YouTube is lucratieve business, wat zich bewijst in de auto’s die sommige van de grote namen zich kunnen veroorloven.
Als jij ouder bent dan een jaar of 25, dan zal je waarschijnlijk niet zo veel hebben met dit artikel. Klik maar snel weg, we gaan het namelijk even hebben over de wondere wereld van YouTube.
Auto’s op YouTube
In Nederland hebben wij namelijk ook een groot aantal mensen die ‘YouTuber’ zijn. Wij kaderen dat af naar het hebben van een YouTube-kanaal, waarmee de bekendheid is vergaard en het geld mee is verdiend. Een deel van deze YouTubers besluit dat geld – en het is lucratieve business – te gebruiken voor het kopen van gave auto’s.
Op de redactie is het ook een grote warboel van kennis als het gaat om ’s lands YouTubers. Met behulp van onze social media-afdeling en onderzoek van ondergetekende hebben we een lijstje kunnen opstellen van de YouTube auto’s van 2020. Dit lijstje bestond al in 2018, maar inmiddels hebben er genoeg veranderingen plaatsgevonden.
Don de Jong
896.000+ abonnees
Don de Jong (Don op YouTube) is de reden voor dit lijstje. Momenteel verplaatst hij zich namelijk in een ook niet bescheiden Audi RS6 Avant. Tot zover wat we zeker weten.
Het nieuws is volgens geruchten namelijk dat De Jong een Lamborghini Huracán Performante heeft bemachtigd. Het zou gaan om dit exemplaar. Er is nog niks bevestigd, iets met wandelgangen. Ondenkbaar is het echter niet.
Roy Beszelsen (Royalistiq)
828.000+ abonnees
Iets ’tastbaarder’ is een vriend van Don: Roy Beszelsen, beter bekend als Royalistiq. Die wist recent een bijna net zo dikke V10-aangedreven auto als Don te bemachtigen. Het gaat om de iets bescheidenere Audi R8, maar met een Capristo-uitlaat is ingetogen niet het goede woord.
Gio Latooy
1.260.000+ abonnees
Gio Latooy, beter bekend als gewoon ‘Gio’, heeft al meerdere Range Rovers gehad. Een Evoque, een Velar en toen direct door naar de dikste: de 575 pk sterke Sport SVR van na de facelift. In het oranje met een uitlaat waar je u tegen zegt. Mooi materiaal voor de headerfoto, de Range Rover in kwestie gespot door @Kuifje. Nou wil het toeval hebben dat tussen het moment van schrijven en het moment van uploaden van dit artikel, Gio zijn SVR heeft ingeruild. Het zou gaan om een tijdelijke deal voor de SVR, waarbij de auto toch net even financieel niet haalbaar is om volledig over te nemen. De ‘concessie’ is een gloednieuwe Porsche Cayenne Coupé: ook niet verkeerd.
Giel de Winter (StukTV)
2.450.000+ abonnees
Dan de grote namen. StukTV begon ooit als kwajongensstreken van olijke vrienden Stefan Jurriens, Thomas van der Vlugt en Giel de Winter. Sinds StukTV om en om het beste Nederlandstalige YouTube kanaal is, gebruikt Giel zijn kapitaal om een mooi wagenpark neer te zetten. Privé rijdt De Winter een Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Zijn andere auto was een zakelijke Audi Q8 50 TDI, die recent voorzien is van een opvallend wrapje (nog niet te zien in de video) en nieuwe velgen. Giel heeft StukTV niet gebruikt om de Q8 te showen, maar ging wel samen met JayJay Boske van het kanaal Day1 op pad om daar een video voor te schieten.
Enzo Knol
2.500.000+ abonnees
We zeiden net al dat StukTV om en om het beste Nederlandstalige YouTube kanaal is, want hun aantal abonnees is en blijft een nek-aan-nekrace met Enzo Knol. Laatstgenoemde heeft ook al de nodige dikke wagens gehad, niet in de laatste plaats een Jeep Grand Cherokee Trackhawk. Daar nam hij na een krap jaartje al afscheid van omdat er een nóg dikkere, nou ja, duurdere SUV is: de Lamborghini Urus.
