
De Nederlander gaat door.
Nederlands bloed zit in allerlei takken van autosport, zo ook de Formule E. Robin Frijns is in de volledig elektrische raceserie actief voor Envision Virgin Racing. Dit is een klantenteam van Audi. Aankomend weekend zal de laatste race van het huidige kampioenschap (2018/2019) verreden worden in New York City.
Met de laatste race in aantocht maakt Frijns bekend ook volgend seizoen weer te zullen rijden voor Envision Virgin Racing. Naast de Formule E, is de 27-jarige Maastrichtenaar tevens voor Audi actief in de DTM.
Ik zit goed op mijn plek. Ik wil de band met Audi niet verbreken, het voelt voor mij als familie. Daarom was de keuze om bij Envision te blijven heel erg gemakkelijk. DTM en Formule E zijn een ideale combinatie. Ik hoop dat ik beide series volgend seizoen opnieuw kan combineren. – Robin Frijns
Dit seizoen zal Frijns in de Formule E de titel niet meer pakken, hoewel het theoretisch nog mogelijk is. De Nederlander reed de laatste drie races niet in de punten. Zijn achterstand op klassementsleider Jean-Eric Vergne bedraagt 49 punten. Dit seizoen wist de Nederlander in Parijs te winnen. Sindsdien gaat het echter niet meer zo lekker. Zowel in Monaco, als Berlijn en Bern had de coureur te maken met problemen. In Monaco en Berlijn had Frijns te maken met mechanische issues, in Bern ging het mis met een startcrash.
De laatste race van de Formule E in de Amerikaanse stad is zaterdag vanaf 21:55 live te volgen op Eurosport.
“Startcrash” –> iemand reed voor het aanremmen van de eerste bocht gewoon vol in zn achterkant. Kon ie weinig aan doen. Volgens mij was het d’Ambrosio. Overigens was die eerste bocht, een chicane ook gewoon ruk ontworpen.
Maar leuk voor m dat ie door mag. Al vraag ik me wel af wat het idee nou is van dit soort coureurs. Ooit waaren ze ’the next thing’. Dan is het fout gegaan (in zijn geval ook een beetje door minder handige uitspraken). Nu rijdt hij een beetje mee. Goed, ja. Geweldig als dat volgende wonder, Nee.
Rijd je dan door omdat het de rekeningen betaalt en omdat je het leuk vindt? Of denk hij (of een vergelijkbaar iemand) dat hij ooit nog in de F1 kan komen?
@gregorius: of gaat ie gewoon elke dag netjes naar zijn werk zoals jij? niets mis mee toch?
@gregorius: Als racen in je bloed zit, doe je dit waar en wanneer je het kunt. Zelfde bij de mensen die voor bijvoorbeeld Williams rijden in de F1. Die rijden ook eigenlijk mee voor spek en bonen. Winnen kunnen ze niet, sterker nog, ik denk dat ze gefeliciteerd worden met hun goede prestaties als ze iemand van een ander team voor weten te blijven.
@gregorius: In auto’s racen terwijl je goed betaald wordt. Ik zou per direct met hem willen ruilen.
@gregorius: dit is toch ook gewoon een raceklasse waarin geld verdiend wordt en een carriere wordt gemaakt. Niet alles draait om f1
@jappie1996: is dat zo?
in de F1 & Nascar & waarschijnlijk nog Indycar wordt zoveel verdiend dat men in principe zonder sponsoring zouden kunnen rijden; maar goed, er is sponsoring en daardoor kan er meer geld uitgegeven worden.
DTM bestaat (nog) omdat Audi en BMW er geld in pompen.
F-e kan ook bij verre na niet op zn eigen voeten kan staan.
Dus de coureurs zijn eigenlijk veredelde promotie medewerkers die niet meedoen in de hoogste divisie van de ‘sport’.
Daarom mijn vraag. Ja; als racer die het prima vind om vaak van huis te zijn en verder een wil racen en er ook nog voor betaalt wordt: prima baan.
En als je dan toevallig bij het beste team zit (in de F-e verschilt dat tot nu toe elk jaar) en dan ook nog vooraan kan rijden: leuk. Maar daarom vraag ik me af: is dit nou vergelijkbaar als een 30 jarige voetballer die nog even gaat afbouwen in de MLS (voor veel publiek, tuurlijk) of zakkenvullen in China / Qatar?
@gregorius: is dit niet gewoon vergelijkbaar met een voetballer in bij een club in het tweede rijtje van de eredivisie of de eerste divisie. Kampioen zul je niet worden. Een overstap naar een echte topclub is onwaarschijnlijk, maar je bent wel profvoetballer en kunt van met je liefhebberij bezig zijn gewoon de hypotheek betalen. Dat is gewoon leuk zolang het duurt.
@gregorius: RS6 van de zaak en ik denk dat hij al snel 5 ton per jaar verdient. MLS niveau dus
@gregorius: er is meer naast F1
@lotuselises2: Klopt. De Formule E is zoiets als de Keuken Kampioen Divisie.
@karaya: nog altijd professioneler dan met veteranen 11 op zondag een balletje trappen op het lokale knollenveld. Overigens niet met minder plezier.
@sirprize: Veilige haven voor Audi.
@karaya: Nou en? En hoeveel mensen staan boven jou op de maatschappelijke ladder? Of ben jij niet blij met het leventje wat je hebt?
@rubenpriest eerste alinea, “Robin Frans”. Leuk stukje overigens!
@galgootje: Check!
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Formule E : who cares
Wat me opvalt aan Formule E: nauwelijks inhaalmogelijkheid. Circuits zijn te krap, auto’s veelste breed. Formule E moet proberen iets anders te zijn dan F1 maar dan met elektromotoren.