Voorlopig wordt de Challenger niet (officieel) geimporteerd in Europa, maar dat betekent niet dat we hem niet leuk vinden. Dodge vond het bovendien nodig om ons verder gek te maken met een paar teaser foto’s.
Op de eerste verkoopdag mocht Dodge 4300 orders noteren en dat aantal blijkt de 6000 stuks nu al gepasseerd te zijn. De eerste aangekondigde productierun van 5000 stuks is dus al uitverkocht en geïnteresseerde kopers moeten dus rekening houden met een lange wachttijd.
De Challenger is te bestellen in drie kleuren: zwart, zilver en HEMI oranje. Van de orders die tot nu toe genoteerd zijn, is meer dan de helft voor oranje exemplaren.
PVO zegt
handig die tankdop voor domme blondjes, weten ze tenminste waar de bezine in moet!!!!
Poekie Lauda zegt
Raar dat Dodge deze auto niet officieel naar Europa gaat brengen, er zijn vast wel 1000 potentiële kopers in Europa lijkt me zo. En het kan natuurlijk niet kwaad als een imago booster.
Emrah zegt
Mooi ding klassieke auto in een nieuwe jasje, je ziet de oude challenger erin zitten. Dat vind ik er zo mooi aan.
bramwillemse zegt
de details vind ik erg mooi. HEt geheel is allemaal toch wat te retro. Ze slaan daarin een beetje door met die amerikaanse muscle cars. Maak eens wat nieuws!!!
Gregorius zegt
Inderdaad…. gewoon importeren dat ding: een goedkope, grote, stoere bak met veel pk. Volgens mij moest Dodge het toch al niet hebben van de groene beweging, dus ik zie het probleem niet.
Als iemand wel het probleem ziet….?
Tribe zegt
leuke wagen! :D
dejan zegt
HEMI mmmmmmmmm 6.1 V8 425 ps :P
zomer zegt
vet!, spoilertje ziet er wel erg plastic uit!
BreinStein zegt
zit er geen business in om die dingen via de grijze import hier te verkopen?
august zegt
tankdop, aardige kopie van’t origineel:
(hm.. zou dit werken?)
august zegt
nee, dat werkt niet.
chukka zegt
ik zou hem ook in HEMI oranje bestellen!
murf zegt
wie wil zo’n lelijk ding nouw hebben BLEHH, je gaat er bijna van over je nek XD
Xpert zegt
Is dat nou dezelfde motor die ook in de 300C gelepeld is?
august zegt
..coming from the expert?
Floryn zegt
ik vind het helemaal niks
Xpert zegt
6.1 Hemi V8 425PK
Had verwacht dat ze meer los zouden gaan met deze wagen.
Ik neem hem in Silver. :)
august zegt
ik gok dat er nog een ‘wildere’ versie van deze auto gaat komen
..hm.. something with its doors welded shut.. hm..
Edje® zegt
Het “probleem” dat ie niet komt zit in Den Haag en noemen ze regering… We krijgen de slurptax. Deze auto voldoet niet aan de minimum CO2 norm. Sterker nog, hij zit er vet boven. Gevolg: veel slurptax belasting. Dat maakt deze auto uiteindelijk zo duur voor ie hier in de showroom staat, dat Dodge NL er geen heil in ziet. Voor dat geld heb je dan ook andere zulke dikke bakken dat ie waarschijnlijk niet meer verkoopt….
Huin zegt
Beetje een patserbak maar wel héérlijk!
8 )
m zegt
http://fp.images.autos.msn.com/merismus/as/autoshow2006/photos%5Cp_Dodge_Challenger_20.jpg
Benny1 zegt
Ik blijf dit echt een geweldige auto viinden zeg, deze auto vind ik echt mooier dan de remake van de mustang, dodge is toch echt beter. (dodge fan aan het woord, ja je merkt het al)
@ Edje helaas is dat de keiharde! (poehoee :(:( ) waarheid. Waarom toch al die pesterij vanuit Den Haag? Doelloos.
Erwin zegt
Jammer dat de nieuwe Charger er niet zo gelikt uit ziet :(
ZwerverRoodbaard zegt
Ik zou hem onmiddelijk bestellen als ik het geld had :) Maarjah als he :(
wimbers zegt
ik begrijp niet waarom die amerikanan met hun zg’ “supreme engineering” en all american brand filosofie nog steeds niet door hebben dat een succesvolle auto tegenwoordig echt geen 6,1 liter motor meer heeft met 425 pk, maar een 2 tot 2,5 liter met evenzoveel pk. op die manier valt er in europa ook nog wat te verdienen. dat displacement verhaal houdt echt niet eeuwig stand.
nomar zegt
Ik wil er zo een en een nieuwe Camaro!!!! ik kan niet kiezen :)
KWIJL!!!!!!
@wimbers als ik kon kiezen knal ik toch liever vooruit met een 6 liter dan met een 2,5 hoor, maar ja tegenwoordig kiest de regering in jouw plaats en daar sta je dan met je 160g CO2/km
Gelukkig maken ze zo’n wagens nog! Ze houden de herinnering en de wens aan de gouden tijd ten minste in leven. Toen moest je niet superrijk zijn om een beest onder je kont te kunnen hebben. Nu moet je al tevreden zijn als je je überhaupt nog een EIGEN wagen kan veroorloven…
MUSCLE FTW moehaha & screw them climatequeers :p:p:p
Baloni zegt
Eindelijk een dikke vette gruwlijke old skool muscle car!