Jelle van Vucht (Jelly)
19.900.000+ abonnees
We springen even naar de Engelstalige Nederlandse YouTubers. Jelle van Vucht, beter bekend als Jelly, bewijst dat video’s maken in het Engels meer succes oplevert. Sterker nog: hij heeft meer abonnees dan Nederland inwoners. Al een tijdje geleden gaf dat Van Vucht de kans om een dikke auto te kopen: een Porsche Panamera Turbo.
Don Plevier (Gamemeneer)
1.200.000+ abonnees
Iemand die zelf niet zo uitgesproken is over zijn auto is een andere succesvolle Nederlandse YouTuber genaamd Don, deze is bekend van zijn kanaal Gamemeneer. Mag je best trots op zijn hoor, zo’n BMW M4 blijft een heerlijke ‘in-het-midden’ sportwagen. Ook hier geldt dat Don geen eigen video over de M4 heeft, maar wel JayJay Boske meenam. Ook die video kwam op Day1 terecht.
Milan Knol
1.390.000+ abonnees
De oudere broer van de eerder genoemde Enzo Knol doet ook aan YouTube: hij was zelfs eerder van de partij. Enzo groeide razendsnel en is daarmee de bekendste van de twee, maar Milan kan zich ook een prima auto veroorloven. Het is eveneens een SUV van de Volkswagen-groep, alleen is die van Milan daadwerkelijk een Volkswagen. Wel de dikste: een Touareg V6 met R-Line pakket.
Kelvin Boerma (Kalvijn)
1.270.000+ abonnees
Dan even de grote YouTube namen die het iets bescheidener houden met hun auto’s. Neem Kalvijn, YouTube-alias van Kelvin Boerma. Voor hem was ‘slechts’ een nieuwe Jeep Compass voldoende om zich voort te bewegen. Kelvin heeft het nooit over zijn auto’s, want het enige duidelijke bewegende beeld wat we hebben van de Jeep was tijdens een roadtrip-challenge.
Dylan Haegens
1.810.000+ abonnees
Eén van die auto’s die het vrij goed doet onder het YouTube publiek: Tesla. Dylan Haegens, één van de grootste YouTubers van Nederland, heeft een Model S. Coole snufjes en een milieuvriendelijke insteek: misschien wel de beste auto die je kunt hebben als niet-autofreak. Want ook Haegens toont zijn Tesla Model S – of auto’s an sich – niet vaak. Wel heeft hij een video gemaakt waarin zijn gehele wagenpark te zien is, verder bestaande uit een Volkswagen Polo, MINI Countryman en de Toyota ProAce die hij in de eerste editie van deze lijst ook had.
Jordi van den Bussche (Kwebbelkop)
13.700.000+ abonnees
In de vorige editie van deze lijst werd Kwebbelkop, ‘artiestennaam’ van Jordi van den Bussche, al genoemd omdat hij voor de #likes een McLaren 720S bestempelde als wellicht zijn bolide. In de werkelijkheid houdt hij het bescheiden met ‘slechts’ een Abarth 500: met zijn succes kan je veel en veel dikker spul kopen. Het wil nou eenmaal zo zijn dat Kwebbelkop slechts recent zijn rijbewijs heeft gehaald. Rustig beginnen dus, al moet je zo’n bommetje van een Abarth 500 niet onderschatten.
Boaz van Boggelen
523.000+ abonnees
Dan nog de categorie ‘uniek’. Audi RS3’s zijn er genoeg van in Nederland, maar die van Boaz van Boggelen – simpelweg Boaz op YouTube – is onder de jeugd van tegenwoordig de bekendste. Niet in de laatste plaats vanwege vele modificaties, uitlaat en knalblauwe wrap incluis.
