
Voor nét minder dan 40 mille kun je instappen.
Zij die moeiteloos de veranderingen aan de gefacelifte Audi A4 kunnen zien en ook daadwerkelijk behoefte hebben aan een upgrade, zitten ongetwijfeld al enige tijd ongeduldig te wachten op de prijzen van de auto. Vanmiddag heeft Audi de prijzen van de vernieuwde A4 bekendgemaakt.
Audi heeft de vernieuwde A4 in de prijslijsten gezet voor grofweg vier mille meer dan enkele jaren geleden. Zij die verlangen naar de Limousine dienen 39.630 euro over te maken. De Avant kost uiteraard iets meer geld: 41.600 euro om precies te zijn. Beide uitvoeringen worden dan geleverd met de 35 TFSI-aandrijflijn. In duidelijkere termen betekent dit een tweeliter TFSI-blok dat 150 pk produceert. De auto kan ook als 40 TFSI (dezelfde motor, maar dan met 190 pk) geleverd worden, alleen zijn prijzen van dit model vooralsnog niet bekend.
Wel deelt Audi de prijzen van de verschillende pakketten die beschikbaar gesteld zullen worden voor de vernieuwde A4. Wie Audi 1.050 euro overhandigt, krijgt daarvoor terug het Lease-pakket. Dit voegt o.a. LED-verlichting aan voor- en achterkant toe, evenals cruise control, MMI navigatiee en comfortaandrijving. Overigens levert Audi bij dit pakket tijdelijk gratis de automatische versnellingsbak. Wie zijn leaseslee extra “sportief” voor de dag wil laten komen, kan het S Line-pakket aanvinken. Voor een meerprijs van 2.500 euro kun je andere weggebruikers doen verbleken met je nieuwe bumpers, het sportiever onderstel en 18″ velgen. De iets exclusievere Black-uitvoereing kost wéér twee mille extra.
Audi A5 S Line
In hetzelfde persbericht heeft Audi ook de prijs van de A5 met het S Line-pakket bekend kunnen maken. De auto wordt tijdelijk standaard met automatische versnellingsbak geleverd en kost tenminste 43.540 euro (Sportback). Hoeveel de Coupé kost is vooralsnog niet duidelijk. Het S Line-pakket kost ook hier 2.500 euro. De auto wordt aangedreven door een 150 pk sterke tweeliter benzinemotor.
Een 150pk sterke 2 liter benzine motor? Wordt hiermee niet de 1.4 TFSI bedoeld? Vgm heeft de 2.0 toch wel wat meer vermogen.
@smex: denk dat je gelijk hebt… de 2.0t waar ik mee rij is 18 jaar oud en had standaard al meer vermogen dan 150pk.
@smex: zal wel 1.5 zijn, laatste jaren gebruiken ze bij VAG de 1.5
@lekkerlinksrijden: Nee ,is echt een 2.0 . Door wltp regels heeft de 2 liter minder uitstoot.
@dijan: wel fijn even langs de chipboer zal in dit geval wonderen doen denk ik.
@2wheeler: bam…. van 150 naar ongeveer 395pk bij JD, Vag techniek of TVS
@saxoke: Nee bam geen olie meer
@smex: Een jaar of 7 gekeden leverde Audi zelfs een 120pk 1.8TSI in de A4. Omdat Audirijders geen 1.2tje of 1.4tje willen.
Voordeel was wel dat je dat ding met alleen een chipkuurtje al naar 210pk kon brengen.
@menaz: die is voor mij wel bekend! Ik rij zelf toevallig een 1.8 TFSI 120pk, heeft wel een stage 1 chip naar 210 gehad.
@menaz: heb ik ook gedaan. Een ABT chip bij de dealer en klaar is kees. Van 120pk naar 211pk is lekker maar nu heb ik 360pk en dat is nog lekkerder…
Prima aanbieding in plaats van een Tesla M3. Die meerprijs rijd je niet zo maar dicht, nog even los van restwaardes, wachttijd servicecenters, wispelturige overheid. Nog even los van de klimaatdiscussie en bijdragen van de mens daarin. Over een paar jaar worden we wakker en lachen we om hoe we ons de maling hebben laten nemen met die hele klimaatdiscussie en electrisch vervoer.
Gewoon zoals ik, ondernemer, prive rijden een km declareren aan de zaak. Kan niet stuk. Integendeel.
Counting de privejets bij de grootste milieubijeenkomst/wereld. ‘caring is flying’.
@marklevinson: De bubbel waar jij in leeft knapt ook wel een keer. Wat een aaneenschakeling van slechte argumenten.
@pietertjep85d: aan de hand van je gebruikersnaam denk ik dat je geheel onpartijdig bent
@janmetdelangeachternaam: Wellicht rijdt hij wel met een 8.5L diesel. Weet jij veel.
@bmw2coupeeigenaar: Nee hij rijdt de Audi q9 85 (diesel).
