Vier stuks van de Group 2 Renault 5 Alpine, om precies te zijn.
Kleine nuance: het gaat om de Rally Monte-Carlo Historique, dus ze zullen het opnemen tegen auto’s uit dezelfde (legendarische) tijden. De vier Group 2 Renault 5 Alpine’s zijn als volgt verdeeld:
Auto 5: Guy Fréquelin / Laurent Perquin
Auto 6: Emmanuel Guigou / Michel Duvernay
Auto 7: Christian Chambord / Patrick Fourestié
Auto 8: Patrick Henry / Jean-Pierre Prévot
Stiekem zou ik best met één van de heren willen ruilen. Liefst met een coureur, want als navigator zit je alleen maar op je papierwinkel te loeren. Deze auto’s zijn klein, maar hebben tot 140 pk beschikbaar. Helaas wel op de voorwielen, het zijn geen Renault 5 Turbo’s. De auto’s waren bijzonder succesvol in de periode 1978 – 1980, waarin meerdere overwinningen en podiumplaatsen behaald werden.
De heren zullen onder het toeziend oog van rallylegende Jean Ragnotti hun kunsten mogen verrichten in de verschillende etappes op weg van Reims naar Monaco. De Rallye Monte-Carlo Historique begint op 2 februari en eindigt op 7 februari in Monaco.
viezefreddyw zegt
Valt dit hele gebeuren ook op TV of een stream te volgen? Toch erg gaaf om te volgen.
mrrallycross zegt
@viezefreddyw: vaak zijn er op YouTube wel zelfgemaakte compilaties te vinden in goede kwaliteit
galverink zegt
Als kind snapte ik nooit zo goed waarom er Renault 11 op al die auto’s stond. Het waren toch geen 11’jes?
efignition zegt
@galverink: Elf was het huismerk olie van Renault. Een sponsor dus.
Hubert zegt
@efignition:
Bedankt voor de uitleg
2wheeler zegt
@efignition: ik denk dat hij zijn kindertijd is ontgroeid…
efignition zegt
@galverink: http://www.elf.com/en/choose-us/our-OEMs-partnerships/renault-partnership.html
braapp zegt
Vet…. Misschien ook wat dakar nieuws?
gregorius zegt
@braapp: dakar is afgelopen…
quincy zegt
@gregorius: En dat was het nieuws! Bedankt voor het kijken ;-)
postzegel zegt
“Helaas wel op de voorwielen”..
Mwaoh,. voor de MonteCarlo is voorwielaandrijving geen straf hoor. Het is niet voor niets dat de fabrieksteams van Mini (de oude, classic dus) ook een aantal jaar zeer succesvol waren; klein, licht, wendbaar en (op sneeuw en ijs) met voorwielaandrijving ook nog eens enigzins op de weg te houden.
ghost zegt
In de tijd dat Frans en elektronica nog beperkt waren en kansen tot elektronische storingen minimaal oftewel meer kans op succes.
jupke zegt
Renault 5 Alpine: mijn eerste auto. Ik mis hem nog steeds! Met devil uitlaat. Het is altijd bij snelle Renaults gebleven!??
stephane8200 zegt
@jupke: Devil was wel hét merk voor Franse auto’s.
densk zegt
Gaaf dit! Altijd al een zwak gehad voor snelle Renaults. Heb er zelf ook 8 jaar lang 1 gehad en wil nog regelmatig de occasions bekijken op het internet. Jammer dat Jean Ragnotti niet zelf rijd. Man wat kan die man een partij sturen met die auto’s.
tjorque zegt
De kwijl loopt uit m’n bek! Daar zou ik ook wel mee willen rijden!
(Liever dan zo’n Up GTnetni)
dirkv zegt
Vier van die pareltjes, wat een droom!
rufctr01 zegt
Gave autootjes!