Mocht je binnenkort een nieuwe leaseauto uitzoeken: dit staat er binnenkort in de showrooms.
Het was weer een enerverende Salon van Genève. Traditiegetrouw was er weer veel, heel veel nieuws. Dat is eigenlijk best opmerkelijk. Zwitserland heeft nauwelijks een autoindustrie en de beurs is ook nog eens vrij klein. Diverse supercars zijn al ruimschoots de revue gepasseerd, evenals jullie favorieten.
Maar welke auto’s gaan we nu daadwerkelijk terugzien op Neerlands wegen? Daarom een overzicht van de auto’s die erg belangrijk zullen gaan worden voor de leasemarkt. Dus bevind je je in de fortuinlijke positie om binnenkort een nieuwe auto te mogen uitzoeken, check dan even dit overzicht.
Volkswagen Tiguan Allspace:
Niet een heel verrassende, maar wel populaire aanbieding. Wilde je een vijfzits SUV dan was er een Tiguan. Maar ben je heel vruchtbaar, dan was je tot voor kort aangewezen op een Skoda Kodiaq. Met de Tiguan Allspace komt daar verandering in. Nu kan je anti-anticonceptie combineren met een VW-badge.
Opel Insignia Tourer:
De vorige Insignia was een breuk met het verleden. Met succes werdt het spruitjes-imago van de Vectra afgestoft. Dat wil niet zeggen dat de auto perfect was. Met name het gewicht was veel te hoog. Met de nieuwe Insignia stelt Opel orde op zaken. Zeker als Tourer een dikke auto.
Volkswagen Arteon:
Hij mag geen Passat CC of CC heten, maar dit is natuurlijk wel de opvolger van die auto. Het is een D-segment auto, gebouwd op het MQB-platform. Passat-techniek dus. Dat neemt niet weg dat deze nieuwe Passerati er fantastisch uitziet. Qua motoren kun je kiezen tussen verschillende TDI’s en TSI’s. Onze tip: kijk de wagenparkbeheerder lief aan en vraag om de variant met 280 pk. Heb je automatisch vierwielaandrijving en een automaat.
Mazda CX-5:
Huh? Was de vorige dan al zo oud? Nee, absoluut niet. De eerste generatie kwam er halverwege 2012 en heeft Mazda geen windeieren gelegd. De CX-5 was een ware verkoopknaller voor het merk uit Hiroshima. De tweede generatie CX-5 zal waarschijnlijk deze lijn doorzetten. Dus met een herkenbaar uiterlijk, puike rij-eigenschappen en atmosferische benzinemotoren. Wie zei ook al weer dat Japanners saai waren?
BMW 5-Serie Touring:
Ook een klasse hoger staat er een verse stationwagon te trappelen, ditmaal de Touring-variant van de BMW 5-serie. De auto zal leverbaar worden met een keur aan motoren van kleine vierpitters tot dikke achtcilinders. Maar waarschijnlijk is de fijnste in het midden van het gamma: de 540i combineert een smeuïge zes-in-lijn met achterwielaandrijving. Als het even kan het uiterlijk van deze gecombineerd met de performance van deze.
Hyundai i30 Wagon:
Het Koreaanse merk blijft maar aan de weg timmeren. De eerste generatie was nog typisch Koreaans: voordelig, maar je zag ook waar het vandaan kwam. De tweede generatie was al een grote stap vooruit en deze derde generatie i30 is gewoon een keurige auto. Nu kun je ook kiezen voor een stationwagon-variant, waar eigenlijk niet zo veel op aan te merken is.
Volvo XC60:
Stel, je bent in de markt voor een middelgrote SUV. Dan is er al wat te kiezen, maar sinds Genève wordt de keuze nog groter. Wat te denken van de Volvo XC60? Het uiterlijk mag geen verrassing zijn, dit is een kleine XC90. Maar mede dankzij de afmetingen ziet de XC60 er toch wat vlotter uit. Zeker het blauw van de afgebeelde XC60 kan bekoren. Ook de motoren kennen we al van de XC90: dus viercilinders in allerlei gradaties.
Land Rover Range Rover Velar:
Een andere optie is deze Edelbrit. De Range Rover Velar is natuurlijk een omgekatte Jaguar F-Pace, maar er staat wel even mooi Range Rover op. We zijn vooral benieuwd hoe de ‘normale’ exemplaren uit komen te zien. Met 22″ jetsers kun je elke auto er goed uit laten zien, natuurlijk. De meest gekozen lease-varianten zullen de Ingenium viercilinders zijn, maar voor wie wat mag besteden: er is een supercharged V6 leverbaar.
