Ben jij ook te spreken over seizoen 6 van Drive to Survive?
Sinds afgelopen vrijdag kun je weer genieten van een kersvers seizoen Drive to Survive op Netflix. Bizar, seizoen zes alweer. Ik kan me nog goed herinneren dat deze show door de Amerikaanse streamingdienst werd aangekondigd. Nu zijn we alweer zes seizoenen verder. Het lijkt wel GTST.
Is de show nog steeds leuk om naar te kijken na al die tijd? Zeker met het lauwe Formule 1-seizoen in 2023. Max Verstappen werd vroeg kampioen en voor het grootste deel zat dat er al aan te komen. Nu gaat het bij Drive to Survive niet zozeer over de eindresultaten, maar zoomt de uiterst succesvolle show in op individuele verhaallijnen bij de teams binnen een Formule 1-seizoen. Deze unieke aanpak maakt dat de show vers blijft voor de fans om naar te kijken.
Die aanpak zorgt dat ook seizoen 6 van Drive to Survive scoort. Dat kun je opmaken uit de scores op IMDb. Met uitzondering van één afleveringen scoren de episodes meer dan een 7/10. Enkel aflevering zeven komt niet verder dan een 6.7.
Daarmee valt het nieuwe seizoen tot nu toe beter in de smaak in vergelijking met voorgaande seizoenen. In seizoen vijf waren er twee afleveringen die het niet tot een zeven wisten te halen. In het vierde seizoen zelfs drie afleveringen. Nu kunnen de scores de komende maanden nog schommelen, maar de toon is gezet!
Mocht je nog afwachtende zijn. De IMDb-scoes laten voorlopig zien dat je met een gerust hart Drive to Survive seizoen zes kunt opzetten op Netflix. Het is geen tijdverspilling en maakt je klaar voor de start van het nieuwe Formule 1-seizoen, dit weekend! Veel kijkplezier.
Remkus zegt
Mwoah, ik vond ‘m best tegenvallen. Bijzonder weinig verteld over Verstappen’s unieke dominatie, een teleurstellende Checo, Oscar z’n pole en winst in een sprint race, het gevecht en de foto finish tussen Checo en Alonso in Brazilië, en nog veel meer opmerkelijke en bijzondere dingen die niet werden gemeld.
De afleveringen kwamen meer over als een korte samenvatting van de race met een klein beetje achtergrond informatie. Ik vond de afleveringen in ieder geval enorm veel diepgang missen. Beetje meh.
Dutchdriftking zegt
Ik vond het juist fijn dat er die zaken niet zoveel aandacht kregen, die hebben wij tenslotte allang al gezien. De gevechten in het middenveld, de achterhoede en binnen de teams hebben we toch minder mee gekregen. Uiteraard zijn de verhalen niet altijd juist, of op zijn minst flink aangedikt, maar daardoor wel vermakelijk.
Remkus zegt
Meer meekrijgen van de achterhoedegevechten vond ik ook fijn, maar ik mis vooral heel veel andere achtergrondinformatie.
Richmond zegt
De achtergrond interviews bij de teams zelf geven wel een andere dimensie aan die verhaallijnen. Hoe was het voor Perez zelf, hoe was het voor stroll, hoe was het voor Logan etc
Dat heb ik wel gemist
rollingstoned zegt
Voor diepgang hoef je deze serie sowieso niet te kjken.
Richmond zegt
ik vond dat alpine bovenmatig veel aandacht kreeg zonder meerwaarde. de gesprekken tussen Hamilton en Wolff waren bijna voorspellend dat was wel bijzonder
heckblende zegt
Kerstman vs Horner is wel echt een goud moment met de kennis van nu.
Verder stond Drive to Survive een beetje in een kansloze positie na het uitkomen van deze korte docu over 2023:
https://youtu.be/avA7v6h_lec?si=MqdV-hM91WyIXlUe
ukbob zegt
Heb er beetje dubbele mening over…
Plus punt zijn de interviews met coureurs en teamleden, dat geeft een inkijkje dat (logischerwijs) tijdens races niet aan bod komt.
Maar die Will Buxton die dan semi intelligent van alles roept terwijl al die clips duidelijk ná het seizoen zijn opgenomen zit hoog qua irritatie.
Het ver-Amerikaniseren moet je er bij drive to survive maar een beetje bijnemen..
Nerekop zegt
Eens! Will Buxton geniet duidelijk van zijn rol.
Waar ik het meeste moeite mee heb is het dramatiseren van veel zaken die simpelweg niet kloppen. Je ziet iets gebeuren in Monaco en vervolgens slaat de teambaas zijn verbazing/ongeloof uit aan de pitmuur in…. Silverstone. Of je ziet de garageboxen bij een GP op locatie A terwijl je duidelijk de circuitlayout van locatie B op de schermen ziet. Of accelererende en schakelende auto’s horen terwijl je op het stuur een coureur in zijn 8e versnelling ziet cruisen. Dat soort zaken. Maar uiteraard weet je dat van te voren.
