waarom niet?
ff40 zegt
@dunhozzie: zo vies denk jij omdat jullie linksen zelf zo zijn
Duivels
e88125i zegt
Ik kan er nog altijd niet bij hoe zo iemand als Trump aan de macht kan komen. Dan moeten je kiesgerechtigden het IQ van een aardappel hebben.
mikje90 zegt
@e88125i: Dat komt dat dat compleet achterlijke kies systeem van ze. Ik hoop zo erg dat iemand een keer de moeite neemt om die smerige arrogante partijdige narcist om zeep te helpen.
mwti zegt
@mikje90: aanzet tot moord jongen, kijk maar uit met je linkse radicale opvattingen.
vaakbenjetebang zegt
@mikje90: Waarom zou je dat willen? Kennelijk zijn er in de USA genoeg mensen die deze man graag deze rol zien vervullen. Voor mij persoonlijk is het ook volkomen onbegrijpelijk, maar als men er daar willens en wetens voor kiest… Tja. Je kunt veel van hem zeggen, maar in ieder geval niet dat hij na zijn verkiezing ineens uit een ander vaatje is gaan tappen, en dat alleen is voor veel van zijn kiezers denk ik al reden genoeg om hem op handen te dragen. Bereid je maar vast voor op veel entertainment uit zijn Twitterfeed, want die tweede termijn gaat er ‘gewoon’ komen.
ff40 zegt
@vaakbenjetebang: hier kiest men ook!
Weet je wat?
Hier hebben we zo’n dom volk, je krijgt wat je verdient
vaakbenjetebang zegt
@ff40: Gelukkig hebben we in Nederland een stelsel dat gebaseerd is op het vormen van een coalitie. Dat werkt, door de bank genomen, als een domheidsdemper. Of die domheid nu vanuit een linkse, rechts, religieuze of andere achtergrond komt maakt daarbij niet uit.
gregorius zegt
@ff40: het verschil is dat men ‘hier’ veel meer de ‘waarheid’ zal zien. Als een verkiesbare politicus hier rasklase leugens vertelt, komt deze in principe niet ver.
Zodra er in Nederland een meerderheid van partijen is, waarbij de achterban het geen kut uitmaakt of wat ze verteld wordt op feiten is gebaseerd, dan pas ben je net zo ver als Amerika.
En in NL gaat het natuurlijk ook slechter met de politiek. Een premier met rare voorstellen voor dividendbelasting afschaffen; meerdere partijen die alleen roepen wat fout is, ipv ook met echte doordachte oplossingen te komen. Nog steeds een partij die vrouwen minderwaardig vindt.
Maar het is nog geen Amerika gelukkig.
RobUSA zegt
@e88125i: 48% van de mensen die iig niet geloven in linkse praatjes/hobbies/Hillary is altijd +miljoen/miljard.
pomoek zegt
@robusa: inderdaad. Hij heeft de populair vote niet gewonnen. En daar baalt ie nog steeds van…
dracae zegt
@robusa: Linkse praatjes? In de USA?
Op een paar lui na bestaat links helemaal niet in de US. Al zeker niet bij de Clintons.
Dat zou jij toch moeten weten….
mashell zegt
@dracae: als Trump rechts is dan moeten de democraten wel links zijn.
tjorque zegt
@mashell: “veul minder rechts” bekt zo moeilijk…
Dus ben je gelijk linkse rakker ?
dunhozzie zegt
@e88125i: +1 – dat is eigenlijk ook wel iets wat ik voorgaande presidenten zoals Bush en Obama ook aanreken. De rot in de Amerikaanse samenleving zit zo diep dat Trump het heeft kunnen redden.
En het erge is, er valt met beide kampen totaal niet meer te praten. Democraten zijn communistische / linkse gekken die het land overgeven aan de Zuid Amerikanen (ondanks dat de democraten hier heel erg rechts zouden zijn!) en Republikeinen zijn Facisten.
En elkaar op punten gelijk geven? Dat kan niet meer. Dat land heeft jaren nodig om hier bovenop te komen, hetgeen zonde is, de meeste mensen zijn oprecht sympathiek.
vaakbenjetebang zegt
@dunhozzie: Dat vat het wel samen. Elk van beide kampen heeft zich nu zodanig ingegraven dat er geen dialoog meer mogelijk is, laat staan een constructieve. Een heel ongezonde situatie voor iedereen.
pomoek zegt
@dunhozzie: niet mee eens. Ja er zitten behoorlijk linkse mensen in de democratische partij maar ook mensen die je politiek rechts van de VVD kan zetten. De republikeinen zijn naar extreem rechtse hoek opgeschoven. Werkelijk niets is meer te gek voor deze partij, zolang ze maar aan de macht kunnen blijven.