Alfa Romeo Stelvio:
Zelden is een auto zó belangrijk geweest voor een merk. Er is nu dan eindelijk een nieuwe Giulia, maar er is meer nodig om te overleven. De Stelvio moet ook het gat opvullen van de gecancelde Giulia Sportswagon. Daar zit op zich wat in, want wereldwijd verkoopt de SUV veel beter dan de klassieke stationwagon, die eigenlijk alleen in Noord-Europa populariteit geniet. Motorisch geheel gelijk aan de Giulia, inclusief de non-plus-ultra versie met 510 pk.
Nog zin om één keer al het nieuws van Genève te bekijken? Pak dan een glaasje cola, bakje chips en klik hier voor ons XXL-verslag mèt bonusmateriaal.
autodrop zegt
Ik vind de Arteon een vrij Frans (Renault Talisman) front hebben, ziet er erg charmant uit!
rvds15 zegt
Panamera Sport Turismo Diesel?
v60germany zegt
@rvds15: als leasetopper? Welke club DGA’s zou hier meelezen denk je?
Foramen zegt
@v60germany: och, de Land Rover wordt ook genoemd, kan de Panamera er ook wel bij.
scooper zegt
@v60germany: sowieso 1… ;)
jorden zegt
Alfa cancelt een station, omdat ze nu een SUV hebben!? Die SUV kwam plots uit de luchtvallen? Waren ze nog niet begonnen aan de ontwikkeling van de Giulia wagon dan? Dit kan echt alleen bij Italianen. Zie je het al voor je dat de BMW 5-touring gecanceld wordt omdat ze nu een X5 hebben.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@jorden: Dat zie ik nog wel gebeuren ja… Zoals je kan lezen is de station een uitstervend concept. In Amerika, China, Rusland, kortom de belangrijkste autolanden motten ze geen stations namelijk.
c-greg zegt
@jorden: als je een paar miljard stopt om een merk opnieuw op de kaart te zetten, wil ze zo snel mogelijk zoveel mogelijk verschillende modellen. wat heb je dan aan een station die alleen in noord Europa verkoopt? ze willen aantallen maken en het liefst in usa. is jammer maar begrijpelijk rijd zelf namelijk een 159 sw
fiestacruizer zegt
Zo’n i30 is ongeacht in welke kleur je hem besteld wel het toppunt van saaie grijze leasemuis. Zeker met zo’n kia picanto stuurtje maakt het wel een beetje een schrale indruk.
kobus1967 zegt
Nederlanders kijken toch alleen naar de muntjes dus voor wie zijn deze dan?
Of lees ik de kop verkeerd en zijn dit de leasebakken voor de top van het bedrijfsleven?
stfu zegt
Echte leasebakken zijn nu de EV’s.
eelco74 zegt
@stfu: wij hebben ruim 3000 lease auto’s rondrijden en het aantal EV’s is op 1 hand te tellen. Je moet niet alle groen links propaganda geloven.
zweed zegt
Off-topic: wat is er aan de hand met autojunk?
Author zegt
Je foto’s kunnen helaas niet worden doorgelaten ivm de comboregel. Als het goed is heb je daar mail over ontvangen?
viezefreddyw zegt
Ik ben echt blij verrast door de Insignia. Zowel de sedan als de tourer. Prachtige auto vind ik dat geworden, ziet er heel erg goed uit. Die mag van mij wel de leaseslet van Nederland worden.
drf76 zegt
Nog kans op een Giulia Coupe?
eelco74 zegt
@drf76: Ja, volgens de alfa dealer (waar ik was voor de Stelvio) wel. Wanneer is de vraag.
jaguarjunk zegt
DS7 Crossback anyone?
dunhozzie zegt
Het is dan wel heiligschennis, maar eerlijk gezegd vind ik de Alfa SUV suf en de minste uit de lijst op de Koreaan na.
bartsmit zegt
Ik denk dat de Opel de enige leasert van de baas zal zijn. Dan ben je nog senior ook. De rest is alleen voor de succesvolle ondernemers.
danmar zegt
@bartsmit: Zeker de I30 inderdaad.
kevinova zegt
@bartsmit: de Hyundai ook dan? Denk dat die meer in prijscatagorie astra/megane/golf/focus zit.
Dutchdriftking zegt
Geen Gulia station is serieus jammer.
eelco74 zegt
Ik heb inmiddels de stelvio in het echt gezien. Het is echt een hele fraaie en aantrekkelijke auto. Maar een echte vervanger voor de 159 of giulia SW is het niet. Hij is daarvoor echt te groot, met alle nadelen mbt verbruik en gewicht. Ook al is hij licht voor een dergelijk model, een GLC is al snel enkele tientallen kilo’s zwaarder. Ik verwacht wel dat dit model in de VS en Azië voor goede aantallen gaat zorgen
mrrallycross zegt
Range rover velar?
sracert zegt
En worden door minder dan 10% geleased. De rest moet het stellen met 3 cilinder niet vooruit te branden gebakjes.