De Duitse tunert komt weer met een blubberdikke Magnum op de proppen. Op basis van de tweede generatie Porsche Cayenne moet dit de über-SUV der SUV’s worden.
Wanneer je die smoel in je achteruitkijkspiegel aantreft, weetje dat er plaats gemaakt moet worden. TECHART dompelt het inmiddels bekende Magnum sausje over de nieuwste Cayenne en voorziet de P.C. Hoofttractor van lekkere goodies én performance.
Het love it or hate it uiterlijk is zoals we gewend zijn van de tuner. Een nieuwe voorpartij met dagrijverlichting moet je voorligger doen afschrikken. Ook de twee zwarte happen in de motorkap trekken de aandacht. Aan de achterzijde zien we een subtiele diffuser en wat spoilerwerk. Met het TECHART Performance pakketje krijg je ook een compleet nieuw uitlaatsysteem.
De motorische spielerei is van toepassing op de Cayenne Diesel (S) en de Turbo (S) varianten. Zo beschikt de diesel over 420 pk (+35) en 950 Nm aan koppel. de Turbo S doet zelfs 700 pk (+180) en 920 Nm. Dit zorgt ervoor dat het topmodel in 3,9 seconden de 100 km/u aantikt en een topsnelheid heeft van 308 km/u. De vernieuwde TECHART Magnum zal te zien zijn op de Essen Motorshow die van 27 november t/m 6 december zal plaatsvinden.
martinus zegt
Over gapende daten gesproken…
martinus zegt
@martinus: *gaten…
Single’s hebben nare auto corrects.
Rob zegt
300 kilometer per uur in je verlaagde SUV met twee spoilers….
Kun je nog erger voor lul rijden? Scheelt dat de medeweggebruikers je maar heel kort zien, als je met 300 voorbij komt blazen.
cadrez zegt
@Rob: gelukkig heb je een mooi paar aftermarket ledjes die je arme medeweggebruikers op tijd doen opzij gaan. Zo hoeven ze niet te lang getuige te zijn van je wansmaak
jobberns zegt
Gaaf, alleen vind ik de bodykit wel iets aan de ’te’ kant… Ondanks dat dat wel bij zo’n auto hoort
Dutchdriftking zegt
De looks zijn niet zo mijn ding, maar de specs zijn top. Is er ook bekend hoeveel koppel de TDI doet?
RubenPriest zegt
@dutchdriftking: 950 Nm! Heb het even toegevoegd aan het artikel.
Dutchdriftking zegt
@rubenpriest: tnx, 950nmm dat moet toch pittig fijn rijden!
cpp1 zegt
Maar 1 plek waar dit ding echt thuis hoort…en dat is in de shredder!
rikus zegt
@cpp1: BAM!! In you’re face TECHART.
petrolforblood zegt
@rikus: *your. Excuses, ik kon me er niet van weerhouden
dirkiii zegt
Zullen de voetballers wel weer een harde van krijgen.
Tonnie zegt
Eindelijk die achterlichten verbetert. Die zijn me standaard een partij lelijk. Verder mag de hele kit er wel afgesloopt worden, doe alleen dat verlagingssetje ff.
biohazardracer zegt
Lelijk en schreeuwerig hok op wielen!!
g40freak zegt
Vooral op die 4e foto lijkt het wel een seat leon (het tweede model) met een dikke tjoenerT bumperset
cpp1 zegt
@g40freak: yup!
nofxke zegt
4 de generatie Cayenne?
Volgens mij nog altijd de 2 de generatie facelift.
Waarom moet men bij elke nieuwe velg of spiegel meteen van een nieuwe generatie spreken?
Zodat mensen niet moeten zeggen dag hun nieuwe wagen geen 4 jaar oud ontwerp is?
gtwillem zegt
De neus vind ik eigenlijk niet eens zo heel verkeerd. Bij de achterkant zijn ze wel iets te ver doorgeschoten, maar ik heb erger gezien. Dat Indisch Rood staat verdacht op een Cayenne, trouwens.
clarkson zegt
Een simpele chiptuning op de bentayga stoot dit monster al van de troon. Mooie restatie van techart hoor. Maar het exterieur vind ik iets te veel van het goeie.
toyotafortuner zegt
Een beetje teveel van het goede…
amgsoixanttrois zegt
Niet heel subtiel natuurlijk, maar wat een monsterlijke wagen, perfecte reisauto????