Trump is niets anders dan een marionet die ze gebruiken om een politieke agenda erdoor te drukken. Die komt in het kort neer op belastingverlaging en hogere uitgaven aan defensie.
Een groot deel van de bevolking staat nog achter deze president. Deels omdat ze vinden dat ze beter hebben verdiend en de bestaande politieke elite de schuld geven van alles wat niet goed gaat (ook de republikeinen). Een deel van de Amerikanen ook omdat ze echt vinden dat Trump goed werk doet. Er zijn Sojaboeren in de VS die hun omzet hebben zien teruglopen door de handelsoorlog van Trump, maar hem blijven steunen omdat ze het echt als een oorlog zien.
lekkaah zegt
@pomoek: laat het nou juist ook oorlog zijn, in economische vorm.. wen er maar vast aan, veel liever economische en/of cyberoorlogen dan daadwerkelijk oorlog
Arnoud zegt
@e88125i:
Iedere natie krijgt de leider die het verdient. Onwetende naties krijgen een idioot als leider (Trump). Wel geïnformeerde naties krijgen een pientere leider (Hennis Plaschaart).
sidelo zegt
@e88125i: Je kan The Great Hack eens kijken op NetFlix, dat heeft er idd aan bijgedragen. Weet je ook direct wat er niet goed is an Facebook ed. En wat het goede is van Europa met de GDPR.
ff40 zegt
@rufctr01: en zo is het!!!
En dit is ook gewoon de boodschap van Karaya!!!
Ik ga iig onthouden bij welke linkse rakkers karaya het vuur ontstak met het woordje hitler (ok niet het handigste vergelijk)
Want die haat van die reaguurders na die opmerking zegt nog veel meer!
retetikker zegt
Voorlopig staat de techniek niet stil en laten de olieprijzen gemiddeld gezien nog steeds een stijgende trend zien.
Wel of geen uitstoot-normen zal weinig verschil maken denk ik…
martijn_vangammeren zegt
@retetikker: Olie wordt moeilijk op te boren. Daarnaast geeft de VS veel subsidies aan benzine waardoor het zo goedkoop is daar. Moesten ze dat niet doen wilt iedereen die zuinige motoren die wij al een tijdje hebben.
vroaaaaaaaaaar zegt
@retetikker: een simpel rekensommetje maakt duidelijk dat het de Amerikaanse petrolhead uiteindelijk meer gaat kosten. Voor de $3000 die een auto gemiddeld minder zou gaan kosten volgens Trump, kun in de US zo’n 3700 liter bezien kopen (gemiddeld 0,81 per liter – https://nl.globalpetrolprices.com/USA/gasoline_prices/). En als die auto dan 1 liter per kilometer meer mag/moet verbruiken om de – door Trump gewenste – gewenste CO2 uitstoot te halen, dan wordt autorijden na 3700 km dus $0,81 per km duurder! Tel uit je “winst”…
daniel1975 zegt
Dat dat een auto niet beter loopt is in het geval van een aantal Renaults (waaronder de Twingo RS) wel waar, lopen voor geen meter, pas na chippen op de rollenbank was het weer redelijk.
cabriohater zegt
Iedereen loopt maar te janken over Trump en dat hij zo’n psychopaat is. Maar eigenlijk vind ik dat hij het heel goed doet, het enigste waar ik mijn twijfels bij heb is de handelsoorlog met China.
