Bijna alles wat rood is, is nieuw.
Het kopen van een Porsche 911 is – wat deze scribent betreft – geen bijzondere keuze meer. Als je een snelle sportwagen zoekt die goed rijdt, maar ook dagelijks inzetbaar is, dan koop je een Porsche. Klaar. Wat praktisch iedereen die het geld heeft, daarom ook doet. Ben je echter iemand die een 992-Porsche heeft gekocht en wil je dat je auto nét een tikkeltje anders is dan die van je buurman? Dan heeft DMC goed nieuws: zij werken namelijk aan hun aerokit Emozione GT.
Waarom een Duitse tuner een Italiaanse naam geeft voor een upgradepakket voor een Duitse sportwagen, is niet geheel duidelijk. De veranderingen zijn dat echter wel. Om te beginnen bij de voorkant: de nieuwe voorspoiler past onder de standaardbumper en is een klein beetje breder dan die bumper. Dat genereert meer downforce. De twee geïntegreerde splitters zorgen weer voor minder turbulentie en verbeteren de stabiliteit van de auto.
Aan de zijkanten zien we de nieuwe side skirts. Deze zijn an sich niet zo heel bijzonder, naast de fin richting het achterwiel. Deze fin zorgt er volgens DMC voor dat de auto er lager en breder uitziet, zonder daarvoor bodemvrijheid op te geven.
De achterkant krijgen bij het pakket drie nieuwe onderdelen: twee spoilers en een diffuser. Die diffuser past ook onder de standaardbumper en is niet alleen esthetisch. Deze moet de luchtstroom beïnvloeden ‘en de bestuurder een beter gevoel voor de weg geven’.
Bij de spoilers wordt het verhaal echter een beetje vreemd. DMC claimt namelijk dat het pakket er ‘retro’ uitziet en wijst daarvoor vooral naar de twee spoilers. Om te beginnen met de duckwing. Deze doet volgens DMC denken aan ‘klassieke Porsches uit de jaren negentig’ en is ontworpen met ’traditionele Porsche-lijnen’. Het doet wellicht een beetje denken aan de achterkant van een 944 waar ze een stuk uit hebben gehakt, maar veel verder dan dat komt deze scribent niet.
De optionele grotere spoiler is weer wat makkelijker: deze lijkt zo van een 991 GT3 RS te komen. Al zit er volgens DMC ook een vleugje Porsche RSR in, de 120 centimeter lange tussenplaat zou daardoor zijn geïnspireerd.
De veranderingen bij het Emozione GT-pakket blijven niet gespaard bij de buitenkant; ook onder de motorkap wordt er een beetje gekieteld. De ECU wordt wat aangepast waardoor de Carrera S 510 pk maakt – 60 pk meer dan voorheen. De koppel stijgt met 80 Nm naar 610 Nm. Verbeterde 0-60-tijden geeft DMC niet. Leverbaarheid en kosten zijn eveneens onbekend, behalve voor de GT3 RS-spoiler: die kost 4.390 dollar. Alle onderdelen zijn uiteindelijk in naakte koolstofvezel of kleur leverbaar.
musclecar85 zegt
Met die taartschep achterop gaat die nog lichter sturen op de voorwielen. Voor de rest, doe ook maar niet.
rhellema zegt
@musclecar85: een 911 stuurt niet zo licht op de voorwielen hoor!
musclecar85 zegt
@rhellema: nou ik heb er 3 in bezit gehad. Ik kan je toch echt wel wat anders vertellen…
rhellema zegt
@musclecar85: daar wil ik best wel een discussie over opzetten want met een 911 kan je heerlijk de apex van een bocht opzoeken en met een auto die licht stuurt op de voorwielen is dat toch wel iets lastiger.
musclecar85 zegt
@rhellema: dan bekijk dit maar eens. http://www.gallerydome.org/picture-331-ik-ga-even-een-banaan-lezen-.html
rhellema zegt
@musclecar85: tja…alleen de opmerking al dat je 3 x een 992 hebt gehad gaf me al aan dat je uit dat boek aan het voorlezen was.
musclecar85 zegt
@rhellema: je gaf zelf een 911 aan. Ik heb er 3 gehad. Een 911 (996) een 997 en een 991, allen 911’s dus. Bij elke beloven ze dat het verbeterd is. Maar schijn bedriegt. Jij hebt er blijkbaar geen 1 in bezit gehad of langere tijd in kunnen rijden. Anders concludeer je wel anders. Het stuurt bij hogere snelheden als een natte krant op de voorwielen. Waarom doen er 4 vd 5 911 bezitters de voorkant verzwaren als ze een dagje circuit doen?
rhellema zegt
@musclecar85: nooit één gehad nee maar wel regelmatig met verschillende elfers gedurende een langere tijd kunnen rijden. Maar om nou te zeggen dat ze op hoge snelheid zeer slecht sturen is niets meer dan jouw mening. Ik deel die mening absoluut niet met je. Heb er verschillende malen op het circuit mee mogen sturen in zowel race- als consumententrim en ik vond het zelf heerlijk sturen. Zoals ik al zei, je kan met de neus heerlijk de apex opzoeken, maar je moet wel gas durven te geven. Mensen die de neus verzwaren hebben in mijn ogen niet het lef om gas te geven.
musclecar85 zegt
@rhellema: als je angstig word in een auto boven de 200 km/h omdat je vind dat de verbinding met de weg weg lijkt te vallen dan zal ik inderdaad wel niet hard genoeg hebben gereden… Bij mij geen 911 meer.
rhellema zegt
@musclecar85: of je bent gewoon wat bang aangelegd. Is ook niet erg hoor.
musclecar85 zegt
@rhellema: misschien kom je ooit ook nog wel in de gelegenheid om in echte auto’s te rijden ipv rondjes te rijden in platte kevers van iemand anders. Hard werken, dan kom je er wel. Dan kun je je misschien eens een echte sport auto veroorloven ??.
rhellema zegt
@musclecar85: één voordeel, ik hoef niet meer te werken en heb niet de behoefte om een 911 of wat voor echte sportauto te kopen. Ik ben niet zo’n showbink als jij en investeer mijn geld op een betere manier.
mp014 zegt
1 woord…..: waarom?
hotze zegt
@mp014: voor sjonnies die de overstap maken van een Civic naar een 911.
rikus zegt
De net-niet look.
hotze zegt
@rikus: laat dat ‘net’ maar weg.
baklava zegt
Wielen moeten verder naar buiten staan
massarati zegt
En dan ook nog op een lelijk nagemaakt schaalmodel. Ziet er echt niet uit.
The Alpina fan boy zegt
Zo, die is ……………. Lelijk.
mats106rallye zegt
Nou … neeeee
mats106rallye zegt
Er klopt volgensmij ook helemaal niks van die raamlijnen
tristan114 zegt
Het aantal typfouten in de artikelen is echt schrikbarend gestegen. Zelfs bij Willeme. Teveel artikelen willen schrijven (of vertalen) in te weinig tijd?
emping zegt
@tristan114: volgens mij is de spellingscontrole kapot.
bwrahbwrah zegt
Hee, dat lijkt wel een forza spoiler.
onlyporscheman zegt
Ik ben benieuwd naar de echte GT3. De kleuren stelling in dit voorbeeld is vrij apart, in zilver black zou het beter uitkomen.
kniesoor zegt
Barrrrrf ?