Premium & plugin: helemaal hip.
Nog niet zo heel erg lang geleden moest Mercedes-Benz het doen met de GLK. Een bonkige crossover die door zijn vierkante voorkomen wel iets van een miniatuur G-Klasse weg had. De auto bleek niet een schot in de roos te zijn. De betere, meer zichzelf respecterende metrosexueel opteerde liever voor een minder stoere Audi Q5 of Volvo XC60. Met de GLC gaf Mercedes-benz aan geleerd te hebben van zijn fouten: mensen wensen geen onderscheidend design, maar gewoon een keurige premium crossover.
Dat is precies wat de GLC is. Dankzij nieuwe uitvoeringen als de GLC Coupé en diverse AMG varianten zou je het niet direct verwachten, maar de auto gaat alweer een tijdje mee. Hoog tijd dus voor een facelift. De verschillen met de vorige GLC zijn erg klein, een teken dat Mercedes in zijn nopjes is over het design van de auto.
Het interieur werd iets strakgetrokken, met onder ander een nieuw digitaal instrumentencluster (MBUX). In technisch opzicht veranderd er meer. Zo krijgen de GLC modellen ondersteuning van een 48V-motor. De GLC350e is een plugin hybride en heeft een veel sterkere elektromotor: een kleine 130 pk. Dankzij de grote accu kan de GLC350e op bijna 50 km volledig elektrisch halen. Kortom, de ideale auto van de zaak.
tjongejongen zegt
Dat bepaal ik nog altijd zelf.
sanderp zegt
Hij is er nou niet bepaald op vooruit gegaan imo. Vond de pre-facelift altijd een van de mooiste auto’s in zijn klasse, maar dit krijgt teveel gle invloeden, een auto die ik niet bepaald geslaagd vind.
pignon zegt
@sanderp: helemaal mee eens
haaren zegt
De volgende leaseslet wordt een sedan, zover ik dit kan beoordelen is dit geen sedan dus verkeerd beoordeeld ?
kobus1967 zegt
Accountant says no.
bimmerfan zegt
Die achterlichten………. ?
berlinetta zegt
@bimmerfan: Inderdaad, die LED-strips daarin passen totaal niet bij het design van de auto.
porsche928 zegt
3 uitlaten aan de voorkant? Dat ziet er niet uit.
mashell zegt
@porsche928: dat is inderdaad heel bijzonder…
Dutchdriftking zegt
Zo’n vermoeden dat ik deze toch niet ga krijgen van de baas…..
eklasse zegt
Het AMG neusje staat op de GLC beter dan op de GLE én lijkt ook beter te passen dan deze standaard neus met chromen onderkin.
allesmetturbo zegt
Wtf is er met de achterkant gebeurt, die lampen zien er heel vaag uit
baklava zegt
Nee
gregorius zegt
Ideale auto van de zaak: een premium auto met een middelmatige motor en een stukje elektro om de uitstoot op papier laag te houden.
Ideale auto voor een prive-persoon: de 53 AMG met een 4x zo grote accu. Of dat ding nou 2000 of 2200 weegt: t zal maakt me niks uit.
ghost zegt
Best lekker, toch liever de C sedan voor mij. Geen SUV.
emping zegt
Dan vind ik de GLK er zelfs nog beter uitzien.