Dylan Peys
372.000+ abonnees
Datzelfde geldt voor Dylan Peys. Een Mercedes-AMG A45 is in deze lijst netjes. Maar die van Peys valt extra op vanwege een tweekleurige wrap en ook hier lekker luide uitlaten.
Quentin Correia (QuCee)
473.000+ abonnees
Je moet ergens eindigen en wij doen dat met de opvallendste ‘standaard Golf’ van Nederland. QuCee, YouTube naam van Quentin Correia, is wat YouTube betreft niet van de snelle auto’s en extreme lifestyle. Nee, gezinsman QuCee heeft een heerlijk modale grijze Volkswagen Golf 1.6 TDI. Tot voor kort met een dikke deuk in de zijkant. Absolute Motors voorzag de Golf van een nieuw kleurtje en nieuwe velgen, waardoor deze kilometervreter er weer helemaal tegenaan kan. Ook hiervoor geldt dat auto-filmende duizendpoot JayJay Boske het verslag doet op zijn kanaal Day1.
BONUS: Chahid Charrak (Dutch Performante)
212.000+ abonnees
Om van deze lijst niet een soort Quote 500-kopie te maken, was een must dat de auto’s en de vergaarde fame te danken is aan een YouTube carrière. Toch weet de man achter het kanaal Dutch Performante genaamd Chahid Charrak overal en nergens op te duiken op YouTube. Charrak heeft zijn vermogen opgebouwd met een bedrijf gericht op sanitair, maar zit nu met zijn gouden Huracán Performante left, right and center als het gaat om Nederlandse YouTube auto’s. Zijn kanaal heeft op moment van schrijven 212.000 abonnees vergaard in enkele maanden.
Auto Addiction Media zegt
Laat mij met 400K+ abonnees maar lekker anoniem blijven :) Dan kom ik tenminste ook niet in dit lijstje terug ;)
mcshine zegt
@vaursechs: Mooie S4…;)
Jochempie zegt
Zolang je maar lekker blijft filmen ;) Die Nurburgring compilaties zijn heerlijk vermaak om even af te koelen.
flutterby zegt
@vaursechs: geen idee wie je bent, maar er staan er tussen met minder volgers. Wel een leuke term trouwens; volgers. Subscribers klinkt dat al een stuk minder “schaaps”.
jmeverts zegt
@vaursechs: er was toch sprake van dat er niet meer gefilmd mocht worden langs de Ring? Hoe zit dat nu?
ghost zegt
Ik ken geen van allen .. maar ik kijk dan ook zeer sporadisch YouTube.
banderas zegt
@ghost: ok, bedankt voor deze vrij nutteloze comment.
ghost zegt
@banderas: graag gedaan, wens je een fijne dag!
jpsienen zegt
@ghost: banderas wenst jou ook wat
flutterby zegt
@ghost: ik zit er redelijk veel, maar naast Enzo zegt het mij ook niets. Het algoritme beschermt mij goed.
Dutchdriftking zegt
@ghost: Ik gok dat je net als ik wat meer auto gerelateerde kanalen volgt? Die zijn vaak wat internationaler.
Sander zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Dylan zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
reactief zegt
Af en toe kom ik per ongeluk wel eens bij zulke filmpjes terecht, en het viel me op dat ze ook nogal graag bij elkaar in de filmpjes zitten…
Een paar pogingen gedaan om de filmpjes ook af te kijken om te begrijpen hoe dit werkt, maar ik snap het niet. Slap geouwehoer van een stel sukkeltjes.. maar het zal aan mij liggen. Uiteindelijk zijn ze slim genoeg om er goed geld mee te verdienen.
amgsoixanttrois zegt
@reactief: Waarom zo zuur?
Het is vaak niet het meest intellectuele type entertainment, echter moet je die gasten wel respecteren voor hun zakelijke inzichten op het vlak van marketing en hun manier van kapitaliseren op een hobby.
