Want wat betaal je tegenwoordig voor de goedkoopste auto van Nederland, eigenlijk?
Het is weer die tijd van het jaar. Een auto kopen in Nederland is een dure aangelegenheid, zoveel is duidelijk. Toch zien we dat er jaarlijks nog steeds honderduizenden nieuwe auto’s verkocht worden in ons kleine landje. Het lijkt het stomste wat je kan doen, een nieuwe auto kopen (gezien de afschrijving). Het biedt ook voordelen. Met een nieuwe auto heb je veel minder kosten aan onderhoud en weet je zeker dat je er weer even tegenaan kan. Van APK-naar-APK rijden is alleen voor de echte liefhebber een leuke uitdaging. Daarom hebben wij voor jullie speciaal de 11 goedkoopste auto’s van Nederland opgezocht, zoals we al eerder deden (2017, 2016, 2015, 2014, 2013 en 2012). We beginnen bij de ‘duurste’, en tellen dan af naar beneden.
Eerste tip: koop deze auto’s niet! Of je moet echt helemaal geen eisen stellen aan comfort. Deze auto’s zijn zonder uitzondering zo goedkoop mogelijk gemaakt. Zogenaamde dealerlokkertjes. Qua veiligheid zit het meeste er wel op, denk aan ABS, ESP en meerdere airbags. Dat heeft overigens meer met regelgeving te maken dan de gulheid van de fabrikant. Mocht je een dergelijke auto nieuw overwegen, kijk dan goed wat je wenst. Bij de meeste merken zijn er diverse pakketten beschikbaar, zodat je in elk geval beschikt over een radio, elektrische ramen en airconditioning. Het zijn meestal de kosten niet, maar je hebt er wel een veel fijnere auto aan. Mocht je een echte vrek zijn, dan zijn dit 13 hele interessante auto’s:
Fiat Panda TwinAir Turbo 80 Popstar (319)
€ 12.695
De Fiat Panda is al jaren een oudgediende in dergelijke lijstjes. Sterker nog, de auto is ontworpen om zo goedkoop mogelijk te zijn. De allergoedkoopste is de Panda niet meer, maar voor iets meer dan twaalf-en-een-halve mille staat staat er toch een blok Italiaanse furie op de inrit. Zoals je mag verwachten is deze kale Panda ook echt kaal. Bij standaarduitrusting zien we items staan als een instructieboekje, bagageruimte-verlichting en een sleepoog! Wat je verder krijgt zijn 14″ wieldoppen, een radio CD-speler met maar liefst 2 (!) speakers en een afstandsbediening voor de centrale deurvergrendeling. Het beste nieuws komt nog, want dat is de kleur: Arancia Sicilia. De leukste kleur voor een Panda is nog standaard ook.
Dacia Sandero TCe 90 Ambiance
€ 12.375
Goedkope auto’s, daar is Dacia uiterst sterk in. Zeker als je kijkt naar de afmetingen, want in vergelijking met de meeste andere auto’s uit het lijstje is het een bakbeest. De Sandero is langer dan vier meter. Je merkt wel dat de auto erg basaal is, er zit geen sjeu aan. Zeker van binnen is het droevig gesteld: een beetje verhoorkamer in Sierra Leone is gezelliger. Desondanks noemt Dacia deze uitvoering de ‘Ambiance’. Right.
Kia Picanto EconomyLine 1.0 VVT (JA)
€ 11.895
De spiksplinternieuwe Kia Picanto staat er ook in, natuurlijk. We zitten nu al op de derde generatie van deze pittige en dikke frikandel, die uiterst goed smaakt met currysaus. De configurator van de Picanto is niet bijster uitgebreid, want de afgebeelde auto ziet er best aardig uit, met die kekke velgen. Een blik op de optielijst leert ons dat je standaard 14″ doppen meekrijgt. Wat je nog meer mag verwachten voor net geen twaalf mille? Op zich niet verkeerd: een MP3 speler met USB-aansluiting, centrale deurvrendeling en zelfs een lichtsensor. Weetje waar je niets aan hebt: op de Audi A8 uit 2001 kon je dat niet eens bestellen!
