![DMC Ferrari 812 is niet voor krappe parkeergarages](https://www.autoblog.nl/files/2020/06/Ferrari-DMC-812-00001-970x546.jpg)
Met deze DMC Ferrari 812 Superfast heb je de ruimte nodig. Krappe parkeergarages zijn niet aan te raden.
Of het nu een parkeergarage, de McDrive of een andere krappe situatie is. Met een moderne supercar is het altijd oppassen geblazen. Niet alleen zijn het grote machines. Vaak heb je te maken met peperdure velgen die je echt niet wil beschadigen. Alsof de Ferrari 812 Superfast nog niet dik genoeg was, gaat DMC doodleuk een stapje verder.
![DMC Ferrari 812 zijkant](https://www.autoblog.nl/files/2020/06/Ferrari-DMC-812-00002-970x546.jpg)
De 812 Superfast is alweer een tijdje op de markt, bij DMC hebben ze de tijd genomen om er iets voor te bedenken. Net als met de F12berlinetta is de tuner goed los gegaan. Het resultaat is een 812 met een bodykit die de supercar nog breder maakt.
![DMC Ferrari 812 achterkant](https://www.autoblog.nl/files/2020/06/Ferrari-DMC-812-00003-970x546.jpg)
De Italiaanse GT heeft genoeg unieke kenmerken gekregen zodat je deze gemakkelijk als een DMC kunt herkennen. Het begint al bij het vooraanzicht, met een nog grotere grille. Aan de achterkant heeft DMC extra aerodynamische poespas op de Ferrari 812 geplakt. In Maranello zullen ze ongetwijfeld huilen bij het zien van dit soort aanpassingen.
![DMC Ferrari 812 voorkant](https://www.autoblog.nl/files/2020/06/Ferrari-DMC-812-00004-970x546.jpg)
De atmosferische V12 met 800 pk is wel genoeg. Zou je denken. Bij DMC gaan ze nog een stapje verder. De tuner schroeft het vermogen naar 831 pk. Je hoort het apparaat goed aankomen met een nieuw uitlaatsysteem van titanium. Volgens DMC ligt de topsnelheid op bijna 350 echte kilometers per uur.
![](https://www.autoblog.nl/files/2020/06/Ferrari-DMC-812-00005-970x546.jpg)
Alles moest groter, zo ook de velgen. Voor zijn ze 21-inch groot en achter 22-inch. Het staat op serieus dik rubber. Achter meet het maar liefst 335/25. De bandjes oproken is daarmee geen voordelige rookshow. De bodykit is volledig van carbon fiber en kan in elke gewenste kleur geleverd worden.
Zo zo ..
31 peekaa erbij ..
Soort van extrasuperfastplus dan eigenlijk ..
Lijkt net een speelgoedautootje. Lelijk met die grote zwarte wielen.
Ik vind hem wel geslaagd.
Was ook echt wel nodig…..
De 812 is sowieso niet mater Maranello’s mooiste. Voorganger F12 daarentegen…
@ericd: jaa maar daar is het komische: lees eens reacties terug toen de F12 gelanceerd werd. Gal all over the place over die string bijvoorbeeld. Nu, prachtwagen…
Liever de Novitec 812
Vind huidige Ferrari’s niet echt heel fraai, zeker de koplampen niet, vreemd langgerekt, zijn in ieder geval geen tijdloze ontwerpen meer
@cdlop01: dat dachten we in de jaren 60 ook al. Toen vonden we de staande ronde pitten zo tijdloos…
Denk dat de ontwerpen uit die periode inmiddels klassiekers zijn… daarentegen de Ferrari’s uit de jaren 90 en heden, vraag mij af of ze die status ooit behalen.
@cdlop01: in de jaren 70 kocht je die 60ers voor de welbekende appel en ei. En natuurlijk zijn niet alle 60er
@davelepeef: – modellen extreem populair. Over 50 jaar komen we erop terug, ok?
Er zijn teveel supercars denk ik tegenwoordig de glans gaat ervan af m.i.
*renders courtesy of the reception desk…