Bovendien, het ziet er allemaal makkelijk uit maar ga jij maar eens 10 uur per dag filmen om 15 minuten “interessante” content te creëren, dat vervolgens editten en tussendoor correspondentie onderhouden met klanten, leveranciers en bedrijven. Naast het feit dat er immense druk is om elke dag of twee dagen een video online te gooien waar mensen naar willen kijken. Dat is op zichzelf al een heel karwei.
Het is vaak niet mijn type entertainment, maar zij doen het een stuk beter dan 90% van de Nederlandse bevolking.
Richmond zegt
@amgsoixanttrois: is het wel een hobby? Het is het enige wat ze doen dus het is hun baan. Ik snap dat het niet gemakkelijk is en veel werk is. Het is niet ff zittend geld verdienen met leuke filmpjes posten. Maar het nut ervan ontgaat mij compleet. Wat voor waarde voegt het toe aan de maatschappij? Mijn vriendin kijkt ook graag naar Amerikaanse en Filipijnse vlogs. Soms kijk ik mee en het gaat werkelijk nergens over. Beetje je dikke huis laten zien, beetje je celeb Leven laten zien, beetje pranks uithalen etc etc. Ook de entertainment waarde ontgaat mij ervan. Ik zit er echt bij van, waarom kijken mensen hier naar en ook zoveel en zo vaak. Het is allemaal zo “gemaakt”. Bij een serie of film accepteer ik het, omdat het geacteerd is. Maar dit zijn géén acteurs.
reactief zegt
Volgens mij geef jij nu de uitleg van mijn laatste zin, ze zijn slim genoeg om er geld mee te verdienen.
Maar ik blijf erbij, ik vind het voor zover ik kan beoordelen en trieste bedoeling.
Als voorbeeld : ik keek een paar dagen terug naar de onthulling van Mobicep’s nieuwe auto (ja, had ik niet moeten doen.. maar was benieuwd) In dat filmpje komen tig andere ‘bekende’ gasten voorbij en het gaat wie werkelijk nergens over. Allemaal een beetje er bij staan hangen om erbij te willen horen. Ik vind dat er nogal sneu uitzien.
Richmond zegt
@reactief: vraag is of met de nieuwe sponsored content regels dat verdienmodel zo blijft
flutterby zegt
@reactief: gelukkig voor vele hoef je niet slim te zijn om goed geld te verdienen, met name in de entertainment sector speelt uiterlijk(e verzorging) een grotere rol.
grasvreter zegt
Ik kijk veel te veel youtube, ken 1 persoon uit dit lijstje qua naam, en dat is enzoknol. Heb net even gechecked naar die Jelly, want 20 miljoen abo’s is echt veel. Maar zijn video’s doorbreken met moeite de 1 miljoen views, de meesten halen de 500k niet. Alsnog veel kinderen die kijken, daar niet van, knap, maar het is wel. Hoe meer subscribers je hebt, des te minder dat getal van belang is. Want zoals je bij deze gozer ziet, maar +-5% is daadwerkelijk een actief subscriber. Zeker als je voor kinderen video’s maakt, zoals hij doet (niks mis mee), dan zijn die kinderen met een jaar op je uit gekeken omdat ze niet meer 7 zijn maar nu 8. En dat levert heel veel inactieve accounts op.
VeniVidiVici zegt
Het zullen vast prima gasten zijn, maar ze verdienen het allemaal net iets te makkelijk met hun digitale poesiealbums. Maar ja, zolang er maar genoeg mensen zijn die dom met hun luie kont zitten te genieten hoe een ander door hun toedoen een dikke wagen kunnen kopen vind ik die YouTubers wel de slimste.
rogerzz zegt
Ik ben 32 jaar en ken niemand. En ja, ik zit wel redelijk wat op youtube naar MightyCarMods, Chris Harris, Harry’s Garage, DriveTribe, Jay Leno, wat horlogekanalen.. zelfs Jimmy Broadbent als meest rare uitschieter. Maar deze knakkers, totaal onbekend?
mb10 zegt
@rogerzz: iets met een algoritme denk ik zo.