YEAH BABY!!!
RubenBaeten zegt
@wimbers: Maar zelfs dat verhaal houdt langer stand dan een 2,5 liter motor met 400+ pk.
Buschauffeur zegt
Stond vanmiddag voor het stoplicht in Den-Haag en heb deze slee even mogen aanschouwen. Ziet er verdomde goed uit.
Texter zegt
Jammer dat de lak na anderhalf jaar waarschijnlijk al van de bumpers bladdert, maar vette bak. Zal wel cylinderuitschakeling op zitten neem ik aan, of MDS zoals de Amerikanen het noemen.
rob zegt
superrrrrrrrrrrrrrrrrrr zo hoort het , laat iedereen maar zeiken wat ze willen , is afgunst pppffffff
Chief_S5 zegt
Kijk, dit noem je nog eens Amerikaans. :) Pracht van een wagen, en die kleur is echt om van te gaan kwijlen. :P Hoop hem in het echt tegen te komen! There is no replacement for displacement toch? ;)
VonStroke zegt
Porno, naar hier halen die handel!
Gerben zegt
zeer mooi idd
Tom zegt
ik zou die badge wel kunnen aflikken!
mikel zegt
tankdop voor paris hilton
Mikeee zegt
@ Texter
SRT-wagens hebben geen MDS. M.a.w. alle 6.1 (en later 6.4/392cui) motoren doen niet aan cilinderuitschakeling. Waarom zou het? Je kiest òf voor sport (SRT) òf voor zuinigheid (MDS).
Bron: http://allpar.com/mopar/new-mopar-hemi.html
Het is een samenvoeging van artikelen uit verschillende tijdstippen maar het staat er een aantal keer in.
Eventueel zou de 6.1 misschien MDS krijgen in 2009 of 2010.
Mikeee zegt
@ Edje®
De Challenger komt niet naar NL vanwege de slurptax zeg je?
Leg uit waarom de 300C SRT-8 dan wel in NL verkocht wordt?
Die heeft nl. precies hetzelfde blok in zitten.
Hoe dan ook; ik ben niet bang. Er bestaan inmiddels bedrijven die allang nieuwe Mopars zoals de Charger en Magnum grijs importeren. Zelfs als je iets speciaals wil doen ze dat. No problemo!
CooperS-lightningblue zegt
Laat maar komen. Ben er heel benieuwd naar! Lijkt een dik hok te worden. Hopen dat dit in het echt ook zo is.
Blafwoef zegt
jammer dat de meeste amerikanen een baud wegligging en zo hebben. Als deze in de buurt komt van het origineel, dan is hij bruut en levensgevaarlijk….en dus cool…
BTW: HEMI blok uit de 300c RT8 is goed, rest van de auto is erg mooi, maar niet geschikt om mee te rijden
bozewolf zegt
De nieuwe Challenger komt niet in Europa omdat de auto puur voor de Amerikaanse markt gemaakt is en in limited edition geproduceerd gaat worden. Niks te maken met slurptax en de Nederlandse regering.
Verder is het zeker een wrede bak. Ziet er fantastisch uit. Je vraagt je dan helaas wel meteen af in hoeverre het een kwaliteitsproduct is en algeheel presterende auto, en niet een “typische” Amerikaanse muscle car met goede looks, goede motor en rest prutje (vaak in verband met productiekosten laag houden). Hoop dat ze er iets van gemaakt hebben.
Texter zegt
@Mikee: nou gefeliciteerd, je hebt alleen maar bewezen dat die motor meteen naar de sloop kan, als ze te lam zijn om zo’n systeem in te bouwen. Dat ‘Waarom zou je?’ is meteen de hele reden waarom de halve wereld nu een teringhekel heeft aan Amerika.
Mikeee zegt
@ Texter
Het was geen aanval op jou. Ik bedoelde alleen dat als iemand een sportwagen aanschaft, die niet verbaast hoeft op te kijken als de auto meer slurpt dan die verwacht. Had die maar een Hyundai’tje moeten kopen.
Ik ken de redenen van Chrysler corp. niet waarom ze MDS uit de 6.1 hebben gelaten. Het enige wat ik wel weet is dat het in- en uitschakelen van MDS 40ms. duurt en dat dat dan heeeeel misschien een ietsje pietsje prestatieverlies betekent?? Wie weet.
De 6.4 is overigens vooralsnog alleen bedoeld als kaal te bestellen raceblok (zgn. “crate engine”).
Philip zegt
Dit gaat er echt heel vet uitzien, ik hoop alleen dat het geen brol zal zijn zoals 90% van de Amerikaanse auto’s.
six trey zegt
Amerikaanse auto’s brol? ik rij al 10 jaar met de zelvde Firebird nog nix aan
en ik heb 3 jaar geleden een Impala uit 63 gekocht die 15 jaar stil stond en heb hem kunnen starten en naar huis me rijden zonder problemen
Ramon zegt
komt er geen versie met een kleine, zuinige motors voor de liefhebbers van het uiterlijk?
ikzelf vind de auto prachtig, maar zolang hij 120 kan rijden zonder uit elkaar te vallen is het goed. Gewoon voor de looks, niet voor de prestaties.
maar komt die versie? of is dat een beetje tegen het sportscar principe?