Op basis van de eerste teaser kunnen we jullie geruststellen: de BMW iX1 krijgt een redelijk normale grille.
Zoals we eerder dit jaar al schreven: de BMW i3 is niet meer. Deze pionier mag na negen jaar eindelijk met pensioen. Dat is begrijpelijk, maar de i3 laat wel een gat achter. Er is nu namelijk geen ‘betaalbare’ EV meer van BMW. De i4 eDrive 40 met een vanafprijs van meer dan 60 mille is nu de goedkoopste.
Gelukkig is BMW bezig met een nieuwe compact i-model. Dat wisten we al, maar BMW deelt nu de eerste teaser van de iX1. Dat is precies wat je denkt dat het is: een elektrische versie van de BMW X1.
De iX1 zal niet gebaseerd zijn op de huidige X1, maar komt tegelijk met een nieuwe generatie van de X1. De tweede generatie van de X1 is namelijk alweer zeven jaar in ons midden. Het wordt dus langzamerhand tijd voor een derde generatie.
De BMW iX1 verhoudt zich dus tot de X1 zoals de iX3 zich verhoudt tot de X3. Er is wel een belangrijk verschil: de nieuwe X1 is ontwikkeld met de elektrische versie in gedachten. Dat was bij de X3 niet het geval.
Dankzij de teaser krijgen we al een eerste blik op het design. De iX1 krijgt robuuste, vierkante nieren, maar ze zijn niet zo groot als de van de nieuwe topmodellen. Ook zien we geen spleet-koplampen zoals de i7 en de XM die krijgen. De iX1 krijgt dus een redelijk conventioneel design. Dat is ook wel eens leuk voor de afwisseling.
De iX1 lijkt wel dikke bumpers te krijgen, maar dat valt misschien tegen als de productieversie er straks is. BMW blijft ook vasthouden aan de blauwe accenten die we kennen van de andere i-modellen.
BMW-baas Oliver Zipse laat tijdens de persconferentie weten dat de iX1 eind 2022 in productie zal gaan. Als je dat te lang vindt duren zul je dus ergens anders moeten shoppen voor compacte premium EV. Of je moet nog een voorraadmodelletje van de i3 zien te scoren.
Benny_Weisz zegt
Mijn 6-cilinder BMW cabrio inruilen voor een elektrische BMW???
Ik ruil nog liever mijn vriendin in voor een ladyboy….
bmwe46m3balling zegt
@bennyweisz: woowww ff kalm nou
toniominestrone zegt
@bennyweisz: ieder zijn meug.
faalhaas zegt
@bennyweisz: Ah, ik zie dat u graag elektrisch wilt rijden.
Benny_Weisz zegt
De dag dat ik mijn ICE BMW in moet leveren, dan loop ik naar de dichtstbijzijnde flatgebouw en doe ik Herman Brood na.
snelheidisrelatief zegt
@Benny_Weisz: echt? 😳
bernoulli zegt
Precies! Daarom heb ik nog een postduif ipv dat Whatsapp-gedoe!
royaledeluxe zegt
Als ze snel is kan je daar gemakkelijk een paar 100.000en voor vangen. Dan kan je weer lekker benzine betalen en een telefoon met whatsapp en een opleiding door een lekkere dame/heer.
camber24 zegt
@bennyweisz: dit soort reacties, prachtig! Veel plezier met de piem0l van je nieuwe partner trouwens, want ooit zal je de overstap naar een EV (moeten) maken. Hartelijke groeten van een ICE BMW rijder die een EV BMW in bestelling heeft ;-)
snelheidisrelatief zegt
@bennyweisz: Wat grappig. Ik heb mijn 6-cilinder cabrio dus wel ingeruild voor een i3 én ik heb nog steeds mijn lieve mooie vriendin. Het rijdt anders en in veel opzichten leuker. Het ding komt sneller van z’n plek dan de (getunede)125i. En bijkomend voordeel; thuis met zonnepanelen opladen en sporadisch (want Rex) tanken.
wimof zegt
Een statement in de stijl van ” liever mijn ballen eraf dan een elektrische BMW”, was een (gender) neutralere opmerking geweest, nu zit er (weer) een macho reukje aan.
B4R7 zegt
@wimof: you “woke” him
Richmond zegt
@wimof: in elk opzicht is de opmerking macho. Stoer doen omdat je een 6 cil hebt en geen ev wil.
neymar zegt
Prachtige design!