Iets om trots op te zijn, toch?
Zoals bekend rijdt collega Dizono in een vlagele Peugeot 406 Coupé. Wie het toevallig gemist heeft kan HIER de video over deze auto terugkijken. De 406 weet bij ondergetekende nog steeds een snaar te raken. Vroeger hadden we er thuis eentje (een blauwe break) en het less is more-design staat nog steeds als een huis. De coupé was een ontwerp van Pininfarina en werd dankzij z’n ongekend elegante lijnenspel ook wel een poor men’s Ferrari genoemd.
Deze Toscana was een designstudie uit 1996 en in meer of mindere mate was dit een voorbode op de nog te introduceren coupé. De voorruit lijkt (minus een sleuf in het midden) rechtstreeks van een speedboot te komen en de aflopende “daklijn” in combinatie met een gapend gat onder de achterspoiler haalde het productiestadium uiteraard niet.
Toch is het mooi om te zien dat Peugeot dit alles gewoon combineerde met de verder vrij brave lijnen van de 406. Ik vind het best een symphatiek ding, die Toscana.
kimhung zegt
ben toch benieuwd wat voor vervoer heel Autoblog redactie in rijd.
Dizono in 406
Wouter reed in een S4
er ligt me iets bij over een BMW.
Dutchdriftking zegt
@kimhung: e39 van @casperh, en wat @willeme rijd momenteel, ik heb geen idee. Cameraman Martijn heeft een heel knappe Megane RS.
Edge zegt
@kimhung: Even uit mijn hoofd op basis van wat reacties, foto’s en filmpjes die ik voorbij heb zien komen:
Casper: BMW E39 station als daily, Peugeot 205 GTI als weekendauto
Wouter: De gele S4 Avant die inmiddels te koop staat, een Audi TT en hij heeft of had ook een Mercedes 500E
Dizono: De 406 Coupé die in het artikel beschreven wordt, daarvoor een Skoda Octavia en een Lada.
Autoblogger: Eveneens een S4 Avant, maar dan een mooie rode.
Martijn: Renault Megane RS en een Mini Cooper
kimhung zegt
@edge: aah thnx voor de info.
wel leuk waar ze in rijden als autokenners/petrolheads
cossiekiller zegt
@edge: En ik weet niet of Willem zijn Impreza nog heeft…
Edge zegt
@cossiekiller: Nou, nu je Willem en zijn Impreza benoemt gaat er wel weer vaag een belletje rinkelen. Ik meen mij te herinneren dat hij die destijds weg heeft gedaan en er een comfortabele Audi A8 voor in de plaats heeft gekocht.
mzonneveld zegt
@Edge: En Sacha?
trustmeiamanengineer zegt
Een donkerblauwe 406 Break hebben wij ook nog gehad, bomvol in de spullen van wat ik me nog herinner. ClimateControl, plastic houtinleg, elektrische ramen rondom en zo’n klepje om de startblokering code in te typen was toen nog vet hip. Echt heerlijke wagen en zelfs zat ruimte voor ons drieën op de achterbank. Was wel de 2.0 dus de lekkere V6 ontbrak. De Coupé vind ik ook nog steeds een erg fraaie wagen.
lincoln zegt
Slaat helemaal nergens op ..
Maar aan de andere kant ..
Google “concept cars 1996” .. en je komt erachter dat het een bizar slecht concept car jaar was ..
qoekje zegt
@lincoln:kwam direct de “Fiat Bravo Windsurf” tegen vond hem wel stoer beetje Groupe B/F50
lincoln zegt
@qoekje:
Los del rio .. macarena ..
Spice girls .. wannebee ..
Celine Dion .. cause you love me ..
Om een duidelijker beeld van 1996 te scheppen ..
ukbob zegt
@lincoln: Dankje, voel me nu in een klap kei oud :)
Crosscabouter zegt
@lincoln: ik weet niet wat erger is. Dat jij deze drie hits zo nog uit je hoofd opdreunt, of dat ’96 een slecht jaar was ;)
autodrop zegt
@lincoln: gouden jaar;₩
fordnut zegt
@lincoln: Ik kwam er deze https://themarkonline.files.wordpress.com/2014/08/96lincoln_centinel_1.jpg tegen. En dacht meteen: Ah, daar heeft Renault het idee voor de Vel Satis vandaan.
De Ford GT die ik tegen kwam vind ik nog steeds één van de mooiste concepts allertijden.
lincoln zegt
@fordnut:
Yep .. de Sentinel .. ging Lincoln net doen of ze nog volop in het leven stonden net die kartonnen doos ..
Ford GT is gelukkig niet als concept op de markt gekomen ..
tenaci zegt
Gaaf ding. Ik zie nog wel wat 405 in de kont. Van achteren zou het zo een coupe van de 405 kunnen zijn.
kawasawasaki zegt
Ben ik de enige die hierbij aan de Thunderbird 2 moet denken?
gebakkenei zegt
@kawasawasaki: Nee, ik ben ook labiel op een infantiele manier.