Oude tijden herbeleven met de Dodge Challenger Convertible.
De meest iconische musclecars hebben een vast dak, maar er zijn er ook tal met een open dak geweest. Vaak enorme slagschepen, met natuurlijk een dikke ronkende V8 onder de motorkap. Dodge brengt het verleden naar het heden met een nieuwe open muslecar. Of nou ja nieuw.
In feite halen ze het dak van de Dodge Challenger om er een Convertible van te maken. En dat doen ze niet eens zelf. Het is een samenwerking tussen de Amerikaanse autofabrikant en Drop Top Customs. Klanten kunnen direct via de dealer van Dodge een open Challenger bestellen.
De Challenger was altijd al een coupé. Hoewel er genoeg animo was om het dak eraf te halen, gaf Dodge nooit toe. Tot nu. Het lijkt wel of autofabrikanten in dit laatste decennia van verbrandingsmotoren beslissingen maken om liefhebbers te pleasen. Nu het nog kan. En de beslissing van Dodge is niet zo gek, ze hebben er zelf geen werk aan. Orders worden immers over de schutting gegooid naar Drop Top Customs. Deze partij mag de zaag in het dak zetten.
Vanaf vandaag gaan de orderboeken open. Dan mogen klanten in de Dodge showroom officieel een bestelling plaatsen voor een Challenger Convertible. De conversie is mogelijk op de Challenger R/T, R/T Scat Pack en de SRT-uitvoeringen.
Het dak in kwestie is elektrisch bedienbaar en het gaat hier om een soft top. Onbekend is wat de levertijd is van het gehele proces. Je moet uiteraard betalen voor de auto in kwestie, echter ook voor de ombouw als losse service.
De prijzen voor het maken van een Challenger Convertible beginnen bij 25.999 dollar. Dat is dus exclusief de auto, maar de prijs voor onderdelen en de arbeid. De prijs kan nog verder oplopen als je opties gaat aanvinken, zoals speciale badges of vloermatten
PunicaOase zegt
Het doet wel wat af aan het badass-imago van de Challenger, maar het blijft een gruwelijk gave auto .
tvklarenbosch zegt
Lijkt mij een soort moderne Saab cabrio, soort rijdende harmonica
petroldrinker zegt
Hoe gaaf zou een hellcat cabrio wel niet zijn… jammer dat die dan weer net niet kan zo te lezen
Busso zegt
ik vermoed dat een hellcat versie ‘m in de eerste powerslide in een wokkel verandert. Ik kan me haast niet voorstellen dat er voldoende structurele verstevigingen aan het chassis gemaakt worden. Of is dat wel t geval?
Dutchdriftking zegt
15 jaar na introductie een cabriolet introduceren, ik snap goed dat Alfa Romeo zich zo thuis voelde bij deze jongens. Het heeft even geduurd, en dergelijke bedrijven bieden in Amerika al jaren de aanpassing aan. Heel raar dat ze dit nooit zelf bedacht hebben. De Mustang cabriolet is immers ook al jaren verkrijgbaar. Me teen meerprijs van 26k gok ik overigens dat niet heel veel klanten en voor zullen kiezen.
kniesoor zegt
Wat zit die achterspoiler er vreemd op. Alsof-ie half van het kofferdeksel afgegleden is 🤔
dondeboer zegt
Een Hellcat cabrio. 717pk in een chassis dat niet ontworpen is als cabrio. Dat geeft vast een heel interessant weggedrag.
avocado zegt
Krijg je straks een recall op kromme deurvangers haha
dare2think zegt
Het dak ziet er wel echt uit als een harkerige tent zeg. De looks zonder dak maken het dan wel weer ruimschoots goed.
flyerbunch zegt
Als het aftermarket gebeurd, zal er wrs ook we een mogelijkheid zijn dat je zelf spontaan ff contact opneemt met hen voor een conversie als je een ander mode hebt. Helaas zul je dan wel qua prijs overgeleverd worden aan de grillen van deze ombouwers.
E34M5Touring zegt
Nooit als cabrio bedoeld. Dus kan nooit lekker rijden en die lijn vd kap ziet er niet uit. Voor 26k extra ook nog eens rete duur. Aangezien de cabrio variant van een Camaro of Mustang maar een paar 1000 is. Er zullen er ongetwijfeld een paar op youtube verschijnen. Lekker donuts draaien op 28inch chromies op een kruispunt in Compton.
mashell zegt
Een Rolls Royce Corniche maar dan helemaal tegengesteld en 0.0% chique. Daar is zeker een markt voor.