Mijn leven zou een stuk aangenamer worden als er niet de hele dag gejankt werd over Co2. Als fabrikanten gewoon weer normale auto’s konden maken. Als huizen gewoon een CV-ketel mogen in plaats van een coal-powered-airco van 10.000euro. Als ik een stuk vlees in de winkel kan kopen zonder dat ik mij zogenaamd moet druk maken of het wel vegan-losloop-milieuvriendelijk vlees is wat niet teveel Co2 uitstoot en water gebruikt. En dat allemaal voor wat schijnheilig gedoe. #Trump2020
BaRa zegt
Heeft hij het over dezelfde Henry Ford die (niet zo) stiekem een boon had voor het Nazi-regime in Duitsland? Dan houdt het wel steek, dat Donald dat zegt…
basman147 zegt
Ik wilde eerst heel uitgebreid antwoorden, maar toen dacht ik bij mezelf, is die kerel echt zoveel energie waard? Laat ik het erop houden dat in zijn theorietjes meer gaten kunnen worden geschoten dan er in een Zwitserse kaas zitten, en dat ik hoop dat de vermaledijde executives van Ford dit voorstel de aandacht geven die het verdient, namelijk geen.
willeme zegt
Tsja. Elect a clown, expect a circus. Deze seniele gnoom is helemaal los van de realiteit, maar dat is niet relevant. Hij voert zoveel mogelijk beloftes uit. Iedereen wist dit van te voren. De mensen in de VS willen deze multimiljardair aan de macht want hij behartigt de belangen ‘Joe Avarage’. Volgens mij zegt het voornamelijk dat men een hekel had aan Hillary, dan dat men Trump wilde. Alhoewel, Hillary had meer stemmen binnengehaald dan Trump, maar die zijn zeker niet allemaal even gelijk in de VS.
Maar iedereen wist wat de spelregels waren, Trump heeft gewonnen en is nu president. Echter, als liberaal steekt het mij wel een beetje. Dat juist een ‘rechtse’ president als een malle over Twitter losgaat en Ford verteld wat ze moeten gaan doen. Als Ford zuinige/schone auto’s willen bouwen, moeten ze dat doen. Niet iedereen terug naar 1950 wil qua emissie eisen en tolerantie.
Als iemand quinoa salades wil verkopen, moeten ze dat gewoon kunnen doen. Zonder dat er een idioot tussen komt schreeuwen door te zeggen dat Hamburgers nu ook gezond zijn, omdat hij dat toevallig op Fox nieuws heeft gezien en hem dat heel goed uitkomt.
Wel opmerkelijk. Politiek correct zijn heeft tegenwoordig een vieze nasmaak, en je als een onverantwoord totaal malloot gedragen betekent dat je ‘ook goede dingen zegt’. En klok die niet functioneert, geeft ook twee keer per dag de juiste tijd aan.
mwti zegt
@willeme: niet naar de jaren ‘50 maar wel de jaren ‘00, toen waren auto’s op z’n best. Ze gingen ook langer mee wat weer ten goede aan het milieu komt – niks vieze batterijen in auto’s van 2 ton kilo die zoveel meer remstof en roet als gevolg van het gewicht achterlaten.
martijn_vangammeren zegt
@mwti: Die batterijen gaan 25-30 jaar mee. En extra remstof? Die remmen gebruik je amper je doet 90% regeneratief remmen op de motor. Lees eens wat nieuwe artikelen en blijf niet hangen in 8 jaar geleden van onderzoeken vanuit de olie lobby/Koch brothers.
willeme zegt
@mwti: Nee. Dat is natuurlijk onzin. Ik vind V12’s geweldig, maar ben de laatste die gaat zeggen dat ze beter zijn dan een EV. Het rendement van een EV is vele malen hoger dan bij een ICE. Daar ga je nooit aankomen, ook niet met een diesel. Een ICE heeft verliezen in de transmissie en dergelijke, heb je nauwelijks met een EV. Ook heb je met een EV het voordeel dat de uitstoot NIET plaats vind in bewoonde gebieden. Dat maakt ook nog een verschilletje. Kortom, dikke motoren vind ik gaaf. Hopelijk zullen er nog sportwagens blijven met V8’s, zoals er ook nog steeds racepaarden zijn. Die gebruiken we immers ook niet meer voor transport.
vaakbenjetebang zegt
@willeme: Het is natuurlijk geen politiekblg.nl maar de stemmen zijn in Amerika wel allemaal evenveel waard, men heeft heeft alleen een kiesstelsel neergezet dat domweg niet al die stemmen hoort. ‘Popular vote’ is een troostprijs, en dankzij wat creatief gerrymandering-werk is op diverse plekken hele bevolkingsgroepen effectief welhaast het stemrecht effectief ontnomen.
willeme zegt
@vaakbenjetebang: Ja, dus niet alle stemmen evenveel. Het is een enorm krom systeem dat door niemand recht te praten is. Vreselijk dat het kan anno 2019.
vaakbenjetebang zegt
@willeme: Het is nog extremer, als je het op die manier bekijkt: sommige stemmen helemaal niet. Wat heet, sommige… de meerderheid zelfs. Want de ‘popular vote’ brengt je dus niets. Een situatie die heel moeilijk uit te leggen, laat staan te rechtvaardigen is.
