Nu wiet telen legaal wordt, moet je ook belasting af gaan dragen over de winsten. Balen natuurlijk, maar gelukkig heb jij de winst van de afgelopen jaren ergens in een oude sok verstopt, toch?
Dat is in ieder geval wel te hopen als je een van de auto’s in dit lijstje wil kopen. Deze paradepaardjes uit de industrie zijn namelijk alleen weggelegd voor app-designers, grootindustriëlen, voetballers en misdaad-kingpins. Voor de lijst van dit jaar beperken we ons tot auto’s met een nieuwprijs van 350.000 Euro of meer. Want laten we eerlijk zijn: auto’s met een lager prijskaartje zijn voor paupers.
We hebben ons best gedaan om de exacte prijzen van de auto’s te achterhalen, maar hier en daar is dat niet gelukt. In het geval van de Aventador S is de prijs nog niet bekend. Daarbij zijn niet alle importeurs even loslippig over het kostenplaatje van hun meeste dure modellen. In sommige gevallen is de prijs zodoende een guesstimation op basis van de informatie die we wel hebben.
De keuze om de selectie te beperken tot auto’s met een prijs van 350K of meer, betekent slechts één Aston Martin in de lijst. Navraag leerde namelijk dat de Vanquish S enkel als Volante de barrière van de 350.000 Euro weet te slechten. Ondanks verwoede pogingen wilde de importeur de exacte prijs van deze chique Brit niet loslaten.
Ferrari is wat dat betreft wat opener. We mogen alles van ze weten, behalve hun pincode. Wil je meer dan 350K stukslaan op een Fezza moet je uitwijken naar de GTC4Lusso zónder T, of naar de nieuwe 812 Superfast. Met een magere V8 onder de kap halen Ferrari’s de lijst niet. Zelfs de GTC4Lusso T stoot veel te weinig CO2 uit om in deze lijst te verschijnen. Mocht je het willen weten als minvermogende: de vanafprijs van dit model bedraagt slechts 288.289 Euro.
Eigenlijk moeten we concluderen dat het voor de veelbezitters dit jaar ar-ren-moede is. Los van de Bugatti Chiron, waarvan we de exacte vraagprijs ook niet precies mogen weten, staat er geen énkele auto meer in de lijst met een prijskaartje van een half miljoen of meer. De laatste Rolls-Royce Phantom is immers gebouwd en het hypercar-trio is uitverkocht.
Hoe moet je dan nog je geld opmaken? Wel, om een respectabele hoeveelheid pegulanten uit te geven, zullen de rijken tegenwoordig uit moeten wijken naar een aftandse vijfdehands Ferrari of Porsche van tig jaar oud. Het leven is hard.
UPDATE: De prijs van de Chiron met kenteken NT-595-G is inmiddels bekend. Afhankelijk van de aangevinkte opties kost het je ongeveer 3,5 miljoen Euro om de hypercar uit Molsheim op gele platen te rijden.
Model | Prijs |
---|---|
Aston Martin Vanquish S Volante | € >350.000 |
Ferrari GTC4Lusso | € 364.990 |
Bentley Continental GT W12 Supersports | € 372.940 |
Ferrari 812 Superfast | € 379.024 |
Bentley Continental GTC W12 Supersports | € 401.763 |
Mercedes G65 AMG | € ca. 405.000 |
Lamborghini Aventador S | € ca. 425.000 |
Rolls-Royce Dawn | € 425.000 |
Rolls-Royce Ghost Black Badge | € 427.000 |
Rolls-Royce Wraith Black Badge | € 442.000 |
Bentley Mulsanne EWB | € 454.499 |
Bugatti Chiron | € ca. 3,5 milli |
lexusfan zegt
Vanquish S Volante wist niet eens dat die al uit was.:)
Dutchdriftking zegt
@lexusfan: vele malen mooier dan de DB11.
robert110 zegt
Hoe geweldig is het eigenlijk dat er tussen de sportwagens en super luxe sedans in deze lijst ook een auto staat die in de basis gewoon een oude terreinwagen is.
davelepeef zegt
@robert110: nog grappiger is dat mensen het nog betalen ook…
E550 zegt
@davelepeef: staat er überhaupt een G65 op Nederlands kenteken. In Rusland heb ik ze wel al gezien, alleen ze daar niet zo idioot duur.
