Controversiele reclames werken altijd goed. Probleem is natuurlijk dat dit door het mainstream publiek niet zo snel gepikt zal worden. Gelukkig voor de reclamemakers die het een tandje grover willen zijn er altijd de virals nog. De meest bekende is denk ik wel de beruchte Polo-viral. Daarnaast doet dierenleed het altijd goed, kijk maar naar de SportKa-viral. In dezelfde categorie probeert Dodge nu zijn slag te slaan.
Dodge probeert zijn ‘stoere’ Nitro aan de man te brengen met een campagne vol bliksemschichten en adrenaline. Onderstaand filmpje steekt hier wel met kop en schouders bovenuit. Marianne Thieme, doe er wat aan!
Voor meer diervriendelijk Dodge-tijdverdrijf kan je hier terecht.
Met dank aan Paul voor de tip!
OJ zegt
Beetje flauw… Mist wat mij betreft de verrassing zoals bij de SportKa.
666 zegt
lelijke auto = lelijke reklame?
Greg zegt
Lachen, maar wat ik nooit meer zal vergeten is dat vanuit de top van Chrysler is gezegd dat de Nitro en Sebring vergeleken met hun concurrenten beneden peil zijn. Dan kan je nog zulke leuke advertising er tegen aan gooien. De modellen zijn bij voorbaat al gedoemd te mislukken.
JeroenM zegt
was op de autorai dit jaar, stond ie ook en alles wat los kon zitten aan die auto zat ook echt los (deur rubbers bijvoorbeeld)
MrSelected zegt
Waardeloze reclame.
Hé, past bij de waardeloze auto!
vinox zegt
Die Sport Ka commercial blijft heersen. Omdat we toen nog met een Ka Sport reden, en mijn vriendin kattenliefhebber in hart en nieren is, was dat natuurlijk extra geestig voor ons :-)
thompson zegt
doe eens iets origineel bedenken,
dieren dood maken is 1 keer leuk en origineel in een reclame, maar zo’n flauwe copie.. jammer.
Stefan Schuilenburg zegt
Erg smakeloos.. in tegenstelling tot de duif & de SportKa.
Chief_S5 zegt
Hmm.., waarom altijd dieren nemen? Ik zou het tenminste nog ietsje leuker vinden als een man er tegenaan ging zitten pissen… :( .
Onehp zegt
Amai, nu ga ik direkt een gaan kopen! NOT!!
Armada zegt
Het is in ieder geval wel een reklame waarmee ze aandacht trekken voor een auto die het anders nooit zal krijgen.
Fuego zegt
Gruwelijke reclame…
Dan zegt
Geweldig! Die klote hond gaat maar tegen zijn baasje lopen pissen, krijgt ie ook een opdonder!!
Stoere bak trouwens!
autospotter zegt
egt een zielige reclame en zielig voor die hond
Demoder zegt
Geweldige auto !!!!
Eindelijk eens een SUV met een eigen smoel.
Als de centjes heb dan komt die er gelijk !!!
Benny1 zegt
Marie Thieme komt u maar door.
Ik vind Dodge echt geweldig, maar een beetje goedkoop en laag door een dier te mishandelen. Kan je die dodge niet beter een BMW laten plat rijden ;)
Windhoos zegt
De grap is er nu wel vanaf. k’snap trouwens niet al die commotie rond dit soort reclame’s, ze denken toch niet echt dat ze die dieren wat aandoen toch? :S……….
Ik ben zelf trouwens een enorme dierenvriend dus ik heb alle recht van spreken
johan zegt
lelijke auto….. voorspelbare reclame
Reyn zegt
Super bak! Luvin’ it!
acolado zegt
weet je wat het is zulke reclames slaan gewoon nergens op.. heel veel mensen zullen zo een reclame niet leuk vinden dus krijgen al gelijk haat tegen dodge..
Marrrcel zegt
Totaal niet origineel. Dodge probeert zo stoer over te komen dat het zielig overkomt. Begin bijna te denken dat kerels die dit soort auto’s rijden hun gebrek aan testoseron moeten compenseren.
Overigens al eens eerder een viral gezien in dezelfde stijl. Daar wilde ook een hond tegen een Nissan X-Trail(?) gaan plassen, waarbij die wagen zelf het wiel ophoog tilde om het beestje onder te spuiten.
autoblogger zegt
Dodge HQ is niet blij met de commercial…
Chrysler Group was dismayed to discover today that an advertisement created by an ad agency supporting our Netherlands Market Performance Center goes far beyond the bounds of what the company considers appropriate. The advertisement for the new Dodge Nitro, recently introduced into the market, which includes fictional yet inappropriate treatment of an animal, is in extremely bad taste…
…Although European commercials — especially “viral” ads like this one — are often edgier, this one went over the edge. Chrysler Group is investigating the origins of this commercial.
We have requested the viral ad be pulled from YouTube.com.
Marco de Maas zegt
Jammer, ik vind hem wel leuk, en tja de auto is wel vol in beeld. Doel bereikt dus..
mopar zegt
daar vind ik hem niet mooi maar in het echt en dan in het zwart best een mooie bak en die stoelen zitten ook zooooo lekker echt fijn om in te zitten