• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

DMC maakt het probleem van de Aston Martin DBX alleen maar erger

Auteur: machielvdd, gepost 17 december 2021 om 08:08 – 10 Reacties

De tuner zelf beweert dat ze de auto minder polariserend maken. Juist.

Een sportwagenfabrikant die een SUV bouwt, heel schokkend is het niet meer. Zeker niet in het geval van Aston Martin. Ze bouwden ook al een vierdeurscoupé, dus waarom dan geen SUV? En met het uiterlijk is ook weinig mis. Afgezien van de ducktail dan.

Toch noemt tuner DMC de Aston Martin DBX een auto die fans polariseert. Hoe denken ze dat op te lossen? Door de auto meer vermogen en een aero kit te geven. Over het vermogen klaagde überhaupt niemand en wat het uiterlijk betreft… Tja, oordeel zelf maar.

Goed, eerst even de specificaties. Standaard levert de biturbo V8 550 pk en 700 Nm koppel. Daarmee is de zwaarste Aston Martin ooit alsnog aardig rap. Maar er valt meer uit te halen. Dat doet DMC met ECU-tuning, nieuwe turbo’s en een aangepast uitlaatsysteem. Het resultaat: 808 pk en 1.000 Nm koppel. Daarmee sprint de DBX in 3,8 seconden van 0 naar 60 mph (96,6 km/u) en ligt de topsnelheid op 328 km/u.

  • DMC Aston Martin DBX
  • DMC Aston Martin DBX
  • DMC Aston Martin DBX
  • DMC Aston Martin DBX

Dan heeft DMC ook nog wat uiterlijke ‘verbeteringen’ voor de Aston Martin DBX. Bovenop de ducktail is er een extra carbon spoiler geplaatst en als klap op de vuurpijl is er ook nog een extra dakspoiler. Verder is er een eh… prominente diffuser en de neus is voorzien van carbon wangzakken. Tot slot zijn er nog zwarte 24 inch velgen, die op een of ander manier toch klein ogen.

Dit is dus wat DMC verstaat onder ‘een auto minder polariserend maken’. We zijn benieuwd wat hun volgende project wordt. Een BMW M3 met extra groten nieren?

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Sebastian Vettel doet serieus in een Aston Martin DBX
  • Aston Martin DBX707
    Aston Martin DBX707 is belachelijk snel
  • De DBX redt Aston Martin van de ondergang

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, dbx, dmc, tuning

Vorig bericht: « Maakt een zeer gave versie van de Audi R8 een return?
Volgend bericht: Buitenkansje: koop de Jaguar C-X75 uit Spectre! »

Lees Interacties

Reacties

  1. bernoulli zegt

    17 december 2021 om 08:24

    Haha. Die plakrommel op de neus. Dat verzin je toch niet?

    Login om te reageren
    • dave09ham zegt

      17 december 2021 om 08:31

      @bernoulli: ziet er echt niet uit. Bolle wangen maken het er meestal niet beter op :)

      Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    17 december 2021 om 08:45

    Ik vond hem al vrij lelijk, maar dit wordt er absoluut niet beter op. Maar goed dat hij 808 pk heeft. Des te sneller is de auto uit beeld.

    Login om te reageren
  3. vluggejapie zegt

    17 december 2021 om 08:49

    Hahahaha wat een tupperware op de neus

    Login om te reageren
  4. osmo zegt

    17 december 2021 om 08:50

    Hij kan niet genoeg vermogen hebben, hoe meer vermogen hoe vlugger hij uit beeld verdwenen is …

    Login om te reageren
  5. toniominestrone zegt

    17 december 2021 om 09:09

    Inderdaad, die windgeleiders op het front komen rechtstreeks uit een Autostyle brochure.

    Login om te reageren
  6. RAW zegt

    17 december 2021 om 09:30

    Veel auto’s zijn in het echt mooier, de DBX helaas niet. Heb deze nu van dichtbij mogen beoordelen en vooral de achterkant is gewoon niet ok, proporties kloppen niet. De designtaal van Aston Martin vertalen naar een SUV is blijkbaar erg lastig, maar dat zal bij een Ferrari ook wel zo zijn met al die rondingen. Een strakker design als bij Lamborghini laat zich toch iets eenvoudiger vertalen, hoewel velen de Urus ook niet mooi vinden (ik vind het wel geslaagd).

    Login om te reageren
  7. dree16v zegt

    17 december 2021 om 10:30

    Lijkt nu wel een hamster van voren :-)

    Login om te reageren
  8. rollingstoned zegt

    17 december 2021 om 12:27

    Dit ding heeft van nature al rare proporties, dus dat tunen gaat er überhaupt niets aan verbeteren…

    Login om te reageren
  9. vacano zegt

    17 december 2021 om 13:53

    De lelijkste AM ooit en nu dankzij DMC nog lelijker.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North