Renault Twingo Life SCe 70
€ 11.790
De auto voor de ware purist. De Renault Twingo is een achterwielaandrijver met atmosferische motor en handgeschakelde transmissie. Geweldig, toch? Dat het overijverige ESP elke vorm van plezier eruit haalt, laten we even buiten beschouwing. De Twingo is niet zo in de markt gezet. Het is natuurlijk de Renault-versie van de Smart ForFour, vandaar de bijzondere layout. Bij de Twingo in ‘Life’ uitvoering kreeg je verder niet zoveel. Je krijgt wel voorbereiding voor een radio (kabels, speaker), maar niet de radio zelf… De bandenspanningsensor was vroeger op de Porsche 928 een peperdure optie, nu gewoon standaard op een Twingo.
Skoda Citigo Active 1.0 Greentech
€ 11.790
De net vernieuwde Skoda Citigo is de Tsjechische versie van de kleine VAG-drieling. De Active uitvoering neem je voor minder dan 12 mille mee. We kijken even op de prijslijst wat we allemaal krijgen voor dat geld. De lijst met standaarduitrusting is hilarisch te noemen, want met items als ‘buitenspiegels en deurgrepen in zwart’, ‘halogeen koplampen’, ‘handmatig verstelbare buitenspiegels’ en ‘achterbank ongedeeld neerklapbaar’ is dat niet echt reclame. Wat wilde Skoda dan monteren? Géén buitenspiegels? Er zitten wel twee boxen in en radiovoorbereiding, maar je zult er dus zelf eentje moeten meenemen. Oh ja, je krijgt elektrische ramen en centrale deurvergrendeling. Om je op te fleuren is de standaardkleur dit felle ‘Sunflower Yellow Special’. Cool.
Opel Karl 1.0 Selection
€ 11.699
Vroeger stond de Daewoo Matiz altijd in dit soort lijstjes. Die titel werd overgenomen door de Chevrolet Matiz. Die werd op zijn beurt weer vervangen door de Chevrolet Spark. Ondanks dat de Opel Karl bijzonder Duits klinkt, komt de auto gewoon uit Zuid-Korea. Aanvankelijk stond de auto er niet in, vanwege een te hoge vanaf-prijs. Wat blijkt, bij Opel selecteren ze meteen de ‘Edition’-uitvoering voor je, die 1.400 euro duurder is. Dan krijg je wel airco, een radio en cruise control, maar als je dat echt niet wel, kun je de ‘Selection’ kiezen. Die heeft niets.
Toyota Aygo X 1.0 VVT-i
€ 11.695
De Toyota Aygo is duurste van de bekende PSA-Toyota drieling. Krijg je daar nog wat voor terug? Nee, want ook hier is de beschrijving voor de standaarduitrusting erg komisch te noemen. Wat te denken van een kunststof stuurwiel, een van binnenuit te openen tankklep, zonnekleppen met make-up spiegels en een heuse hoedenplank! De Aygo ziet er trouwens wel gaaf uit, best knap dat Toyota er iets van heeft weten te maken.
Volkswagen Up Take Up! 1.0
€ 11.690
De Volkswagen Up is de VW-versie van de Skoda Citigo. Je zou dus verwachten dat er veel items overeen komen en dat klopt ook. Zelfs de configurator lijkt gelijk te zijn. De omschrijving van de standaarduitrusting is net zo dolkomisch als bij de Skoda Citigo. Er zijn twee verschillen. De standaardkleur voor de Up is dit geinige babyblauw (waar je bij Porsche vast en zeker een godsvermogen mag betalen). En de reden dat de Up goedkoper is, is simpel: de VW is standaard een driedeurs, de Skoda is altijd een vijfdeurs.
Citroen C1 Live 1.0 VTi 72
€ 11.610
De Citroen C1 is net even wat goedkoper dan de Toyota, alhoewel het echt tientjeswerk is. Qua standaarduitrusting scheelt het niet heel erg veel. De C1 heeft een boordcomputer en de Aygo heeft een buitentemperatuurmeter. Niet echt schrikbarende verschillen. Wel knap dat de C1 een compleet eigen uiterlijk heeft ten opzichte van de Aygo. Jammer trouwens dat wit de standaardkleur is.
Mitsubishi Space Star Entry 1.0 MIVEC
€ 11.390
De Mitsubishi Space Star is een vreemde eend in de bijt. De Space Star schurkt qua formaat meer tegen het B-segment aan, terwijl dit (bijna) allemaal A-segment auto’s zijn. Als je dus ruimte nodig hebt om mensen of spullen te vervoeren, is dit een goede optie. Mocht het een combinatie van die twee zijn, dan komt dat goed uit: de achterbank is namelijk in ongelijke delen neerklapbaar. Standaard! Verder is het een kale bedoening. Een derde remlicht, kindersloten en ordespanners (alleen voor!) krijg je mee. Naar een radio kun je fluiten. Alhoewel de voorbereiding er wél inzit.
