Jullie willen natuurlijk allemaal weten wat de naam en de specs zijn van de eerste BMW i7 die het levenslicht ziet.
Onlangs stapte de BMW i7 voor het eerst uit het duister. Althans, de eerste foto’s van het traditionele, nu door een elektromotor aangedreven vlaggenschip van BMW zijn nog steeds behoorlijk donker. Cynici zullen wellicht zeggen dat het een bewuste keuze is om de looks wat te verbergen. BMW styling ‘moet immers een beetje je ding zijn’ tegenwoordig. Niet schrikken, hieronder heb ik alsnog een foto van de neus geplaatst.
Ondergetekende is ondanks de verlichte giga-grille voorlopig…gematigd positief. Op basis waarvan precies, kan ik alleen niet onder woorden brengen. Maar de sneak peak van de i7 doet mijn hart sneller kloppen dan de raar ogende EQS bijvoorbeeld. Het ziet er naar uit dat de i7 een wat klassiekere sedanvorm krijgt en zoals de trouwe lezer weet, ben ik een dinosaurus.
Collega @willeme vertelde je al dat de nieuwe i7 een range moet krijgen van meer dan 600 kilometer. Dat zal echter afhankelijk zijn van de gekozen versie (uiteraard). BMW USA heeft inmiddels de naam van het eerste model aangekondigd. Deze variant komt in de vorm van de BMW i7 xDrive60 sedan en heeft een opgegeven EPA actieradius van 324 mijl.
Dat is een dikke 520 kilometer, dus niet de beloofde 600. Echterrrrr, de actieradius van de iX xDrive50 wordt in Amerika ook opgegeven als 324 mijl (EPA) en krijgt van onze WLTP-overlords een waarde van 630 kilometer toegekend. Hoe dan ook kan je qua actieradius dus wel beter die EQS kiezen (voorlopig).
Naast de i7 xDrive60, komt er in ieder geval nog een instapper en een model met meer vermogen, maar die worden pas op 20 april onthuld. KOOOOOOP DAN!!!1!
alpina007 zegt
Afwachten hoe groot het accupakket gaat zijn… maar zou een kandidaat kunnen zijn
Carspotter-t zegt
Afwachten! Ik ben benieuwd.
Gaat waarschijnlijk de E-Tron voorbij
Pascal zegt
Vergeleken bij de vormeloze EQS met dat kermisinterieur werd het voor mij ongezien bij voorbaat deze BMW.
neymar zegt
Prachtige design!