
Net doen of je de facelift hebt.
Halverwege 2016 kwam Tesla met een facelift voor de Model S. Meest in oog springende wijziging was de nieuwe grille, die de Model S een modernere look gaf. Tuners ontdekten een nieuwe markt, want al gauw was daar Unplugged Performance met een bumpersetje voor de oude Model S.
Ook de Tesla-tuners van T Sportline komen nu met een soortgelijke vorm van tuning voor de pre-facelift Model S. Deze partij gaat echter nog een stapje verder. T Sportline heeft een replica bumper ontworpen van de facelift Model S. De bumper lijkt één op één met het echte werk. Zelfs de hardware sensoren, mistlampen en het Tesla-logo worden meegenomen in de make-over.
Het pakketje past op iedere Model S uit 2012 tot en met mei 2016. De onderdelen kunnen via T Sportline worden aangeschaft. Eén nadeeltje: het spuiten van de bumper in de juiste kleur en de installatie op de Model S is niet inbegrepen. Ze leveren enkel de spullen.
Kunnen alle fakers net doen alsof ze de nieuwe hebben. Ruig hoor!
@chimaera: niks mis mee toch? Als ‘ie het nog goed doet…
@chimaera: ja want bij andere merken gebeurt dit nooit gelukkig.
@seanxtype: maar dat is anders. Dat zijn auto’s. Heb geen idee onder welk rubriek je Tesla moet stoppen..
Even spannend nieuws als de behuizing van mijn stopcontact te vernieuwen.
@citrofieleviltwin: Foto graag. ;-)
@unavailable: Net zoals de goede gewoonte van Tesla zal je daar een tijdje mogen op wachten.
@unavailable: Net zoals de goede gewoonte van Tesla zal je daar een tijdje mogen op wachten.
@unavailable: Net zoals de goede gewoonte van Tesla zal je daar een tijdje mogen op wachten.
@citrofieleviltwin: haha briljante opmerking
Net als bij een iPhone kakken die batterijen altijd met de tijd in. Dan heb ik liever een nieuwe set accu’s dan een cosmetische ingreep.
@ghost: tesla accus presteren ver boven de verwachting/garanties die gegeven zijn. Er zijn exemplaren die al 200K km mee gaan en nog op 95% capaciteit zitten.
@ghost: die van mij is uit sept 2014 en heeft bijna 287.000km gelopen, range is nog steeds prima, 380 bij 100% laden. Normaal laadt je maar 90% en dan haal ik 350 mits ik niet continue vol “gas” de snelweg op vlieg.
@porsche928: Aahw oke, nooit geweten, mijn reactie was dan ook lauter gebaseerd op de gemiddelde levensduur van de batterij van een iPhone. Ik kan verder niet uit ervaring spreken want ik rijd geen tesla.
@ghost: een iPhone hoeft ook maar een paar jaar mee te gaan. De batterij van een laptop gaat ook langer mee. Hoe meer fysieke ruimte, hoe beter de batterij gemanaged kan worden.
@flutterby: ben ik het niet volledig mee eens. Persoonlijk vind ik het echt belachelijk dat telefoons relatief kort mee gaan. Zou wat mij betreft veel beter mogen. Heb geen behoefte aan elke 2 jaar een nieuw toestel.
@ghost: Als je band lek is koop je dan een nieuwe auto? Een batterij is eenvoudig te vervangen door iemand die er verstand van heeft. Koop alleen wel een iPhone, die wordt ten minste meerdere jaren ondersteund, of in auto termen, loopt je navigatie geen 5 jaar achter na 3 jaar gebruik (ja Renault ik bedoel jullie).
@ghost: of een LS V8!!
@ghost: kijk voor de gein even de ervaringen van Hoovies garage met een oude tesla met veel km.
Waarschuwing: je mening zou zomaar eens wat kunnen veranderen!
@ukbob: wauw ik zeg daar toch niks over en rectificeer daarna ook nog. Tesla-fans en rijders zijn wel snel tegen de schenen geschopt blijkt hier maar weer eens te meer.
Leuk, maar ik vind persoonlijk de pre-facelift neus mooier. Deze heeft nogal een blotebillengezicht
Dit laat goed zien hoever tunerts ineens achterlopen door de elektrificering. Het enige wat overblijft om te tunen is velgen en een bumperkitje. Als ze nu niet gaan investeren in kennis, is over 10 jaar de hele branche failliet.
Wa kos da?
Prima toch. Software updates over de lucht en met deze nieuwe neus rijd je er weer fresh bij. Batterijen blijven volgens mij bizar lang goed als ik de YouTube reviews mag geloven dus daar hoef je geen nieuwe voor aan te schaffen.
@2wheeler: alleen de bekleding van de stoelen blijven niet nieuw…