theracetosucces zegt
@e550:
71-XSZ-7
HL-123-N
VH-141-D
mercedessls zegt
@theracetosucces: NK-280-L
papa zegt
@theracetosucces: op grijs kenteken ja?
raym zegt
@robert110: idd hoe bedoel totaal overpriced. Voor een oude terreinwagen.
theracetosucces zegt
Chiron kost 3.4 miljoen in NL. Staat er nu een op kenteken:
NT-595-G
jaapiyo zegt
@theracetosucces: @roelfinus: goede indicatie, maar om het zo eerlijk mogelijk te maken vergelijken we de kale basisprijzen. RDW geeft de catalogusprijs inc opties af fabriek. De prijs daarvan kan nogal in de papieren lopen bij dit soort auto’s en bij de Chiron in het bijzonder.
roelfinus zegt
catalogusprijs (netto) € 2.685.000
BTW (21,0%) € 563.850
BPM toeslag CO2-uitstoot € 178.765
catalogusprijs (bruto) € 3.427.615
Dure wagen, zo’n Chiron.
gerjan zegt
@roelfinus: en dan heb je ook nog geen mooie auto
lekkerlinksrijden zegt
@roelfinus: begrijp niet dat er mensen zijn die het er voor betalen. Is gewoon een lelijk ding
henkhupelschoten zegt
S600 pullman? Die kosten toch ook rond de 2 miljoen of meer Zelfs.
introductiemap zegt
@henkhupelschoten: Pullman is geloof ik enkel op bestelling en staat dan ook niet tussen de catalogusprijzen van de importeurs/dealers
vandijkbv zegt
@henkhupelschoten: die kan niet iedereen bestellen, moet je volgens mij dictator oid voor zijn
87sandyd zegt
@vandijkbv: Ahhh daarom doet Erdogan zo zijn best….
gerjan zegt
Wat zal een pagani in Nederland kosten? En waarom rij er in Nederland niet iemand in zo’n geweldige auto !!?
peterpann3nkoek zegt
@gerjan: omdat je dan nergens meer heen kan waar drempels zijn
casperfcb zegt
@peterpann3nkoek: hahah overal zijn drempels ?
woudloper zegt
@gerjan: ik vind het ook raar dat noch in NL nog in Bel de laatste tien jaar iemand een koenigsegg of een pagani kocht.
freshlife zegt
@woudloper: noch en nog
toyotafortuner zegt
Niet verwacht dat de G65 nog steeds te koop is. Een V12 in een zeecontainer. Heerlijk
berlinetta zegt
Ik wist niet dat die Bentley zo duur was. Dan ben je toch gek als je dat betaalt voor zo’n oude auto.
dieselkameel zegt
@berlinetta: Eens, dat is in basis natuurlijk een oude auto. De Brooklands vind ik dan wel weer helemaal geweldig. Die auto’s hebben dat statige Britse snobbistische nog, sinds de modellen van het VAG concern is dat er jammer genoeg wel een beetje uit.
Wat is die G65 gigantisch duur zeg.. kan me niet voorstellen dat je die auto koopt. Een beetje Toyota Landcruiser is beter in het terrein en een dikke X5 of GLE is sneller…
Stefje zegt
De Aventador S is echt tientallen duizenden euro’s duurder…
jaapiyo zegt
@stefje: alleen als ‘ie tienduizenden Euro’s duurder wordt dan het vorige model zonder S. Afgaande op de Duitse prijs is dat niet het geval.
Stefje zegt
@jaapiyo: Geloof me nou maar, 425k is echt tienduizenden euro’s te laag.
escort77 zegt
Ik denk dat er in deze regionen maar weinig auto’s verkocht worden voor de genoemde bedragen.
Als je toch zoveel geld uit kunt geven aan een auto zijn er ook nog wel wat opties en accessoires die je aanvinkt .
jorden zegt
Zijn de RR Phantom’s dan met pensioen gestuurd?
mars1985 zegt
De chiron van perridon is 3,4 miljoen euro volgens de RDW. Kenteken nt595g. Ten minste ik neem aan dat deze van perridon is.
mrrallycross zegt
Uit dit lijstje wil ik de 812 superfast
robbie1204 zegt
Foei foei mannen, de Vanquish S Volante moet nog bekend gemaakt worden (gaat er wel komen) en momenteel worden de Vanquish Zagato coupes afgebouwd met een prijs van rond de 8 ton. De eerste 16 Volantes daarvan volgen ook dit jaar nog (planning!).