MrSkyline zegt
Dat is niet heel vreemd, ik ken er een paar omdat ik vanuit mijn werk wel eens contact met ze heb gehad, maar had ik dat niet dan waren ze ook nooit in mijn youtube feed terecht gekomen. Sterker nog, dankzij incognito vensters heb ik mijn youtube algoritme er niet mee hoeven bevuilen en zie ik ze daar nog altijd niet. De meeste grote nederlandse youtubers hebben kinderen als publiek, een youtuber als kwebbelkop krijg ik binnen 10 seconten acute oorontsteking van en ik snap ook niet helemaal waarom iemand anders dan een eenvoudig beïnvloedbaar kind zou willen weten wat enzo knol vanavond gaat eten. Wat betreft Nederlandse youtubers die zich meer op volwassenen richten, ik heb zo het vermoeden dat die vooral de wat lager opgeleide tak van ons land aanspreken, er is in het engels tenslotte een hoop meer kwaliteit content te vinden, maar dan moet je wel engels kunnen verstaan. Maargoed, mocht je benieuwd zijn, open youtube in een incognito venster, ga naar trending en je zal versteld staan van get gezwel dat Nederlands youtube heet.
grasvreter zegt
Je bent de doelgroep niet. De doelgroep van de mensen uit dit lijstje zijn of basisschoolkinderen of brugklassers. Ik kijk ook heel andere zaken op YT, van wat meer mainstream kanalen als Doug Demuro en Jimmy Broadbent, tot echt de l33t zooi als paymoneywubbie (check eens wat hij met zijn golf heeft gedaan), the internet historian en SsethTzeentach. Die laatste is voornamelijk van een andere planeet.
O plaat zegt
Opzichtige zeecontainers doen het goed in hun categorie. Blij voor hun dat ze hier van hun carrière kunnen maken al zou ik hen geen autoliefhebbers durven noemen, patserbakken liefhebbers lijkt mij een juistere term. Autoliefhebbers praten met even veel liefde over een Fiat uit 1948 als over een McLaren.
deVia zegt
Ik geloof dat ik wat heb gemist?
deSjonnies zegt
Nee absoluut niet, volgens mij is het bijzonder vermoeiend om zo ‘ succesvol ‘ te zijn en dat in Jip en Janneke taal uit te moeten drukken omdat anders je volgers het niet begrijpen.
Ik volg wat vrachtrijders die je soms op de mooiste plaatsen in Europa brengen, de zorgen over de rijtijden en het soms uren moeten wachten en alle tegenslagen en ontberingen. Deze mannen hebben er beslist geen verdienmodel van gemaakt .
Zo is er eentje die 4 veerboten vanuit Griekenland moet nemen om weer in Engeland te komen, en eenmaal op zijn losadres gekomen, vertelt de dame van het distributiecentum hem doodleuk dat hij een half uur te laat is ! Een half uur op vier en een half duizend kilometer!
mk2jens zegt
@deSjonnies: klinkt interessant, heb je wat kanaalnamen?
deSjonnies zegt
nedkelly ireland
Patrickwittezaele een Frans sprekende belg
en guusontour een Nederlander die overal heen rijdt en soort van oer-vlogger is
kritisch zegt
Ze voegen waarde toe, alleen wat voor waarde. Verkeerde / grove entertainment voor de leeftijdscategorie, want hoe heftiger hoe leuker de kinderen het vinden.
Maar dan de kant die iedereen overslaat, waarde voor youtube. Deze kinderen worden gemanipuleerd via Youtube Ads. Hoe trots kan je op jezelf zijn? Kan je trots zijn op de waarde die je zo toevoegt?
flutterby zegt
@kritisch: waarde toevoegen weet ik niet, maar het houd jongeren wel van de straat. Ik vrees alleen dat er een historische generatie aan komt die nog gevoeliger voor hypes is en een maand later alles vergeten is.