@janmetdelangeachternaam: Dat niet geheel natuurlijk. Elektrisch is de toekomst en als je dat niet wilt inzien is dat prima, maar om met deze onzin op de proppen te komen… Om hrt Tesla gerelateerde argument dan maar meteen uit de lucht te helpen : lange wachtrijen bij servicecentra zul je bij Tesla niet snel meemaken. Tesla heeft bijvoorbeeld onlangs een nieuwe service vestiging geopent in Eindhoven. Op andere plaatsen in het land worden bestaande vestigingen uitgebreid of er worden nieuwe gebouwd. Ik denk dat er maar weinig automerken zijn die beter weten wat de toekomst gaat brengen dan Tesla, dus je maakt je nu druk om (voorlopig) niks.
@pietertjep85d: Elektrisch is niet de toekomst.
@techniekmeneer: juist!
@pietertjep85d: Elektrisch is geen toekomst gap, elektrisch is nu en en elektrisch is gewoon een tussenmiddeltje zodat het lijkt of we toch nog iets aan het milieu doen.
Elektrisch is net zo achterlijk als een brandstofmotor en zal zeker niet je “toekomst” zijn.
@pietertjep85d: lange wachtrijen zijn er nu nog niet, omdat er slechts een handjevol mensen een model S of X rijden. Wacht maar tot de levering van het Model 3 op gang komt en de Tesla toegankelijk wordt voor meer mensen.
@pietertjep85d: Oei. En daar hebben we weer een gelegenheidsidealist…
@pietertjep85d: het elektrisch circuit van aarde en de interactie daarvan met de atmosfeerslagen, ruimte en lithosfeer is de toekomst.
Met zijn allen naar een stopkontakt kijken is duidelijk niet de toekomst.
@pietertjep85d: Wat moeten we dan doen, een dikke Tesla kopen en dat ding vol de sporen geven want dat is goed voor het milieu? Over bubbels gesproken…
@potver7: Als dat voor jou het enige alternatief is.. dan leef je in een hele kleine bubbel.
@pietertjep85d: Elektrisch is leuk, maar voor veel mensen nog niet rendabel en nog niet te betalen. Ik ben een van die mensen, ik heb er voor gekozen om een youngtimer te gaan rijden een Tesla is voor mij simpelweg nog niet te betalen. Elektrische auto’s worden grotendeels gesubsidieerd, pas wanneer de markt van elektrische auto’s volledig gevuld is zal het voor mij zin hebben. Ik vind een Tesla kopen van een ton en die tegen een laag tarief in de maand rijden ook een bubbel. Doe mij m’n trouwe S80 2.5T maar…
@pietertjep85d:wel leuk dat jij nog met de domste opmerking van allemaal komt opzetten
@marklevinson: populistisch gelul in de ruimte dit. Waarom heb je het überhaupt hier over Tesla?
Vernieuwde a4. Wat een verandering zeg
Motor lijkt mij niet juist? 2 liter TFSI met 150 pk?
@markie123: Jup, lekker ouderwets. Niet het maximale uit een downsize motor persen, maar gewoon 150 pk uit een 2.0, net als vroeger. (Met dank aan WLTP)
@techniekmeneer: en hoppa, 270 pk na een bezoekje aan JD!
@kareljansen: Dat is pas waar voor je geld!
@techniekmeneer: Thnx. Ik ben helemaal voor overigens. De hobbymobiel in de schuur haalt 136 pk uit 2309CC en 5 pitjes dus het kan altijd erger :D
De A4 B5 uit ’94 met een 1.8 T 5V 4-in-lijn had ook al 150 pk en 200cc minder. Is dat dan de “voorsprong door techniek”?
@jandeboer: denk het wel. Zal waarschijnlijk om de 1.5 gaan
@jandeboer: Ja, ik vind dit wel voorsprong ja. Een 2.0 turbo met 150pk zal langer meegaan dan een 1.4 met hetzelfde vermogen. Daarnaast zal de 2.0 zelfstandig al wat koppel hebben wat weer veel soepeler rijdt dan wanneer je moet wachten op een turbo….
@jandeboer: Die verbruikt wel significant meer benzine bij dezelfde belasting…
Nieuw?
@str8six: ik dacht ook even, alweer een facelift? Maar dit is dus de facelift van juni vorig jaar. Ik dat Mellisa die bij Pon altijd de prijzen van de Audi’s vast stelt nu net weer terug is van zwangerschapsverlof. Of dat Pon echt helemaal niks begreep van de WLTP.
@mashell: Alle prijzen ,net als bij elk ander merk zijn veranderd na de wltp. Zo zijn sommige motoren nu leverbaar met iets minder pk s en uitstoot. De 252 pk 2 liter heeft nu 245 pk met dezelfde 370 nm.
