We hopen allemaal vurig dat Red Bull komend jaar meestrijdt om de titel, maar heeft de renstal al nagedacht over eventuele teamorders?
Ja, dat heeft het team. Volgens honcho Christian Horner is respect tussen Max en Daniel het allerbelangrijkste en afgaande op seizoen 2016 kunnen we concluderen dat het wel snor zit tussen de twee. Sterker nog: volgens Horner is Ricciardo in meerdere opzichten de grote broer van Max. De twee kunnen het meer dan prima met elkaar vinden wat niet alleen in sportief opzicht positief is. Ook de sfeer binnen het team wordt er beter van.
Allemaal leuke praat die geheel in lijn is met de kerstgedachte, maar wat nou als Red Bull volgend jaar inderdaad meestrijdt om de knikkers? Horner geeft aan dat hij het wat teamorders betreft simpel wil houden. De ene race is Daniel sneller en dan weer Max, al lijkt Ricciardo vooralsnog de overhand te hebben in kwalificaties. De situatie wordt dus ook per raceweekend bekeken. Horner meent dat er al genoeg (lees: teveel) regeltjes in de F1 zijn en dat hij het niet nog ingewikkelder wil maken.
Heldere doch ietwat diplomatieke taal van de teambaas. We zijn erg benieuwd of de verstandhouding tussen Ricciardo en Verstappen zo goed blijft als de twee daadwerkelijk om het kampioenschap strijden. Al hopen we natuurlijk van wel. (via: autosport.com)
revstars-net zegt
Ik denk dat er toch een aanzienlijk verschil is als Red Bull vecht met Ferrari om plek 2 (en dus het Mercedes zo moeilijk mogelijk proberen te maken) dan als RIC en VES beide om een wereldtitel vechten.
In het eerste geval kan je nog van een ’team effort’ spreken: samen als 1 team Ferrari verslaan. Maar als Red Bull in de schoenen van Mercedes zou staan en de 2 coureurs vechten om het WK, dan is het toch denk ik ieder voor zich, zoals je nu bij Mercedes zag (en wat ook logisch is en beetje)
Edge zegt
@revstars-net: Dat lijkt mij ook niet meer dan logisch. Nu staat er in relatieve zin natuurlijk ook helemaal niks op het spel. Als het om de wereldtitel gaat zal het waarschijnlijk wel ieder voor zich worden, met een minder broederlijke relatie tussen die twee dan nu.
licht zegt
Als roem corrumpeert als macht, dan zullen de problemen ontstaan in de eerste periode: zie Hamilton en Roosberg. En daarna zullen ze de problemen beheersen denk ik ( Daar leren mee leven).
viezefreddyw zegt
Ik maak me niet zo druk om teamorders. Vee belangrijker vind ik het als Charlie Whiting en consorten zich minder gaan bemoeien met een race. Let the drivers drive.
peug206 zegt
@viezefreddyw: en zo heurt het
Dutchdriftking zegt
Huidige tactiek houden. Wie het eerste rondje het eerste rond is krijgt beste strategie en voorang.
licht zegt
@dutchdriftking: Nee! Wij hebben de strategie van Max gezien en heel vaak pakte die goed, maar zoals bij de laatste race bleek: Er moet wat geoptimaliseerd worden. Liever racen zonder teamorders.
bij 1&2 2-3 en 3-4 tot 2 ronden voor einde vrij racen en daarna kiezen voor positie houden.
Bij lagere positie altijd vrij racen.
Dit maakt het spannend en fair denk ik. Anders wordt het saai.
pinut187 zegt
Goed nieuws, nu hopen dat de RB’s die grijze pijlen het wat moeijker kunnen gaan maken.
bassx zegt
Blijf erbij dat 4 motoren in één seizoen het voornamelijk saai zal maken en niet team orders. We zien auto’s in “full power” mode starten en na ronde 3 of 4 gaat het gas eraf. Banden of remmen die te koud worden in de race omdat coureurs te langzaam rijden is gewoon niet wat ik wil zien als fan. Het gaat om materiaal besparing en niet om kosten besparing wat het doel had moeten zijn. Dat Schumacher met 4 pitstops en alleen maar kwalificatietijden rondrijdt en zo een race probeerde te winnen was toch spannend ook al waren de inhaalacties vaak in de pitstraat. Wil graag zien dat vanaf start tot finish alle rijders 100% kunnen rijden.