RobUSA zegt
@willeme: Eens, dus dat is eigenlijk best goed dat hij iig 2x per dag het juiste zegt daar heb ik Rutte/Denk/Silvana/PVDA/SP/CU nog nooit op kunnen betrappen. :)
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@RobUSA: wederom: kijk eens naar de feiten in plaats van naar die kromme onderbuik van je te luisteren: http://www.stellingchecker.nl bijvoorbeeld. Worden alle door politici geuite stelling onderzocht op waarheid, door een onafhankelijk panel (sterker nog, zelfs dat rechtse borrelblad Elsevier checkt mee . Koning leugenaar is Baudet, met een mooie NUL ware stellingen. Degene die jij opnoemt vallen best mee eigenlijk…
lekkaah zegt
@svenska_aeroplan_ab: laat ik mijn mening door een “onafhankelijk” panel vormen.. man man man sinds Saab failliet is gegaan zijn jouw meningen ook failliet gegaan
willeme zegt
@robusa: Beetje zwak argument. Dat kan wel wat beter. Rutte is bij tijd en wijle een uitstekende premier geweest. Vind ik erg lastig om te zeggen over D. Trump.
tjorque zegt
@willeme: dankzij de politieke ontwikkelingen is de ranking van meest kostbare goed fors door elkaar gegooid.
“Waarheid” staat nu gewoon mijlen ver voor op drinkbaar water en aardolie
lekkaah zegt
@willeme: mwa, opzich zit jullie businessstrategie niet zo ver van hem vandaan de laatste tijd.. klikkerdeklik..
willeme zegt
@lekkaah: ??? Wat bedoel je???
RobUSA zegt
Ik moet het toch ook dit keer met hem eens zijn want wanneer je motoren blijft afknijpen/verkleinen word de betrouwbaarheid er zeker niet beter op. Die TSFI motoren zijn ook niet echt betrouwbare blokken gebleken toch ?
En met die uitgestrekte wegen hier wil je ook een super betrouwbare V8 die je altijd thuis brengt. (bron: eigen ervaring)
Sowieso is alles geoorloofd om links bolwerk Cali dwars te zitten ! Trump weet ook dat 1 cruiseschip/containercarrier/vliegtuig meer uitstoot als 10.000+ (?) auto’s dus waar hebben we het over.
mc96 zegt
@RobUSA: two wrongs don’t make a right
RobUSA zegt
@robusa: De diesel zo scherp afstellen dat ze ten eerste in de soep lopen en ten tweede de uitstoot zo verfijnd hebben gemaakt dat ivm de oude diesels (waar de roet deeltjes eerst neer daalde) je ze nu gelijk inademt niet echt veilig toch ? Of gewoon een sjoemel diesel maakt die op papier nog zuiniger is. :)
tjorque zegt
Al die links rechts discussie… om het vliegend schijt te krijgen…
Wanneer komt er nu is iemand met een rechtdoor visie?
vaakbenjetebang zegt
@tjorque: Hallo Rita? “Ik ben niet links, ik ben niet rechts, ik ben recht door zee” was het toch?
ff40 zegt
@tjorque: ik ben niet rechts maar ik haat links!!!!
Ja lezen jullie goed haat!
tjorque zegt
@ff40: helemaal bij met de tijd dan, waar haatcultuur het nieuwe normaal wordt…
(Wat ik persoonlijk een zorgelijke ontwikkeling vindt)
vaakbenjetebang zegt
@tjorque: Een beetje zoals een ‘echte Feyenoord-supporter’ eerst en vooral Ajax moet haten en andersom, en zoals Gargamel een pathologische hekel heeft aan Smurfen. Helaas lijkt dat de nieuwe normaal aan het worden, tot op het hoogste politieke niveau. In de USA is men al zo ver dat hele presidentscampagnes (van beide kampen) vooral drijven op het opstoken van de haat naar het andere kamp, in plaats van het onder de aandacht brengen van de eigen plannen voor een beter beleid. Nou, en dan win je de verkiezingen. Big whoop. Over Pyrrhus-overwinningen voor je land gesproken.
