Althans, een stukje van de nieuwe Hyundai i30.
Voor de onthulling moet je nog een klein maandje wachten, want op 7 september wordt de verse i30 in Frankfurt. Niet dat de IAA daar op dat moment plaatsvindt, maar Hyundai Europa is in de Duitse stad gevestigd. Het publieke debuut komt op de Autosalon van Parijs, eind september.
Zaken die opvallen aan de teasers: een opvallend grote “H” in de grille, een front dat in z’n algemeenheid wel heel erg aan andere merken doet denken en dan vooral aan Infiniti en een achterkant die behoorlijk op de bips van de Volkswagen Golf VII lijkt.
Al met al geen lelijke auto voor zover we dat in dit stadium kunnen beoordelen. Meer info en betere foto’s verwachten we zoals gezegd over een maandje.
autodrome zegt
Beetje van alles, car mash-up …
granlusso zegt
@autodrome: Infiniti Q50 :)
JamesBond007 zegt
Erg mooi! Ik had altijd een beetje zo’n net niet gevoel met Hyundai auto’s. Maar op vakantie waardeer je degelijke auto’s zoals deze, of kleinere modellen meer. Rijden hartstikke prima en zijn betaalbaarder dan menig Duitse concurrent met minder opties.
honeyhanger zegt
Norge, kom er maar in..
purepet9090 zegt
@honeyhanger: Dan kun je lang wachten!
87sandyd zegt
@honeyhanger: is overgestapt naar de sufk*tten van Autoweek :’)
retsok zegt
@87sandyd: beetje autoliefhebber waardeert beide..
87sandyd zegt
@retsok: ik kijk ook beide, omdat ik dan af en toenfilmojes kan kijken van relatief betaalbare auto’s. En dan lees is de reacties daar weleens. Maar reageren doe ik daar niet. Daar zitten hoofdzakelijk 50-jarige leaserijders met over het algemeen een andere blik op auto’s dan hier, en met andere humor
't Peugje zegt
@87sandyd: Onder de naam: NORGE IS ALIVE
misterdrogba zegt
Ik herken een 1 serie zo vanaf de achteraanzicht. Overigens zal het wel een deftig ding zijn Hyundai kennende.
pinut187 zegt
Van wat ik kan zien, ziet het niet slecht uit.
boomhauwer zegt
Achterkant is gelijk een mix van een bmw 1 en een scirocco…
bennieokkels zegt
Ford koplampen. Audi grill. Golf achterkant, BMW achterlichten.
Goed bezig Hyundai….
sr20det zegt
@bennieokkels: jaa en de rest lijkt allemaal wel van kia af te komen he?
mercedesclk350 zegt
Kijk nu al uit naar het worden van de i30…
OT: een Ioniq hatchback dus. Voorspelbaar doch een goed idee.
Edge zegt
Dit lijkt gewoon een hele nette auto te worden, zoals we de laatste jaren van Hyundai en concerngenoot Kia gewend zijn. Niks mis mee, op basis van die teasers.
Maar eh, hoe lang is de huidige i30 alweer op de markt? Voor mijn gevoel nog niet zo heel lang. En met het facelift frontje ziet ‘ie er ook nog prima bijtijds uit.
sanderm3 zegt
Zolang deze sowieso maar met turboblok(je) geleverd wordt.
Dutchdriftking zegt
Ziet er knap uit.
mashell zegt
Drie pitten in de koplamp… net als de legendarische Alfa 159! Dit wordt een enorm succes onder Autoblog lezers.
850t5r zegt
@mashell: over 10 jaar bij Jetcars met een hoog olieverbruik en ketting ellende… Hebben we alle 3 de “running gags” ook weer gehad…
allesmetturbo zegt
Ze worden steeds mooier, ben zeer benieuwd naar de N-versie
Citrofiel zegt
Ik zie in de achterkant vooral i20 en Tucson. Overeenkomsten kan je altijd zien, simpelweg kopiëren doen de Koreanen niet meer. Hyundai is nog steeds stijgende in mijn achting, ze blijven vooruitgang boeken.
Benoche zegt
@Citrofiel: Mijn eerste blik van voorkant moest mij doen denken aan een DS… (huidige DS, niet Citroen DS van jaren geleden ;-))
87sandyd zegt
Lijkt me wel een nette auto. Dat is de huidige ook eigenlijk, alleen de benzine-motoren stammen uit het jaar 0.
Hyundai is sws wel goed bezig als je het mij vraagt, hetzelfde geldt voor Kia. Stapje voor stapje gaan ze in de Europese markt en doen geen gekke dingen.
E550 zegt
Wat zijn die Europese Hyundai benamingen toch lelijk? Alsof het Apple producten zijn. Gelukkig hebben ze de Tuscon weer de juiste naam gegeven, nu de rest nog…
mercedesclk350 zegt
@e550: om de Plastic Fantastic eeuw achter hun te laten want 10 jaar geleden was Hyundai, behalve prijs, nog net niet helemaal een serieuze speler in de populaire segmenten.
Geinig eigenlijk hoe de Tucson dat veranderd heeft met de crossover-trendset.
Graafke zegt
Zo in het donker is ie nog wel om aan te zien.