@dijan: motoren zijn aangepast (partikelfilters) en metingen en berekeningen van uitstoot opnieuw gedaan. Het is bekend dat de VW AG veel te weinig testcapaciteit had geboekt en te laat was met het aanpassen van de benzinemotoren maar dat is toch geen reden om een halfjaar nadat de foto’s van de facelift er zijn pas een A4tje met prijzen te kunnen produceren?
@mashell: Is logisch, voor WLTP dat sommige motoren bij diverse merken nog aangepast moeten worden. Dus niets aparts dat dat bij Audi ook moet.
@dijan: je zingt in een lege kerk. Dit gaat over VAG dus de reacties zullen niet positief zijn.
Met het lease pakket voor €1050,- krijg je oa cruise control? Dat is serieus niet standaard? Of gaat het om adaptive cruise control? Zou het eerlijk gezegd schandalig vinden, als dat nog niet standaard is…
@rrk147: nee cruise control is een optie!
@ghost: Dat vond ik wel even relevant om te checken. Ik heb nieuws voor je: cruisecontrol gewoon standaard op de goedkoopste A4 in de configurator.
@eklasse: oké, valt mee
@rrk147: Automaat wel gratis ,Denk dat dat meer kost dan de CC.
@dijan: voor zo’n geval van 40k had een automaat en cruisecontrol standaard moeten zijn…
@dijan: wellicht heeft dat te maken met marges, en niet zo zeer met de prijs an sich
@rrk147: vreemd genoeg had mijn CLA Shooting Brake standaard ook geen cruise control.
Volgende maand wordt mijn zakelijke auto, een VW Polo geleverd, die heeft dan zelfs weer adaptive cruise control standaard! How bizar ;-)
@stuko: das Premium he. Duits premium dan toch…
@rrk147: Audi is niet leverbaar met ACC, aangezien daar niet mee kan worden bumpergekleefd.
@menaz: die afstand die de acc aan houd is serieus erg. 80 meter bij 100kmh. Irritant.
Comfortaandrijving is de nieuwe naam voor quattro? Dit artikel rammelt erger dan een Audi 80 1.9 TDI met 300.000km op de klok.
Dat gaat hem niet meer worden met Audi, 2004-2010 waren de hoogtijjaren
@lekkaah: De hoogtijdagen liggen nog iets verder terug. In de jaren 90 maakte Vw prima auto’s. Vanaf 2005 is het juist héél hard achteruit gegaan…
Is cruisecontrol serieus een optie op een auto van dit kaliber? Zwaar kansloos. Wel leuk dat de A5 weer ronde uitlaten krijgt, waar zie je dat nog?
@dutchdriftking: nieuwe Mercedes cla 43amg
@porscheboy: Nee: gewoon standaard, zie de configurator op Audi.nl
@eklasse: Never mind…. Audi prutsers
@porscheboy: zag vanmiddag een E53 en een C43 die hebben allebij ook ronde uitlaten.
Collega had 1.4 besteld. Deze is uit productie genomen. Hij rijdt nu dus een 2.0 150 pk (48V) benzinemotor. Maar dat er nu al weer facelift is, pfft. Kan ze bijna niet meer onderscheiden
@jossebos: 48 kleppen?
@maxidyne: 48 volt misschien?
@jossebos: kijk eerst even naar de schrijver van het stuk.. er is geen nieuwe facelift.
@kareljansen: niet in het artikel, wel als je ook de link leest, wat ik dus niet heb gedaan
In België vanaf 33.277€ Iemand moet die mooie Nederlands wegen betalen.
geen letter over een TDI-blok…
@tdi-goeroe: de autopers leeft van de fabrikanten, dus de fabrikanten beslissen wat er geschreven wordt. Zo eenvoudig is dat. Degene die denkt dat de AB redactie liefdadigheidswerk doet heeft het plaatje niet begrepen.
Lees ik nou goed dat cruise control niet standaard is??
@jcjc: zo lijkt het wel ja. Maar zo is het dus niet. Prachtig artikel waar werkelijk geen hout van klopt..
Flinke prijzen.
Vind die A4 in het blauw anders wel heel smakelijk. Ik hou wel van een traditionele sedan ipv al die suffe SUVs.
Wat ziet die auto er enorm gedateerd uit.
Voor de v40 lease sletten na de promotie. Targets weer gehaald, hoppa naar Suitsupply! Dat je een coupe (a5) rijdt met maar liefst 150pk kraait geen haan naar. En die lekkere doch ietwat naieve directie secretaresse ziet enkel de 18” s line velgen… Nee, Audi is het niet voor mij. Maar zal die secretaresse in kokerrok zal ik zeker doen!
@cloverleaf: Je klinkt gefrustreerd; is het slechts afgunst of een trauma ?
@dawwg: ik snap m wel. Audi roept bij mij ook een soort bewijsdrang-gevoel op
@dawwg: nee hoor geen van beide. Ik zou er zelf nooit voor kiezen. Veel betere en leukere alternatieven. Maar veilig en priemjum
Wannabeegadget