reactief zegt
@ff40: Bijna eng te noemen hoe jij hier helemaal los gaat. Ik hoop dat je een keer terug leest wat je allemaal schrijft en tot besef komt dat het wel wat gematigder mag zijn…
ff40 zegt
@reactief: the real world waar ik mij tegen verzet
Links is erg heel erg
reactief zegt
@robusa: Wel grappig dat je eerst tig bedrijven aanhaalt die laten zien dat Amerika zo groots is, terwijl een groot deel daarvan uit jouw verdomde linkse Cali hoek komt….
tjorque zegt
@reactief: wat is de definitie van links?
Socialisme?
Als je de gigantische monster-bedrijven als links-socialistisch bestempelt, ben je niet goed wijs… (er zijn geen grotere belastingsontduikers dan zulke bedrijven)
reactief zegt
@tjorque: Ik herhaalde zijn woorden betreffende links Californië.
Wat links of rechts moet zijn is eigen perceptie.. VVD wordt hier soms ook links genoemd. Hierboven wordt ‘gescholden’ door mensen links te noemen, omdat ze een andere mening hebben…
Heel dat links en/of rechts uitvergroten vind ik ontzettend kortzichtig.
Maar als Californië links is volgens robusa, geeft dat dus blijkbaar aan dat dat een hele goede basis is voor een goede economie..
tjorque zegt
@reactief: de reactie was niet als tegenreactie bedoeld maar om aan te sluiten bij jouw comment ?
gregorius zegt
@robusa: maar er bestaat nog een middenweg:
Inderdaad: die kleine TFSI en voornamelijk ook de TDI blokken; die zo ontwikkeld zijn dat je er in een test goed meer scoort, maar als je normaal of sportief rijdt, is al je voordeel weg.
Echter, een normaal gemiddelde auto in Amerika heeft vaak ook geen motor die een toonbeeld van efficiëntie is.
ELKE nieuwe auto heeft een computer aan boord die precies registreert hoeveel er verbruikt wordt.
ELKE fabrikant kan een motor ontwikkelen die het zuinigst is in de echte wereld en precies genoeg kracht levert voor de afnemer.
In Europa gaat het fout, in California schieten ze te ver door en in de rest van Amerika gaat het ook fout.
En laten we het nog maar niet hebben over die miljoenen mensen die in een Pick up rijden van 2500-3000 kilo en met dikke motor uit het jaar kruik; want ja, dat is geen personen auto maar een light commercial vehicle. Dus dan gelden weer een stuk minder strenge regels.
RickB zegt
@gregorius: Waarom zou je sportief willen rijden met een klein TDI of T(F)SI blok? Dat ontgaat mij even.
Elke motor gooi zijn gemiddelde verbruik om zeep als je er lomp mee gaat rijden.
gregorius zegt
@rickb: sportief = relatief vaak veel vermogen van het blokkie vragen.
Daar ben je sws eerder bij bij dat soort kleine blokkies.
En een hoop mensen die denken dat ze normaal rijden (in zo’n kleine auto), trappen hem vaak erg hard op zn staart.
Dus: onbedoelt en onbewust sportief rijden
rammillius zegt
De achterliggende gedachte van Trump is, denk ik (pin me er niet op vast), goedkopere auto’s is meer verkoop is meer omzet is meer werk is meer banen is minder werkloosheid is beter voor Amerika. Trump is geen president, Trump is een directeur die nu het grootste bedrijf van zijn leven runt. Iets wat hier ook mag gebeuren. Directeuren pakken aan. Presidenten praten maar en stellen uit voor een volgend kabinet… Trump is een goede directeur maar geen goede president. In mijn ogen weet Trump wat hij doet. Amerika first. Voor zijn landgenoten is hij goed. Voor de rest van de wereld is hij vreemd want vele presidenten hebben nog nooit een bedrijf van binnen gezien
Supra1981 zegt
@rammillius: Dan zou ik nog eens even goed kijken. De staatsschuld loopt steeds verder op. De lasten verlichting is omgezet in een verzwaring vanwege de handelsoorlog en het begrotingstekort loopt ook verder op.
