In januari kondigde Peugeot aan met een nieuw concept aan te treden op de Beijing Auto Show, eind april. De aankondiging ging vergezeld van deze sexy teaser van een wulps silhouet dat in wapperende lakens is gehuld. Een photoshoppert verbond de lijntjes even met elkaar, et voilà: uw concept-Peus.
Er is al bekend dat het concept 4,73 meter lang en 1,31 meter hoog wordt, en naar het zich laat aanzien wordt het een flinke sedan of coupé, precies wat in China zou scoren (afgezien van een SUV). Het concept deelt zijn ‘lineage’ met het Onyx-concept uit 2012, maar zal wat minder supercar in zich hebben, naar het zich laat aanzien.
Op 20 april beginnen de persdagen van de Beijing Auto Show, dan zullen we zien hoe dicht Khalil Bouguerra van Virtuel-Car bij de realiteit zit met zijn impressie.
cargeeksnl zegt
Ja!!! Maken die handel. Eindelijk een waardige opvolgers voor de 406 coupe
Robert zegt
@cargeeksnl: dat was het eerste wat ik dacht: een 406 coupé met uitgeklopte wielkasten en ledlampjes. Als youngtimer best een aardige auto, maar als concept… mwah.
ater zegt
Ik meende op autorai 2011 ook zo een soort gelijke concept gezien te hebben in het zilver.
str8six zegt
Tja aardige concepts maken kunnen ze wel bij Peugeot, alleen jammer dat ze daarna van die ongeïnspireerde bagger in productie nemen en op de proberen weg zetten.
Design_Driven zegt
@str8six: Dat was waar een paar jaar geleden, nu vind ik hun modellen wel mooi.
6cylinder zegt
Dus dit is er geworden van de Artega GT.
sls63amg zegt
Grandturismo achterkant
fiatpalio zegt
@sls63amg: ik dacht precies het zelfde… de voorkant is slecht te zien dus misschien lijkt die er ook wel op..
gearhead zegt
Hij heeft het slihouet van een achterwielaandrijver (afstand wielkast voor tot voorportier) maar dat gaat hem niet worden bij PSA. Tel er de vooroverhang bij op van een 407 en je hebt een lelijk silhouet en dus worden de beloften zoals zo vaak niet waargemaakt.
tupperware zegt
@gearhead:
Gelukkig heeft ons altijd positieve tandwielhoofdje het definitieve product al mogen aanschouwen.
Graag wijs ik je op de feiten, Peugeot is pas in 1985 afgestapt van de FR layout bij grote sedans (google eens op 604). Zeker gezien de vernieuwingsdrang bij PSA is het niet ondenkbaar dat ze voor hun top sedan teruggrijpen naar een FR layout.
redneckarie zegt
Ze kunnen zich beter eens richten op degelijkheid …..
gearhead zegt
@ Tupperware: dit moet een topsedan gaan voorstellen in de premiumklasse? Qua formaat lijkt het mij een 3 serie. En dan in die klasse uitkomen? Moehaha. PSA heeft totaal geen geld om even een competetief rwd chassis te ontwikkelen. Droom lekker verder! Dus zal dit ontwerp met grote vooroverhang een voorbode zijn om de 408 op te volgen.