Peugeot 108 Access
€ 11.455
De Peugeot 108 is visueel de minst spannend van het bekende drietal, maar de Fransoos heeft een aas in zijn mouw. Je krijgt namelijk standaard vijf deuren. Dat kan nog weleens handig zijn als je meerdere vrienden hebt. De lijst met de standaarduitrusting is als een puppy met drie poten. Als je er te lang naar blijft kijken, wordt je er vanzelf een beetje verdrietig van. Je krijgt echt helemaal niets. Oh wacht, kekke wieldoppen. Yeah.
Suzuki Celerio 1.0 Economy
€ 10.999
Jarenlang was de Suzuki Alto de goedkoopste auto van Nederland. Niet alleen in aanschaf, maar ook qua maandelijkse kosten. Helaas is de Alto er niet meer, alhoewel de Suzuki Celerio eigenlijk een zelfde soort auto is. Ga je voor de 1.0 Economy, dan krijg je nul-komma-niets erop. Je moet het zelfs zonder wieldoppen doen, dan weet je dat je te maken hebt met een karig uitgeruste auto. Wat je wel krijgt: niet één, maar twee dagtellers. Nice.
Hyundai i10 i-Drive 1.0i (BA)
€ 10.995
Dan zijn we nu aanbeland bij de ALLER-goedkoopste auto van Nederland. Het was even een zoektocht, want aanvankelijk leek de Suzuki de betere papieren te hebben om (wederom) de titel ‘goedkoopste auto van Nederland’ te kunnen opeisen. Ze zijn slim bij Hyundai, want ze hebben hun definitie van rijklaar iets aangepast. Je kan aan het einde van je configuratie kiezen voor een ‘standaard afleverpaket’ (89 euro) of een ‘Luxe afleverpaket’ (159 euro). Het standaard afleverpakket is dus niet standaard en behelst ‘semi-velours matten’ en een calamiteitenpakket. Je kan er ook voor kiezen om beide pakketten niet te selecteren. Dan moet je wel heel gierig zijn. Zit je in je Hyundai i10 zonder vloermatten een hele bink te wezen. Maar hey, je hebt dan wel de goedkoopste nieuwe auto van Nederland.
sinaasboom zegt
Geen dacia in dit rijtje? Oh wacht het gaat over auto’s!
thomcarspotter zegt
@sinaasboom: @willeme De Sandero hoort echter wel in deze lijst volgens mij. Even op de NL site van Dacia gekeken en daar staat; Vanaf €11780,-. https://www.dacia.nl/modellen/sandero/
rotasaxal zegt
@sinaasboom: ligt het aan mij, mijn telefoon of heb ik dan toch een ander lijstje.. ik zie er toch echt een Dacia tussen staan.
sinaasboom zegt
@rotasaxal: haha die is er later bijgevoegd inderdaad!
mashell zegt
@sinaasboom: @willeme kon zich natuurlijk niet voorstellen dat een zo’n grote luxe Sandero nog zo goedkoop zou zijn, daar moest hij op gewezen worden.
willeme zegt
@mashell: Aanvankelijk was het een top tien. Daar stond de Dacia Sandero niet bij. Om ook een beetje afwisseling te kunnen bieden (C1, Aygo & 108 – Citigo en Up zijn identiek). Maar die 12k aan automobiele droevenis staat er nu bij.
kauwsjotel zegt
@rotasaxal: edit— is gefikst
Erik zegt
@sinaasboom: € 85,- erbij bij de prijs van de Panda en je rijdt een Dacia Logan MCV BI-Fuel als B segmenter met de ruimte van een C segmenter.
dutchneon zegt
@sinaasboom: deze auto’s moeten verboden worden. Wegenbelasting is te laag om de hinder op s’heerlands wegen te rechtvaardigen!
20klepper zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Autofanaat1990 zegt
Als autoliefhebber wordt je toch diep triest van dit lijstje, allemaal van die A-segment gebakjes in de goedkoopste uitvoering? Nee dan koop ik liever een gebruikte hot hatch voor 12k waar verdorie nog airco in zit ook ;)
smulders zegt
@autofanaat1990: Alleen jammer dat een hot hatch je per jaar duizenden euro’s meer kost aan benzine. Om nog maar te zwijgen over banden, remmen en de rest van het onderhoud op een opgefokt motorblok. De verzekering vind het ook niet zo leuk als jij een auto met 200pk+ hebt.
Autofanaat1990 zegt
@smulders: je standpunten kloppen ontegenzeglijk, voor mij persoonlijk heeft de emotie het toch gewonnen over ratio. En dat ik wat meer kwijt ben aan verzekering/onderhoud neem ik voor lief. Een normale auto kan ik altijd nog rijden mocht de gezin situatie veranderen. Nu is het nog genieten geblazen!
willeme zegt
@autofanaat1990: Uiteraard moet iedereen rijden wat ‘ie wil. De vergelijking gaat echter mank. Het is namelijk niet een paar tientjes per maand meer. Deze auto’s zijn zeer zuinig, goedkoop om te verzekeren, onderhoud heb je bijna niet en de beurtjes kosten ook de wereld niet. Ik weet het, het is allemaal niet spannend, maar qua kosten die je eraan hebt is het maar een fractie van wat je kwijt bent aan een redelijke GTI.
stamp zegt
@willeme: up! GTI? ( is bijna 100% duurder in aanschaf van een kale up!, maar beurtjes kunnen niet heel veel duurder zijn toch?) hmm laat maar. Stom vergelijk.
dutchneon zegt
@smulders: je koopt de auto toch voor jezelf… niet voor de verzekering. Die duizenden euro’s brandstof vallen ook wel mee hoor 1000 euro ben je er wel. Tenzij je echt een vrek bent en in dit soort auto’s kilometers gaat vreten
toniominestrone zegt
Voor mij de Panda, wat alle betrouwbaarheid lijstjes ook mogen zeggen, probleemloos karretje mits je het onderhoud maar niet verzaakt
densk zegt
@toniominestrone: weet je het zeker? Zo’n panda is net trapauto af want er zit en motorblok in, maar wat voor één. Een TwinAir.. Zo’n ding dat klinkt als een natte scheet. Maar zonder gein, het zal best een oké autootje zijn zeker binnen dit budget.
wimof zegt
@densk: Is de basis niet gelijk aan een Fiat 500!
pa045 zegt
@densk: zo een twinair turbo rijdt gewoon leuk. Leuker dan menig ander spul hier. De rest is ook voorzien van slechts een 3 cilinder.
Bovendien klinkt zo een twinair op toeren best geinig. Net een Duc.
BmwMPower zegt
Van al deze auto’s ziet de Picanto er nog het mooiste uit. Leuk met die 7 jaren garantie.
Gros van de auto’s, met name die Suzuki lijkt me redelijk behelpen..
Autofanaat1990 zegt
@bmwmpower: heb ooit eens in zo’n Suzuki Selderij gezeten, wilde er mooi inploffen stuiterde meteen terug naar buiten. Alsof je op een stapel bakstenen zit zo hard is die stoel!
karhengst zegt
@autofanaat1990: Worden de stoelen in Duitsland gefabriceerd?
Autofanaat1990 zegt
@karhengst: geen idee, maar viel me gewoon op dat die stoelen zo plankhard waren. Had het niet verwacht eerder te zachte stoelen waar je helemaal invalt.
Citrofieleviltwin zegt
@karhengst: waarschijnlijk met de restjes van de Berlijnse muur ofzo.
123bat zegt
@BmwMPower: 7 jaar garantie mits hij die tijd altijd Kia-dealer onderhouden is.. leuk addertje onder t gazon. Daarnaast kan ik me nog een tijd herinneren dat een Aygo oid nieuw <8000€ was.
moveyourmind zegt
Zou altijd gaan voor de Hyundai i10 met 159 pakket voor een Euro.
• Extra dikke voorbumper met grotere frontoverhang
• Een replica Alfa Romeo sleutelhanger
• Luxe koperen staalborstel en 500 ml 2 componentenplamuur
• Gratis cd met het geluid van een Busso V6
• Gratis account op de enige echte fanclubside van Nederland, met de optie onbeperkt te reageren zonder meerprijs
robert110 zegt
De Dacia Sandero hoort er nog ergens tussen vanaf €11.800 even uit het hoofd.
willeme zegt
@robert110: Hij kan er nét bij. We gaan uit van rijklare prijzen, en daarmee zette de Sandero zich bijna buiten spel. Aanvankelijk was het een top 10, daar stond ‘ie niet in. Door de Panda erbij te zetten, moet de Sandero er ook bij ;-)
karhengst zegt
Daar waar grote broer Yaris vooral op Darth Vader leek, heeft de Aygo zo nog het meest weg van Grumpy Cat.
RuVi zegt
In 2013 kochten we voor mijn meisje een nieuwe Take up voor 9200, kleine auto’s zijn fors duurder geworden….
gamma81 zegt
@rudyv: Ik vroeg me laatst nog af; Wie noemt zijn vrouw/vriendin/vriend nog meisje. Maar nu weet ik het; Het zijn VW Up kopers.l
maferick74 zegt
@gamma81: t zou ook haar dochter kunnen zijn he
jannemaneke zegt
@rudyv: u bedoelt een VW Hold UP?
jaapies zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
toyotavenray zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
BmwMPower zegt
Was laatst bij de VW dealer.
Stond een Upje, zag er zo op het oog best leuk uit. Kekke velgjes, redelijk vol interieur, mooie kleur.
Kostte wel 20 mille.
Voor een Up!!!!
henk_he zegt
@BmwMPower: de gti zeker?
wimof zegt
@bmwmpower: Maar na een rondje deurtjes dichtklappen toch maar voor de Up! gekozen, geeft mij echt een stevig gevoel
marc94 zegt
Eigenlijk is het bizar wat je verder kan krijgen voor die knaken. Heb zelf een mazda 6 uit 2009 met alles erop en eraan en 39k op de klok gekocht bij een mazda dealer voor de prijs van die panda. Incl climate control, sensoren, regen en lichtsensor eibach veren, en dat in een heel ruime D segment station waar ook nog een (naar mijn mening) mooie lijn in zit. Ik heb gekeken wat ik nieuw kon kopen maar was snel klaar… en heb er buiten de jaarlijkse beurt helemaal nooit wat aan. Oja ook nog een 2.0 in plaats van een broodtrommel onder de kap.
kappenou zegt
@marc94: goede vergelijking. Op maandlasten zeker
marc94 zegt
@kappenou: onderhoud maakt t niks uit. 350 voor een dealerbeurt is echt niet duur. Verzekering? Misschien. Een nieuwe doe je all risk en deze beperkt caso dat heft elkaar redelijk op. Daarbuiten, ja ik rijd 1 op 12 en die gebakjes 1 op 25. Daar zit een wezenlijk verschil van 100 per maand (mijn situatie) maar dat weegt (voor mij) niet op tegen het verschil in auto, en als je de afschrijving op een nieuwe mee rekent kan ik daar aardig vaak van tanken.
lekbak zegt
@marc94: Slijtage delen zoals banden en remmen zijn veel duurder, als er iets kapot gaat ook. De belasting is veel duurder en de afschrijving is minstens net zo hoog. Grote auto’s schrijven af als een malle (ook tweedehands) en kleine auto’s zijn relatief waardevast.
Financieel gezien verlies je het op alle punten, en over de loop van een paar jaar is dat echt een hele hoop geld. Je hebt veel meer auto, en daar betaal je gewoon voor.
marc94 zegt
@lekbak: goed punt, wellicht kom ik daar nog van terug als er wat versleten is. Heb voor de grap eens onderdelen bekeken en het is wel merk afhankelijk. Onderdelen voor de genoemde mazda en de UP ontlopen elkaar maar weinig (dealer vs dealerprijs). Maar dat zal met een kia wel heel anders zijn. Ik ga het in de gaten houden. Interessante discussie in elk geval want het is een veel voorkomende afweging.
staal zegt
Zo jammer dat Daihatsu is vertrokken uit Nederland.