Vind het ondanks dat nog prima te kijken als je het maar met een korrel zout neemt.
jaapiyo zegt
Of je ziet Vasseur in een Giulia Q vervoerd worden op weg naar Monza en dan hebruiken ze een vooraanzicht van een arriverende Audi op het circuit.
Nerekop zegt
Haha idd ook zo’n topper!
okdoei zegt
Het feit dat hij meegaat in de onzin dat Alpine 2 weekenden achter elkaar 2 DNFs had was echt bizar. Niet meer serieus te nemen als journalist in mijn optiek.
pomoek zegt
Uiteraard kijk ik als F1 verslaafde alle afleveringen. Maar god allemachtig wat had het gescheeld als er wat meer in geknipt zou worden.
Ik denk dat in elke aflevering wel een minuut of 3-4 wordt besteed aan de start procedure van de diverse races. Van de “radiocheck”, lichten van rood op groen, tot het ingaan van de eerste bocht is echt in elke aflevering wel een paar keer te zien. Beetje vermoeiend;
Beetje gek. In de aflevering over Ferrari werd er gedaan of Russell in de laatste ronde direct achter Sainz reed. Dat Norris daar nog tussen reed werd een beetje weg gemoffeld. Er werd ook geen aandacht besteed aan het DRS koppel dat Sainz met Norris maakte. Terwijl dat eigenlijk best interessant was;
De filmpjes waarin het gezinsleven van onder andere Wolf, Horner en Steiner naar voren komt: schrappen. Totaal niet interessant en tenenkrommend;
In de aflevering over Ferrari zijn nep gesprekken tussen Ferrari-fans gemonteerd. Doe eens een beetje moeite Netflix, en interview eens wat Italianen voor de camera;
Er zijn best veel interessante vrouwen die werken in de F1, en echt niet alleen in de hospitality maar ook als techneut of in het management. waarom kom Netflix dan met Danica Patrick, Suzie Wolf en Claire Williams die commentaar geven op wat er gebeurt, terwijl die alle 3 niet of zelfs nooit in de F1 hebben gewerkt?
Eigenlijk zijn de leukste momenten de gesprekken tussen de coureurs onderling en de gesprekken van en met de techneuten achter de schermen.
Albon die Netflix affakkelt vanwege de terugkomst van Ricciardo;
De strijd tussen de coureurs van Alpine waarbij Gasly een soort Calimero blijkt te zijn en Ocon sympathieker dan ik dacht;
Er is iets meer duidelijkheid over het ontslag van de Vries. Horner is een absolute fan van Ricciardo, en heeft er alles aan gedaan om hem weer terug te krijgen binnen het team.
Robert zegt
Clair Williams heeft, als ‘dochter van’, zeker wel in de Formule 1 gewerkt. Wat heet, in verschillende functies was ze zelfs 18 jaar lang, van 2002 tot 2020 actief bij het team wat door haar vader was opgericht. (bron)
pomoek zegt
@robert: weet ik, met “zelfs nooit” doel ik op Patrick en Wolff, met “niet meer” op Williams, maar ik was te lui om de zin aan te passen ;-)
En ja, ook Suzie Wolff heeft, als je het heel ruim neemt, ook in de F1 gewerkt als coureur.
hoe dan ook was de bijdrage van deze dames niet interessant. Vond ik.
lekkaah zegt
Vooral ook niet als je Suzie Wolff Toto Wolff (haar man) gaat laten omschrijven.. Wie neemt dat nou serieus, wij van WC eend.
jaapiyo zegt
En ze heeft het daarna verkocht voor 20 miljoen waarna het twee jaar nadien 600 waard was.
Poulusma zegt
Zo logisch vind ik het niet. Ik ben ook groot fan van de F1, ik mis zo goed als geen training, kwalificatie of race. Maar vorig seizoen DTS kwam ik niet doorheen en dit seizoen kan me ook gestolen worden!
Ik kan echter niet wachten totdat er donderdag weer actie op de baan is!
WSBK is afgelopen weekend alweer uit de startblokken geknald! En volgende week begint de MotoGP weer! Mooie tijden breken weer aan 😏
Richmond zegt
Claire Williams is teambaas van Williams geweest, dus die weet meer dan heel autoblog bij elkaar. Susie is een twijfel, was zij niet test coureur bij Williams?
berlinetta zegt
Even off-topic: ik had wel een artikeltje van AB verwacht over de prijsstijging van F1TV Pro. Zomaar even van 65 naar 95 euro gegaan.
rollingstoned zegt
Was al voorbij gekomen:
https://www.autoblog.nl/nieuws/viaplay-wordt-nu-ineens-veel-goedkoper-5218383
michaelras zegt
en dan weer niet als je hem als in-app purchase hebt zoals ik op de Iphone. Overigens is de prijsstructuur niet erg transparant.
Roadster1976 zegt
Het is vermaak en meer niet. Er worden wel twee USA GP’s uitgelicht en tja…de keus voor susie wolff snap ik niet zo maar is prima maar danica patrick snap ik echt niet. Ja wel race ervaring maar niet in de F1. De aflevering van Alpine was wel erg leuk om te kijken.
jaapiyo zegt
Het is geinig, alleen jammer dat het seizoen zelf weer saai wordt.