Hou er rekening mee dat de Lambo een beetje kan uitsteken in het parkeervak.
Hoe maak je van een lompe Lamborghini iets lompers? Door het ding op een achterlijke wijze aan te pakken natuurlijk. DMC heeft de Urus een tandje breder gemaakt. De tuning is professioneel uitgevoerd zonder lelijke naden na te laten. Wie niet beter zou weten zou denken dat deze Urus een extra bordje Brinta heeft gegeten als ontbijt.
DMC omschrijft het project als de URUS STAGE 1 (WIDE BODY). Uiteraard met hoofdletters, dat maakt extra indruk. De SUV is niet alleen breder gemaakt. Het apparaat is ook nog eens sneller. De 4.0-liter turbo V8 is gekieteld naar 800 pk, een toename van 160 pk in vergelijking met een standaard Urus. Alle panelen van de widebody zijn op maat gemaakt voor de Urus, zodat het geheel mooi aansluit op het origineel. Klanten kunnen kiezen voor 22 of 24-inch velgen. De banden zijn met maximaal 355/25R24 flinke units.
De widebody kost 9.990 dollar. Wil je de wielen, carbon fiber extra’s en de ECU tuning dan kost het totaalpakket maar liefst 59.990 dollar. Een heftige prijs bovenop een Urus, maar dan je heb wel iets heel diks op de oprit staan. Letterlijk.
danone zegt
Ben niet zo’n Urus fan. De conceptcar was mooi maar het productiemodel vind ik tegenvallen. Bovenstaande wide body maakt precies goed wat de originele juist mist. Wat mij betreft kloppen de verhoudingen beter want door de breedte lijkt de Urus nu wat platter.
peug206 zegt
@danone: nu nog een goeie meter platter en we zijn gewoon weer bij het lamborghini van vroeger..
poursuivant zegt
Zo had de standaard Urus er al uit moeten zien: over de top zoals Lamborghini dat doet. Mooi? Mwah.
autospotterkerkrade zegt
De urus had er überhaupt niet moeten zijn, laat staan van deze spuuglelijke bodykit. SUV Betekend sport utility vehicle, met de urus kun je echt geen offraod gaan rijden. ’t ziet er gewoon niet uit. Voor mij blijft ’t SUV= Stupid Unnecessary Vehicle
emping zegt
@autospotterkerkrade: SUV is een auto die elementen van een on-road en off-road combineert. En een Urus is trouwens een SSUV.
autospotterkerkrade zegt
@emping: het off-road gedeelte word meestal overgeslagen! Met een oude fiat panda 4×4 kom je nog verder
emping zegt
@autospotterkerkrade: met een nieuwe waarschijnlijk ook
isn1981 zegt
En hoeveel breder is hij nu? Ik vind de Urus nog steeds lelijk maar dit maakt het wel wat meer in verhouding.
nofxke zegt
Zijn net foto’s van een schaalmodelletje
sonnybonds zegt
Dat zijn computer renders. Hele slechte renders. Zou ik zelfs nog beter kunnen met mijn noob skills @nofxke:
tortuga zegt
@nofxke: dacht het zelfde te zeggen. Wel duur kitje! Staat beter dan standaard
berlinetta zegt
60k voor wat opplakstripjes, wielen en een andere chip? Dat lijkt me nogal veel. Nu zal een Urus-rijder goed in de slappe was zitten, maar ik vind het toch een absurd hoog bedrag.
brammetjedeb zegt
De postkoets uit 1874 heeft gebeld. Hij wil zijn wielen terug….
drdre1 zegt
Karikatuur auto dit.
mashell zegt
Raar speelgoed ding, veel te veel blik en wiel, de verhoudingen kloppen voor geen meter. Laat DMC het maar gewoon bij DeLorean’s houden.
Dutchdriftking zegt
Doe mij toch maar een Q8.
unavailable zegt
Veel te grote velgen.