Dan die je het als directeur niet helemaal goed volgens mij.
rammillius zegt
@supra1981: de staatsschuld is nooit lager geworden. Ook niet onder Obama. Ook toen moest die worden verhoogd. Ja de handelsoorlog is een ramp maar ook daar zal een achterliggende achter liggen. China maakt alles tegen bodemprijzen waar geen enkel land tegen op kan. Klimaatakkoord telt niet voor China. Trump probeert denk ik te voorkomen dat China de wereld overneemt en niemand meer Amerikaanse producten koopt. Het zijn allemaal gedachtes van me. Ik kan geen gedachtes lezen. Trump is er voor Amerika. Daar is hij voor vele een held
RobUSA zegt
@rammillius: Eens en dat zijn zeker niet alleen jou gedachten maar idd ook die van Trump en vele anderen.
Wat is er eerlijk aan dat producten uit de VS belast worden met 10-15% en producten van EU/China maar met 5-10% dat hebben Obama en daarvoor altijd maar prima gevonden en Trump zegt terecht daar NOPE tegen.
China gaat idd voor wereld heerschappij en EU slaapt weer gewoon verder, maar Trump slaapt alleen s’nachts (heel weinig denk ik). Klimaat zat je ook goed mee Afrika/India/China/Z-Amerika/Rusland lachen zich dood gaat de eerste 25 jaar niks in verbeteren daar eerder slechter want als NL al zijn 8 miljoen warmtepompen aansluit zetten 4 miljard Afrikanen/Chinezen enz hun AIRCO thuis lekker aan.
rufctr01 zegt
@rammillius: Trump wil voorkomen dat China een wereldmacht wordt. Niet meer en niet minder. China koopt in alle knakenlanden grond om zo hun footprint op de wereld te zetten. China is supergevaarlijk, ook voor de EU en moet echt niet groter worden!
Hierin heeft Trump 100% gelijk!
ff40 zegt
@supra1981: hahaha
Europa is technisch nog veel erger stuk!!
Binnenkort 6 procent betalen voor je spaargeld
Plus 1.6% vermogenerendementheffing
Kortom in 12 jaar is je spaargeld afgepakt!!!!
lekkaah zegt
@supra1981: je begrijpt dat de rente op een historisch laag niveau staat he? wellicht is het voor jou ook de uitgelezen kans om te gaan investeren..
pomoek zegt
@rammillius: Trump is een goede directeur voor een deel van de bevolking. Het deel van de bevolking dat niet op hem stemt interesseert hem niet.
martijn_vangammeren zegt
@rammillius: Trump denkt nog altijd een zakenman te zijn terwijl politiek toch net even anders gaat. Hij denkt enkel in winnen en verliezen en niet in compromis en wat het beste is voor een land. Dat heeft hij al meermaals laten zien.
vroaaaaaaaaaar zegt
@rammillius: zijn landgenoten gaan dit echter wel in hun portemonnaie voelen. Die $3000 die een auto gemiddeld goedkoper gaat worden – volgens meneer de directeur – is in no time weer “verbrand” als die auto’s een litertje per kilometer meer gaan verbruiken. Total cost of ownership zal hoger zijn. Meneer de directeur kan dan wel mooi pochen dat er meer auto’s en meer benzine wordt gekocht, maar dat wordt – net als alle importheffingen – uiteindelijk door de consument betaald.
sudbina zegt
Trumpie ?
Anti Trumpie berichtjes zijn er al genoeg, t overgrote meerendeel zoals dit berichtje niet bepaald terecht. Pick your narative is het een beetje. (Prison reforms anyone?)
Niet voor mij, maar als jullie hiermee deugpuntjes willen scoren; be my guest.
joost1990_2 zegt
Geld kan je niet eten.