Arie Jan zegt
Wie de fuck zijn dit? ?
Michiel1 zegt
Leuke lijst, maar missen de serieuze wagenparken van Mobicep en Joel Beukers niet? Die hebben serieus spul!
amgsoixanttrois zegt
@michiel1: Dat zijn niet echt youtubers, dat zijn supplementenhandelaren die youtube erbij gebruiken als een van de vele marketingplatforms.
rovadepo zegt
@michiel1: die Mo gaat wel echt heel hard he.
Cullinen
Dawn
Huracan
Amg C
Urus
In twee jaar tijd
grasvreter zegt
Wat een afschrijving zal ie hebben. Of zouden ze geleased zijn?
krikke240z zegt
@rovadepo: Hebben ze zoveel geld dat ze werkelijk bijna alles kunnen kopen, kopen ze allemaal hetzelfde. Om dan snel te stappen om ze van elkaar nog te kunnen onderscheiden nadat ze samen weer een filmpje gemaakt hebben!
krikke240z zegt
@krikke240z: wrappen ipv stappen*
Peter zegt
@michiel1: wat een paupers zijn dat
cappie zegt
Ik heb wel eens voor de gein zitten kijken maar mij vond er ook niks aan misschien heeft het met de leeftijd te maken (37). Maar deze mensen zijn rijk geworden door tieners.
flutterby zegt
@cappie: vergeleken met Ryan’s Toysreview zijn dit allemaal schrooiers. Zeker Engelstalig zitten er al veel over de miljoen subscribers heen. Wel een bijzonder wereldje trouwens.
mashell zegt
Zijn er allemaal maar mannen op YouTube te zien? Dan zoek ik wel even verder naar een streaming site met vrouwen…
berlinetta zegt
Heb wel een paar goeie opties voor je. Wel kijken als de vrouw niet thuis is.
Calimero zegt
Ik snap wat je bedoeld. Ik miste bv Nikkie de Jager (NikkieTutorials) in het lijstje. Die schijnt het op Youtube ook niet onaardig te doen.
blo3to3t zegt
@milan0: precies, of onnedie, of Dee, of bente, de ex van don
flutterby zegt
@mashell: heb je de rode variant al geprobeerd? Anders moet je voor dames op Instagram zijn. 10 minuten video’s hebben vaak enige inhoud nodig, terwijl er achter de foto’s op “insta” vaak meer werk zit.
Robert zegt
Ik mis in dit rijtje Femke Louise.
Nee geintje, die missen we echt niet. Echt. Niet.
petroldrinker zegt
Kende alleen enzoknol van naam, wist niet dat we zoveel van die knullen hebben in nl…
fmgarcia zegt
Ik zag die mongool in zn R touareg door hilversum rijden. Jointje uit het raam, en tot 100 optrekken tijdens de spits. Echt goed voorbeeld voor je kinderen??!
RutgerK zegt
We zullen zien wat er binnenkort bij de video’s komt te staan. Veel auto’s zijn beschikbaar gesteld om reclame voor het merk te maken. Knappe jongen onder de 25 jaar die een RS6 verzekerd kan krijgen zonder helemaal leeg te lopen op de verzekeringspremie.
lekbak zegt
@RutgerK: deze jongens kunnen niet leeg lopen op verzekering, daarvoor komt er teveel geld binnen.
lekbak zegt
Gelukkig heb ik nog nooit een filmpje van iemand in deze lijst gezien. YouTube heeft wat dat betreft een geweldig systeem om deze rotzooi bij me weg te houden. Alleen Knol en StukTV ken ik ook van naam.
