De FF is de vreemdste eend uit de Maranello-bijt sinds jaren. Toch is vierzits-Ferrari voor dit jaar al compleet uitverkocht, maar mocht je er al één te pakken hebben, dan is DMC bereid om het uiterlijk daarvan en die nieuwe V12 een beetje te tweaken.
70 Kilogram, dat is wat er bespaart wordt op het totaalgewicht als je een bumperkit van DMC om je FF laat vouwen. Behoorlijk veel, als je het ons vraagt. DMC claimt dat dit kan door gebruik te maken van 3D-scanners en een soort kloon te maken van de originele bumper, en daar dan hun eigen frutsels aan toe te voegen. Alles is, uiteraard, gemaakt van carbonfiber.
Die bodykit bestaat uit een voorbumper, andere luchtopeningen hier en daar (meer koeling voor je remmen), een brute diffuser en een achtervleugeltje. Ook willen ze met liefde je FF wat dichter naar het asfalt brengen (hoever is onbekend) en een front-axle lift up-systeem monteren.
Op motorisch gebied zijn ze eveneens heel wat van plan. De atmosferische twaalfcilinder moet met behulp van twee compressors, grotere injectoren, andere luchtfilters en inlaatspruitstuk naar de 888 pk worden getild. Jep, die standaard 660 pk is ook gewoon veel te weinig. Hoewel dit alleen nog maar plannetjes op papier zijn weet DMC al wel wat de nieuwe acceleratietijden worden: 0-100 km/h in 3.2 seconden, 0- 200 km/h in 9.1 seconden en een Vmax van 340 km/h.
In het najaar moet deze upgrade -met de naam Maximus- realiteit worden en zal het setje op de tuningmarkt komen. Tot nu toe is het slechts gebakken lucht en IMPRESSIES.
label89 zegt
Begin deze wagen toch steeds meer te waarderen!
W115 zegt
Bodykit staat wel leuk, maar een spoiler is hier echt overbodig
Dev zegt
Ik wou al zeggen, gebakken lucht. Beeeeetje nutteloos dus. Net zoals al die concepts die zogenaamd 1 op 300 rijden.
MrSkyline zegt
het is er niet beter op geworden :/
sebasjuhh zegt
Wat betreft de prestaties: eerst zien, dan geloven
geengehoorisrechtdoor zegt
@sebasjuhh: idd maar voor de rest een vette bak, ik hou wel van een praktische sportauto.
Mracer zegt
888 pk en dan heeft de Ferrari een topsnelheid die maar 5 km/h hoger ligt? Die voorbumper ziet er trouwens niet uit.
nibor zegt
@Mracer: Misschien te korte eindoverbrenging van versnellingsbak? Max toerental wordt niet verhoogt.
smoked zegt
Staat hem goed alleen die spoiler had anders gemogen/eraf gelaten worden.
norge zegt
Brrr ,wat kijkt dat ding kwaad zeg .
Doe mij maar eentje standaard van de Fiat fabriek ,veul mooier (maar niet recht van voren) ;)
BmwMPower zegt
@norge: Hij bijt. Doe je deur maar gauw op slot!
mout zegt
@norge: Je leert wel gauw bij zeg, over Fiat :P
norge zegt
@mout::)
DDX zegt
Leuk al die tuning op papier…
akif7 zegt
gewoon geen FF halen! voor dat prijs heb je ook andere leuke dingen
purplehaze zegt
@akif7: Voor die prijs heb je mooie dingen….
akif7 zegt
@purplehaze hahahaha ja dat ook ik !!
akif7 zegt
-ik
NielsGP zegt
@akif7: Triple fail!
rami0180 zegt
Zo een auto hoor je niets aan te doen vind ik..
Alleen klinken de prestaties (nog) lekkerder
Bruycker zegt
Gek bakske
Nico94 zegt
De gewone vind ik persoonlijk mooier.
diedjee zegt
Doe die Ferrari FF inpakken voor me s.v.p.
Frissegast zegt
@ricardo: …wat er bespaarD wordt….
mightymike zegt
Je kan hem nog beter in tweeën zagen scheelt een hoop gewicht en knapt die nog van op ook
Megakix zegt
Vreemd dat er een direkte besparing van gewicht optreedt, terwijl Ferrari placht een supercarbouwer te zijn…wellicht volgende keer iets meer naar de Agera kijken ?? :lol: