
Kun je die Duitsers mooi mee van de linkerbaan duwen!
Onlangs maakte Volvo bekend binnenkort geen auto’s meer te produceren die harder dan 180 km/u kunnen rijden. Nu is die mededeling een gevalletje ‘de soep wordt niet zo heet gegeten als deze wordt opgediend.’ Volvo heeft ook nauwelijks snelle auto’s in zijn gamma en de versies met veel vermogen zijn deels elektrisch. Ook is Volvo van plan om binnenkort volledig geëlektrificeerde aandrijflijnen toe te passen. Die zijn op hoge snelheid absoluut niet efficiënt, dus op zich logisch dat die begrensd worden.
Ook is Volvo voorzien van een submerk: Polestar. Reken maar dat er ook een Polestar V60 en V90 komen die wél meer dan 180 km/u halen. Enfin, dat is Volvo. We vinden 180 km/u natuurlijk veel te vroeg om in te grijpen. Sterker nog, 250 km/u is ook vervelend. Aan het begin van de jaren ’90 werd er echter een herenakkoord overeengekomen, waarin werd gesteld dat auto’s niet harder mochten lopen dan 250 km/u.
In principe is dit volkomen logisch, want 250 km/u is echt heel erg snel. Zelfs in Duitsland moet je goed je moment uitzoeken om die snelheden te halen. Op de AutoBahn wordt het ook telkens drukker. Er zijn ook minder stukken waar je voluit mag, mede dankzij de vele ‘Baustellen’. Maar mocht je A: vaak in Duitsland zijn, B: heel veel haast hebben C: een ‘beperkt’ budget hebben voor een nieuwe auto, dan zijn dit je opties. Dit zijn namelijk de goedkoopste auto’s die meer dan 250 km/u halen:
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (952)
€ 119.500
307 km/u
We beginnen bij 120 mille en komen daar deze Alfa Romeo Giulia tegen. Aanvankelijk begon deze auto zijn carrière een duizendje of twintig lager, maar tegenwoordig moet je dus 120.000 euro meenemen om de op 10 na goedkoopste auto te hebben die níet op 250 km/u begrensd is. De Quadrifoglio stoomt wel lekker door, want volgens zijn makers moet de auto absoluut in staat zijn om 307 km/u per uur te rijden. Dat is sneller dan een Ferrari 360 Modena of een Porsche 911 Turbo (996).
Mercedes-AMG GT 43 4-Door Coupé (X290)
€ 119.317
270 km/u
Deze auto is een beetje een vreemde eend in de bijt. Qua naamgeving en positionering moet deze auto een praktische variant zijn van de AMG GT. In technisch opzicht lijkt de auto meer weg te hebben van de CLS, die je ook in een AMG-light uitvoering kan krijgen. In de CLS krijg je de ’53’-AMG: met zes-in-lijn en 48v ondersteuning, goed voor 435 pk. In de AMG GT 4-Door Coupé moet je je een beetje behelpen met 367 pk. Beiden kosten ongeveer evenveel. Waarom dan toch voor de AMG GT 4-Door Coupé (wat een idiote naam) kiezen? Simpel, die heeft net als de tweedeurs coupé, géén begrenzer. Daardoor behoort 270 km/u tot de mogelijkheden.
Jaguar F-Type V6 Coupé (X152)
€ 115.630
260 km/u
Geniet ervan zolang het kan. Jaguar is deze V6 langzaam maar zeker aan het uitfaseren. Bij de XE en XF is de motor al uit het assortiment gehaald. Op zich logisch, want het ding is zo groot als een V8, maar je hebt de power van een V6. Echt heel erg snel is de F-Type ook niet. Je moet 115 mille meenemen en dan ga je nét 260 km/u.
Chevrolet Camaro SS Coupé Aut.
€ 109.298
290 km/u
Dan laat Chevrolet zien dat je meer voor je geld kan krijgen, ondanks de enorme BPM-taks op dit voertuig. De Camaro SS is een auto waarvan bekend is dat ‘ie goed kan sprinten en ook in bochten uitstekend tot zijn recht komt. Op de AutoBahn blaas je ook een partijtje mee. De auto is aërodynamischer dan ooit en de combinatie van 435 pk en een automaat met acht versnellingen werkt ook mee. Met 290 km/u kun je lekker lang op de linkerbaan van de AutoBahn blijven plakken.
Porsche Cayenne E-Hybrid (PO536)
€ 106.000
253 km/u
Van alle Duitse merken trekt Porsche zich niets aan van het destijds afgesproken herenakkoord, ook niet met de nieuwste Porsche Cayenne. Een Porsche gaat zo hard als ‘ie gaat. In dit geval gaat een Cayenne E-Hybrid nét iets harder dan 250 km/u. Je zal dus écht je best moeten doen als je achter een auto rijdt waar de begrenzer ingrijpt. Je moet dan de laatste paar pk’s aanspreken om het gevecht met de luchtweerstand te winnen.
Porsche Macan S (95B)
€ 99.900
254 km/u
De meeste Macans die tegenwoordig verkocht worden zijn uitgerust met een tweeliter viercilinder. Die ‘Macan’ is zo’n twintig mille goedkoper dan de ‘Macan S‘, die is uitgerust met een V6. Qua prestaties moet je wel kiezen voor de V6, de Macan met vierpitter heeft geeneens een begrenzer nodig. Bij 225 km/u is er geen acceleratie meer mogelijk. De Macan haalt de 250 km/u, zij het net als met de Cayenne, net aan.
Kia Stinger GT 3.3 T-GDi V6 AWD (CK)
€ 97.995
270 km/u
Het was een grote verrassing toen we hoorden dat Kia met een achterwielaangedreven vierdeurs coupé op de markt zou komen. Helaas zie je ze niet zo veel rijden. Dat komt mede door de wat hoge prijs, dat te relateren is aan de CO2 uitstoot en de enorm omvangrijke standaarduitrusting. Maar eigenlijk valt de prijs dus best mee. De Kia Stinger met V6 is namelijk goedkoper dan bovenstaande Porsches én is ook nog eens sneller. Is de Stinger alsnog een koopje?
Alfa Romeo 4C Spider 1750 TBi TCT (960)
€ 88.950
257 km/u
Gewoon twee Alfa Romeo’s in één lijstje. Wie had dat gedacht? Bij de Alfa Romeo 4C Spider is het een beetje hetzelfde verhaal als met de Porsche SUV’s: hij haalt net ietsje meer dan 250 km/u. De snelheidssensatie zal overigens vele malen groter zijn. Het is een lichtgewicht auto met een kleine stoffen kap. De 4C Spider is dus geenszins de snelste auto uit dit overzicht, maar biedt wel de meeste lol.
Porsche 718 Cayman (982C)
€ 82.500
275 km/u
Dit is de Porsche die het meeste waar biedt voor zijn geld. Voor iets meer dan 80 mille heb je een coupé met achterwielaandrijving en de motor in het midden. Helaas is die motor nu een viercilinder, maar in vergelijking met oude atmosferische zescilinder zit er nu veel meer kracht in. Qua prestaties komt een standaard Porsche Cayman overeen met de 911 Carrera (996), een auto die nog nooit langzaam is genoemd. En dat voor slechts 82.5 mille. Tip: kies een Indisch Rood exemplaar, gave kleur die niets extra kost. Val je iets beter op, als je aan komt knallen op de AutoBahn.
Honda Civic Type R (FK7)
€ 58.230
272 km/u
Als het gaat om opvallen zit je met deze Civic Type-R meer dan goed. Het ding ziet eruit als een WTCC-raceauto, dezelfde auto waarmee Tom Coronel zijn dagelijks brood verdiende. De VTEC motor is voorzien van een flinke turbo en wekt 320 pk op. Omdat ze bij Honda blijkbaar niet doen aan begrenzers (de NSX heeft ook geen begrenzer) kun je met deze C segment hatchback 272 km/u rijden.
Renault Mégane R.S. 280 GPF (B9A/M)
€ 51.340
255 km/u
Een van de grote concurrenten van de Civic is deze Mégane R.S.. De heren van Renault Sport hebben van de Mégane een gave auto gemaakt, alhoewel de beleving iets minder heftig is dan voorheen. Vroeger kocht je een Mégane R.S. omdat je de meest hardcore auto uit deze klasse wilde hebben. Dat is het niet meer. Wat is dan het bestaansrecht van de Mégane R.S.? Als je de goedkoopste auto wil hebben die niet begrensd is, is dit jouw auto. Je moet dan wel de EDC-automaat overslaan en opteren voor de versie met handbak.
De Alfa’s en de Porsche graag. ?
Die AMG GT lijkt best een goede deal. Of heb je dan alleen een aandrijflijn en een stuur voor dat geld?
@wildewesten: daar komt het wel op neer ja, oh ja WW nation! #911
@wildewesten: …een kakkende hyena, djee wat is dat een lelijk gevaarte.
Die AMG gt lijkt nergens op net een omgekeerde badkuip van deze hoek maar dan met neus
Doe maar 2 Type R’en, 1 om in te rijden en de ander om naar te kijken.
@hondafiel: Zoals je naar iets kijkt wat mooi is? Zoals kunst? Of begrijp ik je verkeerd?
@mennok: geblinddoekt waarschijnlijk.
@mennok: Klopt, schuifpui open en zo de woonkamer in.
@hondafiel: R1 ? 1/10e van de prijs. 2x zo snel
@kenner: 2x zo snel dood ook.
“ goedkoop “
Wat worden we toch genaaid in Nederland…
@basr32: Ach meid toch, wat heb je het slecht.
@vaakbenjetebang: Ach man, deze prijzen zijn toch niet meer goed te praten? Is het jouw droom om een mooie auto te kunnen rijden? Je krijgt een dikke vinger cadeau van de roverheid! Dit terwijl in landen als Duitsland, België en Amerika totaal niet het geval is.
@basr32: Ah, daar is-ie al: roverheid. Als het in al die andere landen dan zo veel beter is, waarom ben je dan nog niet daar? Het is hier niet bepaald Noord-Korea, dus je kunt vandaag nog vertrekken als je wilt. Of is het hier stiekem toch allemaal wel aardig voor elkaar en is klagen op een blog makkelijker dan daadwerkelijk iets ondernemen? Of zit je op zolder bij je ouders en gaan ze niet verhuizen?
En ikzelf? Ik droom niet, ik doe. En ik jank niet. Zou ik een nieuwe Ferrari willen kunnen betalen, voor mijn part iets uit dit lijstje? Ja, natuurlijk. Kan ik dat? Nee. Geef ik daar iets of iemand de schuld van behalve mezelf? Nee. Kan ik plezier halen uit een auto die niet nieuw en minder snel is en een ook nog een stuk lagere patsercoëfficiënt heeft? Godzijdank wel, anders zou ik een zielenpoot zijn. En dat lijkt me niks.
@vaakbenjetebang: met zo’n houding zeg je feitelijk dat je niet moet klagen maar je muil moet houden. Anders rot je maar op. Lekker huwelijk zal jij hebben.
@mwti: Mijn leven is overzichtelijk: wat ik niet kan accepteren verander ik, en wat ik niet kan veranderen moet ik dus zien te accepteren. De impliciete slachtofferrol (“ik word genaaid door de roverheid, boehoe, en mijn aarsje doet zo’n auw en het is heel onrechtvaardig!!!”) ligt me niet zo, ik heb liever zelf de controle over mijn eigen noodlot.
Als het kunnen aanschaffen van een nieuwe auto die harder kan dan 250 km/h mijn hoogste prioriteit zou hebben, zou ik alles binnen de grenzen van het redelijke in het werk stellen om dat te realiseren. Klagen over de beperkende omstandigheden in dit specifieke land lijkt me weinig bijdragen aan het realiseren van dat hoogste doel en zou ik dus ook niet doen. Die omstandigheden opheffen/omzeilen door te emigreren lijkt me dan veel productiever.
@vaakbenjetebang: Eens. Bovendien vind ik het hebben van zo’n snelle nieuwe auto echte luxe, het is niet per se nodig. Mijn Focus uit 2010 haalt ook 247 en ik ben nog trots op dat autootje ook. Leuk hoor, zo’n Cayman of F-type, maar om nu ongelukkig te zijn zonder?
@vaakbenjetebang: Ben ik de enige die het erg bijzonder vind dat de ‘niet klagen maar slikken’-houding ten opzichte (auto)belastingen zoveel likes heeft gekregen op deze autosite? Ik had niet verwacht dat Nederlanders zó graag belasting betalen.. Er is dus nog ruimte om de BPM verder te verhogen.
@woody259: De essentie is niet ‘slikken’ maar ‘handelen’. In plaats van op een blog te jammeren kun je ook iets doen. Een onderneming opzetten, een bijbaantje nemen, je kontje verkopen achter het station… met klagen alleen is er nog nooit iets van de grond gekomen. Of dacht je dat meneer Philips de hele tijd alleen maar tegen zijn vrienden zat te zeuren dat het toch wel heel donker was ’s avonds en dat er toen inerns een miljoenenconcern is ontstaan?
@vaakbenjetebang: Belachelijke reactie, jij bent het vast ook weleens ergens niet mee eens, dan ga je toch niet weg uit NL… dan probeer je invloed uit te oefenen en er wat aan te doen!
@dutchneon: … en denk je dat ik dan invloed probeer uit te oefenen door op een blog te zaniken?
@vaakbenjetebang: maar je mag als geboren geboren en getogen Nederlander toch wel kritiek hebben op het systeem en het land waar je ouders en grootouders vandaan komen verdedigen? Het is altijd wel ergens slechter dus je moet je bek houden en niet janken volgens jou. Lekker makkelijk. Waarom hebben we dan een parlement als praten geen zin heeft. Jij zegt mi te makkelijk “ dan rot je maar op”.
@mwti: Kritiek mag altijd, maar liever wel wat constructiever dan ‘roverheid naait ons autoliefhebbers’ op een obscuur blog.
@vaakbenjetebang: wij leven in een jank-land, een oorlog is zo slecht nog niet. Dat zet alle jankerds weer terug op aarde. Dan zijn mensen weer dankbaar en lopen ze niet te janken over dat ze niet eens naar de wintersport kunnen in een Audi Quattro SUV om maar wat te noemen. Maar dat gaat niet gebeuren en dus krijgt iedereen z’n aandacht. Ook alle sneue “ik-word-gediscrimineerd” huilebalken krijgen hier een podium en worden ze lekker geknuffeld. Ze mogen blij zijn dat ze hier mogen wonen, anders stonden ze nog steeds katoen te plukken.
@vaakbenjetebang: Ik ben hier ook weg over een aantal jaar, maak namelijk eerst mijn studie af.
@basr32: Zo is dat. Eerst profiteren van het onderwijs en dan gauw wegwezen. Zo ver zat ik er waarschijnlijk dus niet naast met ‘op zolder bij je ouders’. Je kunt je naast je studie toch hopelijk wel een auto veroorloven zeker?
@vaakbenjetebang: Nou nee hoor, doe een internationale studie zodat ik in het buitenland kan werken. Ben mede door deze studie erachter gekomen dat Nederland niet mijn plek is. Je doet alsof Nederland het enige land is waar geen armoede is. Ik weet niet of je ooit de deur uit komt, maar er zijn wel meer welvarende landen waar je in ieder geval niet zoveel kwijt bent aan belastingen als in Nederland, en waar vooral ook autoliefhebbers het beter hebben. Dan kun je het wel allemaal verbloemen met oh wat hebben we het toch goed dit en dat, maar dat gaat er bij mij niet in.
@basr32: In het buitenland werken kun je altijd. Been there, done that. De crux van het verhaal is dat het, als je zuiver rekent, allemaal niet zo gek veel scheelt. In Nederland is een auto kopen relatief duur, maar dat wordt op andere vlakken weer gecompenseerd. Als je dat autootje dan zo belangrijk vindt kun je er voor verhuizen, maar het blijkt vaak een sigaar uit eigen doos in de zin dat je etgesns anders meer voor gaat betalen. Voorbeeld: in de USA kan ik 2.5 keer meer bruto salaris binnenharken voor hetzelfde werk en een snellere auto kopen, maar dan betaal ik de hoofdprijs voor een appartement en mijn verzekeringen. Het is maar net door wie je je liever genaaid wilt voelen, zogezegd.
@vaakbenjetebang: in de usa liggen huizenprijzen nogal uit elkaar per regio, een flatje nyc kost wel wat idd, maar in detroit kun je heel wat kopen voor weinig.
@papa: Klopt natuurlijk als een bus, maar het aanbod van voor mij relevant werk is niet echt om over naar huis (har har) te schrijven. Dus dat scheelt ook een slok op een borrel.
@vaakbenjetebang: ik ben op slag verliefd!
@basr32: Dag Bas. We zullen je missen met je internationale studie.
@vaakbenjetebang: kun je als je weggaat die jankerd Silvana Simons meenemen. Dat zou heel fijn zijn. En de jankerds van Denk graag ook.
@mwti: ik ga niet hoor.
@vaakbenjetebang: haha…mocht je je bedenken dan graag.
@basr32: betaal je dan nog wel even je studielening terug voordat je uitvliegt? Wel zo netjes. Groetjes, doei!
@posthumus: Heb geen studielening, bedankt.
@basr32: Is in Belgie zakelijk al lang gedaan dankzij di rupo… Stomme strik:-)
@basr32: Ben benieuwd hoe snel jij een Porsche voor de deur zet als je in een van die landen gaat wonen!
@basr32: 2de hands heb je genoeg goedkoop spul dat hard kan
@basr32: Gebukt is genomen.
Stel je maar eens voor dat je in je (begrensde) RS7 door een megane wordt ingehaald ??
Leuke lijst, maar als het om hard rijden in de praktijk gaat, doe maar gewoon een dikke diesel. Kom je nog sneller aan ook, aangezien je ze allemaal voorbij rijdt terwijl ze aan de pomp hangen.
Het is wel stuk voor stuk mooi speelgoed!
@qwerty1234: ikzelf heb een passat 2.0 tsi (tsfi) die gechipt is en enorme potentie heeft om lekker rap te zijn op de autobahn.. toch altijd mooi om dikke auto eruit te rijden. En dat voor een auto uit 2008 die niet teveel waard meer is!
Ben ik de enige die de Golf GTI MK7.5 Performance Pack En Leon Cupra mist? Die halen ook allebei 250 (begrensd volgens mij). Mijn 7.5 iig wel.
@stefje: gaat over auto’s die harder dan 250 km/h gaan.
@maxidyne: Cupra ST loopt 268km/h op teller, ongeveer 256km/h GPS… Maar dat kan je niet weten als je de officiële specs leest.
De mijne 32k nieuw besteld met 25% zweedse btw. Voelt wel leuk aan na bovenstaand artikel te lezen…
@Onehp: geestig dat je exact ook 268 zegt, loopt ie dan de begrenzer in? Ik moest toen remmen en denk daarom dat er nog meer in zit. Ben van plan om een stage 1 bij JD te doen naar 365pk en ben benieuwd wat dat doet met de topsnelheid
@rickvanbuuren: blijkbaar, andere eigenaar zegt hetzelfde (5d). Fimpje op yt ook ooit gezien met exact zelfde cijfer. Heb nu wat te hoge banden, dan loopt ie vast zo boven de 260 (met 370pk+)… als de banden niet begrensd waren tot 190km/h (T snelheidscode winterbanden)… Allemaal academisch want zo snel loopt het hier nooit in de praktijk behalve een keer ’testen’ misschien.
@Onehp: er zijn genoeg auto’s die harder dan 250 lopen, maar niet volgens de specs. Dit gaat om auto’s die volgens de specs >250 lopen
@jochempie: I know that, enkel één concreet voorbeeld ;) Toont aan hoe random deze oefening is, en als je dit als een beslissende aankoopcriterium hanteert dan ben je niet goed geinformeerd/wijs…
@onehp: Voor sommigen zijn bragging rights aan de bar hun hele leven :D
@stefje: 250 dus. Niet ‘meer dan 250’
@stefje: hij zou begrensd moeten zijn maar op de teller was bij mijn Cupra ST met 268 km/h de jus nog niet op
@rickvanbuuren: Op de teller = niet hetzelfde als werkelijke snelheid. Heb een Honda S2000 gehad die op de teller 257 km/h liep, maar officieel doet die er 240.
@simonmc: is ong. 256 km/h GPS op standaard wielen. Niet dat het veel uitmaakt, vind het belangrijker snel op een leuke cruisesnelheid te komen, ca 180-210km/h afhankelijk van omstandigheden. Lang 250km/h rijden is vermoeiend en je moet veel vroeger stoppen…
@stefje: hoe kun je zo iets nu missen?
We worden vreselijk genaaid in Ned. De Cayman is 25 K goedkoper in Duitsland
@brera22: De Camaro is ruim 60K goedkoper in Duitsland.
@brera22: en de inkomstenbelasting is hoger in Duitsland, het wegonderhoud is van veel lager niveau in Duitsland, het internet is veel trager in Duitsland, verkeerslichten zijn primitief met een tijdklok geregeld in Duitsland. Hier in Duitsland is het heerlijk leven maar lang niet alles is beter.
@brera22: smeer je er toch wat vaseline op, dan is het misschien nog lekker ook.
Mis de Ford Focus RS.
266 km/u voor net iets meer dan 55 mille.
@moveyourmind: is niet meer leverbaar.
@rfocus: Zonde, vind dat echt een machtig mooie machine.
Heerlijk rijtje, voor mij de alfa graag
Tesla Mode 3 performance – 261km/h – €66.600.
@crepito: Tesla geeft zelf 250 km/u op.
@willeme: Nee hoor. Op de website staat gewoon 261.
@crepito: Vreemd. In de perskit staat nog gewoon 250. Hebben ze dat later aangepast? Anders had ‘ie erbij gemogen :-D
@willeme: Klopt. Software update. Oude informatie raadplegen werkt niet bij Tesla, ze staan niet stil zoals je weet ;).
Psst: Coronel rijdt dit jaar een Seat.
Audi TTRS?
@pieterpoes: Die haalt 280 als je wat extra achterlaat
@Joerek: ja daarom mis ik hem in het rijtje
Mis mij alpine: 255 km uur haal er 260 mee: 67k
@astonmartindriver: Officieel doet die 250 km/h. En op de teller telt niet. Tellers wijken af.
Mijn 166 3.2 V6 haalt 255 op de teller en die heb je voor minder dan een set keramische schijven voor een van deze auto’s ;)
@transaxleman: is waarschijnlijk hooguit 240km/h echt. Wel netjes hoor.
@transaxleman: Mijn GT met dezelfde motor loopt 249 op de gps. Weliswaar 2 km te weinig om in dit lijstje te komen, maar toch ?
@transaxleman: ik kom dagelijks langs n donkergrijze met bruin leder interieur. Wat een klassebak is dat toch nog. Helaas zeldzaam.
De megane of de civic aub. De rest is wat te duur
Ik mis de Alpine A110. Die tikt ook de 250 aan. IMO meer fun dan de Cayman, al gaat die laatste dan wat sneller. Maar hij is wel een eind goedkoper.
@bara: oeps. MEER dan 250. Scratch my comment above.
Doe mij maar een Octavia rs dan (want gezin) en een kuurtje “begrenzer slopen”. Ben ik goedkoper af en heb ik geschikt vervoer voor de dagdagelijkse familie shizzle.
Ik mis m5 compition of rs6 plus
@elemento: Nee hoor, het klopt dat die niet in dit lijstje staan. Die zijn namelijk niet echt “goedkoop”.
@elemento: die zijn veel duurder
De Civic en de Stinger zouden mijn keuze in deze lijst zijn.
Die Camero is top. Tuurlijk, ik zou liever de Jag hebben, maar die Camero brengt goede herinneringen met zich mee.
@dunhozzie: een Calimero haalt geen 250 en da’s niet eerlijk!
@jochempie: ik heb het niet uitgeprobeerd, maar de SS staat er wel degelijk in
Maserati Coupe, 390pk, 285 km uur, Ferrari-techniek voor een budgetprijs.
Waar zijn de bmw’s , RSsen en de Gti/Rlines ?
@driver28: precies. Onzin lijst. Mijne haalt begrenst meer dan 250, geijkt 253 namelijk?
En dan nu graag de goedkoopste gebruikte…die 300 haalt?
Net terug uit Berlijn met mijn gechipte 335d. Haalt net geen 300 op de gps, maar scheelt niet veel. Koop je voor 15k.
Goedkoper ga je niet harder en kom je niet verder op een volle tank ;)
@dieselrat: we have a winner :D
Wat verbruikt dat dan aan pakweg 250km/h? Mijn vroegere 123d 270pk ging de toerentalbegrenzer in reeds aan 237km/h GPS (250 teller) maar kwam daar wel snel en verbruikte dan ‘slechts’ 16l/100km en gemiddeld een 10l met het verplichte verkeer…
@Onehp: gemiddeld met de snelheidsbeperkingen en baustellen haal ik 1op9 a 1op10.
Voluit continu haal ik 1op7, das best netjes. Alle amg’s en andere exoten moeten tanken na 300-400km met die snelheden…
@dieselrat: Wat is net geen 300 op de GPS? En gaat een gechipte 335i van dezelfde prijs niet harder?
@Jochempie: 293 om precies te zijn. Denk dat een gechipte 335i de 300 wel haalt.
@dieselrat: Mijn oom had een jaar of tien geleden een AC Schnitzer ACS1, dat was toen een 135i met ACS spullen, 380 pk en schijnbaar een top van 300 km/u, volgens ACS.. Gaan rap, die N54s!
@Jochempie: Grappig, toevallig gisteren bij een 135i coupe wezen kijken. Ja, zijn mooie motorblokken de N54’s, zeker icm het 1 coupe chassis, een bommetje!!!
@dieselrat: Dit. Met mijn gechipte E46 330d (2000) laatst op de A31 net aan de 250 aangetikt (GPS). Ok, geen 300 km/h, maar toch bijzondere bang-for-buck voor die appel-en-een-ei die ik er voor neer heb gelegd.
Ik mis de Tesla Model 3 Performance ;)
Die Civic loopt verrekte hard! Ik had zelf een Seat verwacht als goedkoopste 250-plusser.
focus rs,
peugeot 508 benzine met hand bak
bmw meeste modellen
enz
toch begrijp ik niet waarom er zoveel te doen is over die 180kmu begrenzing bij Volvo terwijl een Golf V of Jetta bluemotion vroeger ook begrensd was op 200 kmu en dat werd nergens in het nieuws vermeld.
Die F type wat blijft dat geweldig mooi, en die 2 Alfa’s….
Audi S3 past ook in het rijtje. En ondanks dat mijne (model ’24) volgens het boekje begrenst is op 250 liep hij op de teller door tot 265+. Nou wijkt de teller altijd iets af, maar ook op de GPS ging hij over de 250.
Maar goed, zelfs op de autobahn moet je inderdaad de goede plek en moment opzoeken om verantwoord zo hard te rijden, dus niet echt een criteria waarop ik m’n auto zou kiezen.