Wat er uit de, nu nog vruchtbare, grond groeit wel.
jarnobakker zegt
Is dit Autoblog of politiek gezeik blog. Kom op mensen door dit soort gezeik gaat het in de politiek ook al naar de kloten. Laten we het hier lekker over auto’s hebben zonder dat gezeik.
pomoek zegt
@jarnobakker: ik ben het met je eens…maar ik lul wel mee ;-)
toniominestrone zegt
Het een kan niet worden los gezien van het ander.
ericc zegt
2” termijn voor Trump!!!!! Europa heeft ook een Trump nodig. Geen vod die door lobby”s zijn rekening spekt.
mashell zegt
@ericc: zijn eigen rekening spekken is nou precies wat Trump doet.
martijn_vangammeren zegt
@ericc: Misschien zou je nog eens wat beter moeten lezen. Trump is alles waar hij zelf tegen was. Drain the swamp… Ja, maar we maken hem vooral dieper.
rickthestig zegt
Eindelijk met de man eens. Door al die milieumaatregelen warmt de aarde minder snel op. Daardoor moeten wij nog steeds naar zuid Europa of nog verder voor mooi weer. Die paar warme dagen hier daar heb ik ook niet genoeg aan. Daarbij wordt al jaren belooft dat de zeespiegel drastisch stijgt. Nu ligt de de kust nog steeds veel te ver voor mij. Volgens de voorspellingen van ca. 20 jaar geleden had die inmiddels 20 / 30 kilometer van mijn huis moeten liggen. Ook waren we dan van de randstad af geweest. Kortom, gas op de lollie….
mwti zegt
Europa heeft ook een Trump nodig. Hier is het een zooitje – iedereen doet maar wat.
steventure zegt
Volgens links doet Trump alles fout, volgens Trump gaat het goed met de economie. Volgens links komt dat weer omdat Obama daarvoor gezorgd heeft en maakt Trump alles kapot.
Stel dat de economie het over 1 jaar, of 2 of 3 nog steeds goed doet, is dat dan nog steeds dankzij Obama?
spylegion zegt
Zat net nog een mooi interview te bekijken met de ex baas van Greenpeace; Dr. Patrick Moore
De man brengt, zoals vele ‘ongelovigen’ wat verstand mee in de discussie.
Iets wat bij de grote mate van beleidspuppets en simpelweg nietswetende volgers, van iedere vlag die ze voorgehouden wordt alhier, schijnbaar totaal ontbreekt.
Ben het zeker niet volledig met hem eens, echter de man brengt, zoals gezegd, wat ratio in de hysterie.
https://youtu.be/TjlmFr4FMvI
lekkaah zegt
@spylegion: je hebt zakkenrollers, scammers, fishing bendes en dan heb je greenpeace..
mashell zegt
Als Trump de Amerikaanse autoindustrie wil helpen moet het juist de andere kant op, veel strengere normen. De huidige goedkope en veel te grote Amerikaanse zuipschuiten wil men buiten de VS nu al niet hebben.Er is nu maar één echt Amerikaans merk popular buiten de VS, en die wagens hebben helemaal geen uitstoot. Ford ontwikkeld en produceert in Europa auto’s voor de Europese markt omdat de producten uit de VS onverkoopbaar zijn.
Rick-dos zegt
De Nazi sympathisant Henry Ford er bij betrekken geeft er maar weer blijk van hoe deze man denkt.
Je moet wel hele erge oogkleppen ophebben en wel rabiaat anti-links zijn wil je niet inzien dat deze man de grootste charlatan en narcist is die ooit in het Witte Huis heeft gezeten. En dan mensen due claimen dat Europa een Trump nodig heeft. Mijn advies is: laat je nakijken want je spoort niet.
Rob zegt
@Rick-dos: ja, Henry Ford was een joden hater. Maar hoe is dat relevant in de context waar Trump hem aanhaalt?
Trump tussen neus en lippen door associeren met nazis heeft geen enkele meerwaarde.
Rick-dos zegt
@rob: Hoe is Ford relevant in de tijd waarin we leven? We begrijpen toch wel dat we als maatschappij veel verder zijn dan waar Ford ooit begon.
Ik hoef hem niet te associëren met nazi’s dat doet Trump zelf veel beter dan ik.
Rob zegt
@Rick-dos: omdat Henry Ford tot de verbeelding spreekt. Iedereen weet dan wat je bedoelt, zeker Amerikanen. En omdat het lekker gevleugelde uitspraak is. Doen politici nu eenmaal.
Gevalletje VOC-mentaliteit. Volgens mij wist iedere Nederlander wat daarmee bedoelt werd. Vervolgens werd die uitspraak uit zijn verband getrokken en ging men voorbij wat Balkenende er mee wou zeggen.
Nergens voor nodig, hou het gewoon bij de context.