Autofanaat1990 zegt
@staal: zonde inderdaad vond het altijd een sympathiek merk. Vond niet elk model mooi maar de auto’s waren bij normaal gebruik haast onverwoestbaar. En die Coppen was toch wel een topper paste er niet in maar vond het toch een bijzonder ding!
techniekmeneer zegt
@staal: *Europa
henkhupelschoten zegt
Toch zou ik voor de panda gaan, gewoon een auto voor van a naar b te rijden. Geen poespas, niks helemaal top. Zo waren de 500 en 126 ook ontworpen. Tegenwoordig nog hele praktische auto’s! Overigens jammer dat er model als de lupo SDI niet meer bestaat..
karhengst zegt
@henkhupelschoten: Een ongeblazen diesel in een boodschappenwagentje? Er is toch geen enkele reden dat zo een model nog zou moeten bestaan.
raoufff zegt
Afleverpakketten kan je ook gewoon bij de Action kopen, voor een paar tientjes ben je al klaar!
techniekmeneer zegt
@raoufff: Een afleverpakket is wel iets meer dan alleen een lifehammer en een veiligheidshesje.. Als jij een auto mee krijgt die zo van de vrachtwagen afrolt staan de tranen in je ogen. Je wil niet weten hoe die dingen er soms uit zien na de reis naar Nederland.
mashell zegt
@techniekmeneer: de wagen door de wasstraat halen is natuurlijk niet zo moeilijk, de zin van het afleveren is de transportmode (accu beschermingsmode die veel elektronica uitschakelt) te deactiveren en het papierwerk voor een kentekenplaat te regelen.
kennone zegt
@raoufff: incl. 2 partypoppers om het te vieren
mashell zegt
Wat een heerlijk geschreven artikel is dit.
ikleesookoverautos zegt
Ik denk dat de Up de beste keuze is hier gezien de geringe afsxhrijving tov de concurrenten. Zelf vind de Picanto en de Aygo er wel goed uit zien.
lekbak zegt
Wat een ratten zijn het ook. Standaard een kek kleurtje terwijl ze weten dat de meeste schapen dat niet durven. Daar is de eerste optie al verkocht, koppel grijs aan een verplicht pakketje en je bent binnen.
tjorque zegt
Djeeezes wat zijn die mini hokken duur bij jullie!
mashell zegt
@tjorque: als je de mini hokken duur vindt moet je vooral niet de prijzen van de dikke wagens bekijken. En al helemaal niet onzuinige Amerikanen. De Belgische koning heeft de Belgische minister van defensie ook verboden prijslijsten van Nederlandse auto’s te bekijken, het risico dat het Belgische leger dan een invasie opzet om de Hollanders van hoge autoprijzen, slecht bier en slappe friet te bevrijden is gewoon te groot.
tjorque zegt
@mashell: ??
tjorque zegt
In België koop je een logan sce 75 voor 6990€, groter dan alles hierboven (en lelijker ook natuurlijk), tel er nog 200€ BIV bij en je rijdt! ( in iets waar je nog niet dood in gevonden wil worden)
Erik zegt
@tjorque: maar wel 3 jaar garantie en een niet te evenaren minimale afschrijving. Rij er eens in en het zal je verbazen wat je voor dat geld krijgt …
tjorque zegt
@erik2907: ik heb niks tegen Dacia hoor. Het is alleen niet aan mij besteed. Ik wil net dat ietsje meer luxe, niet veel, maar toch meer. Voor mensen met een klein budget is het een ideale oplossing om zelfstandig mobiel te blijven
Erik zegt
@tjorque: ??
RiKe zegt
Ik zou in geen van deze grasmaaiers gezien willen worden. En dan laat ik de buitensporige prijzen nog buiten beschouwing.
basr32 zegt
Toch best sneu dat mensen dit soort troep kopen…
allesmetturbo zegt
Wel weer leuk, zo’n lijstje. En in de goede volgorde zodat het spannend blijft.
Naja spannend is wat overdreven maar ik was toch wel benieuwd naar de aller goedkoopste.
Ik kijk echt nooit naar dit segment dus had ook geen idee welke auto’s kans zouden maken op de titel.
Nooit geweten dat ‘een handbediende buitenspiegel’ het vermelden waard was op nota bene een optielijst! Niet mijn segment denk ik
Houthakker zegt
Ik zie wat discussie over klein of wat groter rijden en de kosten hiervan…
Met goed zoeken kan je hier nog aardig geld besparen. Mijn vrouw had een 500 by abarth ( dus geen echte , maar wel lekker aangekleed) . Stond half jaar op kenteken met 0 km. Gekocht voor 14 ipv dik 18 mille. In 3,5 jaar 70 dzd km gereden, alleen paar beurtjes en bandjes kwa onderhoud. Ingeruild voor 9,5 mille.. goedkoper kan je haast niet rijden. Dan rij je niet in eennuit gekleed hok