Ik verbaas me er over wat de kinderen van tegenwoordig leuk vinden. Maar dat deed ik ook al toen al mijn leeftijdsgenoten de hele dag voor tmf en mtv zaten. Buiten is het immers veel leuker, en als het daar geen weer voor is dan is er wel een schuur waar iets te doen is. Ook voor kinderen.
Robert zegt
@lekbak: TMF en MTV, toe maar. Ik moest het doen met kindertelevisie op woensdagmiddag vanaf twee uur en op zaterdagmiddag vanaf half vier. Keek je massaal naar Martin Brozius’ Ren Je Rot, Ria Bremer’s Stuif es in en Wordt Vervolgd met Han Pekel. En om half zes kwam gewoon weer het testbeeld op het scherm, totdat men de avonduitzending hervatte.
#MeBoomer
lekbak zegt
@RRRobert: tja, millennial life…
Maar ik heb die hele tv nooit begrepen. Alleen op discovery en national geographic waren soms interessante documentaires, maar dat was ook al snel weg. Toen was er echt alleen nog maar de schuur en technische boeken om me te vermaken. Ik geloof ook niet dat ik jou jeugdprogramma’s leuk had gevonden dus.
flutterby zegt
@lekbak: hele dag voor TMF en MTV, dat is toch achtergrond televisie terwijl je op MSN zat?
cossiekiller zegt
Zij: “Ik ben influencer.”
Hij: “Geen probleem, Ik kan ook niets”
kimbo12 zegt
u kunt in ieder geval een kinderachtige comment plaatsen, chapeau. er zijn tal van influencers die wel “iets” kunnen, alleen moet je die niet bij de mainstream gaan zoeken he. zelfde als je RLT4 opzet.
mashell zegt
Yep, bijvoorbeeld de Raad van State, zeer invloedrijk maar niet op Youtube te zien.
dendennis zegt
Lambordjienie Joeroes…..
duderuud zegt
Vol goede moed startte ik het eerste filmpje…dat hield ik 6 seconde vol.
Ik trek dat geschreeuw en overdreven gedoe écht niet. Dat is tegenwoordig blijkbaar nodig ofzo??
sr20det zegt
Wat ik dan niet begrijp. Die kwebbelkop was laatst op de radio omdat hij de grootste Yt’er van Nederland is, blijkt nou dat die Jelly nog even ruim 5 miljoen abbonee’s meer heeft? Dan is hij toch de grootste lijkt mij?
sr20det zegt
Kijk zelf overigens meer naar gasten zoals Jimmy Oakes en Adam Lz. Verder zijn Street Bandito en Hoonigan ook top.
1000bochten zegt
Toch wel geniaal hoe Rijt zo’n Audi R8 overhandigt aan Roy Beszelsen (Royalistiq). De juiste muziek, spanning opbouwen en dan heel langzaam de auto tevoorschijn laten komen. Ik kan me goed voorstellen dat je daar als nieuwe eigenaar kippenvel van krijgt! Mooie ervaring zeker Roy?
1000bochten zegt
On topic: ik word toch wel lichtelijk jaloers van het feit dat die gasten dik geld verdienen aan die filmpjes. Ik heb zelf dik 3.000 abonnees op YouTube met filmpjes over auto’s, maar dat kost meer geld dan het oplevert. Filmpjes maken is erg arbeidsintensief en als het er een beetje goed uit moet zien, heb je er ook dure spullen voor nodig. Inmiddels levert het wel wat inkomsten op, maar daar kan ik hooguit 1 keer per jaar mijn tank van volgooien… Dus respect voor het succes van deze YouTubers!
flutterby zegt
@1000bochten: kwestie van schaal. Het kost niet meer moeite om een video voor 100.000 mensen te maken dan voor 5000.
Het YouTube algoritme moet je leren en volgen. Het loont dus zeker om te kijken wat trending videos trending maakt.
scott zegt
Mooi dat ze het geld uitgeven. Houdt de economie draaiende.
contender zegt
Het is misschien geen auto maar toch mis ik master milo met de t55.