Rick-dos zegt
@rob: Die VOC uitspraak vind ik net zo ridicuul als Ford hierbij betrekken. Het is de hang naar een tijd die er niet meer is en het is een mening uiten die niet gestoeld is op de realiteit van vandaag. Daarnaast geeft het er ook blijk van geen historisch besef te hebben.
Rob zegt
@Rick-dos: ik vind dat je er wel erg veel achter zoekt. Tis niet dat Trump loopt te citeren uit The International Jew of Balkenende pleitte voor herintroductie van slavenhandel. Of hoor jij dat wel in deze uitspraken?
Als we alle uitspraken van politici op deze manier moeten beoordelen, dan kunnen we net zo goed ophouden met debatteren. Of überhaupt met elkaar praten over een maatschappelijk onderwerp.
Rick-dos zegt
@rob: Volgens mij ben ik redelijk duidelijk geweest in mijn laatste comment. Dat Balkenende niet de slavenhandel bedoelde mag evident zijn en die denkwijze dicht ik hem ook niet toe, maar tegelijk mag je de slavenhandel niet los zien van diezelfde VOC mentaliteit want dat was immers een integraal onderdeel er van. Maar dat allemaal terzijde zijn analogie met de VOC mentaliteit gaat helemaal niet op in deze tijd. Die mentaliteit is ontstaan en geboren in een hele andere tijd dan waar we nu in leven. Het valt nog mee dat hij niet heeft gezegd dat we weer volgens de bijbel moeten leven want de middeleeuwen waren zulke mooie tijden.
In dat kader is ook Trump z’n uitspraak ridicuul. Ten eerste valt hij de autoindustrie aan voor het milieuvriendelijker maken van hun auto’s om vervolgens een scherpe bocht naar rechts te maken en Ford er bij te betrekken. Wat heeft Ford nou met dat onderwerp te maken? Over context gesproken…
Maar Trump wil goedkopere auto’s en daarvoor gebruikt hij Ford als voorbeeld. We leven in een tijd waarin het bezitten van een auto nog nooit zo bereikbaar is geweest. Zij het niet nieuw dan wel tweedehands. Volgens mij was dat Ford z’n gedachte en voldoen we hier prima aan. Het geld dat we uitgeven aan auto’s belandt alleen niet in Ford z’n zakken wat ook de werkelijke moverende reden was voor Ford. Maar goed, dat is nou eenmaal onderdeel van het kapitalistisch systeem dat marktwerking heet. Die marktwerking heeft ons 100 jaar later in een hele andere richting gebracht en daar is Trump nu verontwaardigd over. Trump denkt alleen in korte termijn en of-of situaties. Terwijl een goede leider met een visie die op de toekomst is gericht, ipv op het verleden, zal zien dat dit een en-en situatie zal zijn. Dus én milieubewuster én goedkoper voor de consument. Maar ja, daar heb je een constructieve en creatieve visie voir nodig iets dat Trump niet heeft…
RobUSA zegt
@rick-dos: ” Trump denkt alleen in korte termijn en of-of situaties. ” nope zeer oneens.
Parijs akkoord niet tekenen is voor de lange termijn.
China niet de wereld macht te laten worden is voor de lange termijn.
Handels akkoorden verbeteren met EU/rest v/d wereld is voor de lange termijn.
Bedrijven terug halen uit het buitenland is voor de lange termijn.
Mensen uit Z-USA niet binnen laten is voor de lange termijn.
Groenland willen kopen is voor de lange termijn.
Zien dat EU f*cked is op de lange termijn.
Zien dat er tons of shithole countries zijn en erger worden is voor de lange termijn.
ISIS verslagen is voor de lange termijn.
Trump running voor 2020 is voor de lange 2e termijn.
enz enz.
lekkaah zegt
@rick-dos: @rob: het heeft even geduurd maar dan issie dan; de bekende godwin.. gefeliciteerd rickert..
Rick-dos zegt
@lekkaah: Oh gut, heb je weer zo’n zaadcel die met Godwins gaat strooien. Je moet even weer opzoeken wat gekwalificeerd wordt als Godwin. Als je het dan doet, doe het dan goed…
Rick-dos zegt
@rob: Die VOC uitspraak vind ik net zo ridicuul als Ford hierbij betrekken. Het is de hang naar een tijd die er niet meer is en het is een mening uiten die niet gestoeld is op de realiteit van vandaag. Daarnaast geeft het er ook blijk van geen historisch besef te hebben.