Aan creatievelingen die de Bugatti Veyron hebben gepoogd na te bouwen geen gebrek. Maar écht mooie replica’s zijn we nog niet vaak tegengekomen. Dit lijkt er, buiten het feit dat ‘ie niet af is, qua uiterlijk in ieder geval wel op.
De fugazi Veyron in kwestie is gemaakt van fiberglas, waarbij er amper werd afgeweken van het originele design van de tien jaar geleden geïntroduceerde hypercar. Het onderstel is wel iets minder indrukwekkend: een Pontiac GTO (2004) met een 350 pk sterke V8.
Goed, je hebt geen 1.001 pk, geen topsnelheid die boven de 400 km/u piekt, en geen interieur dat alle andere interieurs overbodig maakt. Wat je wel hebt? Een attribuut om succes te veinzen. En ja, daar is handel in. De maker van deze Veyron-imitatie, Santana Innovative Design, vraagt daarom een optimistische 125.000 dollar voor een afgebouwd exemplaar, waarbij je zelf de in- en exterieurkleuren mag bepalen.
Omgerekend 90.000 euro voor een Bugatti-wannabee. Gekkies.
martijn1993 zegt
Voor dat geld heb je toch veel liever een mooie nieuwe Boxster S met handbak?
sulobb zegt
@martijn1993: Als we zo gaan beginnen: voor dat geld koop ik een E28, een E34, een E39 én een E60.
toniominestrone zegt
@sulobb: Laat mij raden: een 5-serie freak!
workhardplayhard zegt
@martijn1993: 125k voor een Boxster S? Doe mij maar een 911 Carrera 2 met handbak dan..
martijn1993 zegt
@workhardplayhard: Er staat toch 125.000 dollar, dus 90.000 euries, daar koop je helaas geen nieuwe 911 voor. Overigens spreekt een Boxster/Cayman me meer aan dan de 911 die inmiddels veel te groot en zwaar is geworden.
JaxDryke zegt
@martijn1993: Voor dat geld heb je een übervette ’96er Lotus Esprit V8 in optimale staat onder je kont !!
sulobb zegt
Voor een afgebouwd exemplaar vind ik 125.000 dollar niet enorm veel. Heel veel, maar dan net niet enorm veel. De moeite die hij erin steekt is dat zeker waard, maar wie koopt nu zoiets?
888natan zegt
@sulobb: wannabes sheikhs
henkhupelschoten zegt
de schrootwaarde, die kunnen ze krijgen.
Donstil zegt
Ooh jee weer een post waaronder iedereen in de comments gaat plaatsen wat ze liever hadden gehad voor dat geld.
sulobb zegt
@Donstil: OOH JAA…
rolov zegt
@Donstil: de meest kansloze opmerking blijft nog altijd dat als ze een auto mogen kiezen. Ze de ene kiezen die verkopen en dan een andere kopen. Te kansloos.
E550 zegt
@rolov: Tsja, kinderen he…
spidermann zegt
Doe voor dat geld maar een M3.
mrB zegt
Dan ben je mooi een idioot als je dat betaald voor dit. 125.000 dollars door de gootsteen gespoeld. Je weet natuurlijk dat er in no time een takelwagen voor de deur staat met je ‘Veyron’ er op die wegrijd. Om hem daarna als een klein vierkantje terug te krijgen.
In de categorie wat je er beter voor kunt kopen: ongeveer alles
awesome zegt
Wel nice voor een autohandelaar die nog een eyecatcher zoekt voor op het dak van het bedrijfspand… Net als alle Mini dealers hebben.
Want werkelijk de straat op doe je niet
mout zegt
@awesome: Ja, maar wie legt de Mini-dealers uit dat die dingen bij voorkeur ook niet op straat horen?
norge zegt
Doe maar, met een TDI erin….Omdat het kan…
biohazardracer zegt
Steek nog een ton in die V8 en je hebt een een schaamteloze kopie die net zo hard gaat en dat voor een kwart van de prijs!
fejjie zegt
@biohazardracer: Maar je rijd nog steeds voor schut.
tupperware zegt
@fejjie:
Dat rij je met het origineel ook..
tupperware zegt
@ricardo:
Dat je nog nooit een echt mooie replica bent tegengekomen is eigenlijk wel logisch, Als je van een gedrocht een mooie auto weet te maken is het geen replica meer..
Wel respect voor de gelijkenis, dat dan weer wel.
schellekens006 zegt
Is Chop shop garage weer bezig?
bluebird zegt
@schellekens006: http://s1.discshop.se/img/front_large/66871/chop_shop_london_garage_series_1_4_disc_import.jpg
mramgrsm zegt
Met dat geld haal ik liever een 2e hands m5
rotarypowah zegt
Ze zouden eigenlijk een R8 als basis moeten nemen.
Ongeveer dezelfde maten als de GTO (en een Veyron) die ze nu gebruiken, maar middenmotor en VAG net als het origineel. Meteen een fatsoenlijk interieur als je de deur van je ‘Veyron’ opentrekt.
En dan niet een complete auto, maar als een body-kit, waarbij ongeveer al het plaatwerk vervangen wordt. En eventueel een tune naar 1000+pk bij Underground Racing.
Een Prio Design wide-body kit kost 25k ex spuiten en dergelijke. Het is vast mogelijk om voor een vergelijkbaar bedrag zo’n Veyron replica bodykit te maken.
Maar goed, wie betaalt 3ton (incl R8) of meer voor een replica van een Veyron?
mclarenf1lm zegt
Hmm, met dat blok van de GTO is niks mis mee hoor, hij heeft misschien niet al te veel vermogen, maar het geluid is heerlijk.
vincent0608 zegt
Koop je gewoon een nieuwe Audi RS5 Cabrio voor
tupperware zegt
@vincent0608:
Nu noem je wel het laatste waar ik aan denk als ik op het punt sta om €125K stuk te slaan..
rob5nismo zegt
Maak m maar voor mij en dan kietel ik motor zelf wel wat meer om die ruk golfjes eruit te rijden
Arno's zegt
@rob5nismo: Het zit bij jou wel heel diep he? Als je er zoveel geld voor over hebt om een golfje voorbij te rijden.
Ben je er nog steeds niet overheen?
rob5nismo zegt
@asmulders: jawel ben er al wel overheen hoor.
Alleen zullen dat diegene zijn die je gaan uitdagen
Alfarobert zegt
Is toch mooi als je bij het stoplicht naast een echte staat en je denkt;kijk ik rij in dezelfde auto als jij maar heb veeeeeeeeeeel minder betaald,haha.
stephano zegt
Ik ben en blijf gewoon zwaar tegen replica’s! Ongeacht hoe goed ze ook gelukt zijn. Dat iemand in zijn schuur een Bugatti nabouwt als hobby project kan niemand stoppen, maar zeker als je een replica te koop aanbied, overtreed je gewoon intellectuele eigendomsrechten.
Daarnaast schijnen overtuigende replica’s tegenwoordig echt een zwaar probleem te zijn op de Amerikaanse automarkt (bloomberg). Een echt goede autokenner kan daar redelijk wat brood verdienen, door echte klassiekers van neppers te onderscheiden!