Foutje bedankt.
Een technische storing zorgde ervoor dat Rijkswaterstaat het rode kruis niet uitkreeg op de A1 en A6 in de richting van Amsterdam. De VerkeersInformatieDienst (VID) meldde dit vanochtend iets na zessen op Twitter. Via camerabeelden is te zien dat er om 06:15 al een opstopping was op de A6 ter hoogte van Almere-Stad. Volgens de VID stond er op dat tijdstip van Almere naar Muiden al een file van vijf kilometer.
Op het moment van schrijven staat er een file van 11 kilometer tussen Almere-Stad en knooppunt Muiderberg. Een monteur werkte aan een oplossing en wist omstreeks 07:45 het rode kruis uit te schakelen. De vertraging op de A6 is inmiddels meer dan 50 minuten. Op de A1 staat een file van 10 kilometer. De VID zegt dat de piek is bereikt en de files niet veel meer zullen toenemen.
Het verkeer kreeg als advies om via de A27 om te rijden, maar daar staat het ook muurvast. De route Almere – Utrecht is vanaf Almere-Hout tot Hilversum een drama. Bovendien was er bij Hilversum een ongeluk gebeurd.
Foto via Twitter
rdamnn zegt
Altijd drama die A6 en A1
lekbak zegt
Jeetje. Zoveel files door één afgesloten rijstrook. En dan zijn er nog steeds van die hippies in Nederland die zeggen dat meer asfalt de files niet verminderd…
balboni zegt
Die matrixborden doen voor mijn gevoel überhaupt meer kwaad dan goed
simppa zegt
Dan gooi je er toch gewoon een baksteen tegen aan.
snorrie zegt
@simppa: Ja, trek er ff een uit de middelste rijstrook.
Escudo zegt
Zo, ben ik even blij dat ik vandaag thuis werk. De laatste weken (sinds het einde van de vakanties) überhaupt iedere dag dikke file daar. En de A27 is niet veel beter. Nu komt het door het rode kruis (ik dacht dat die instantie alleen maar mensen hielp…), morgen komt het door de nieuwe situatie en maandag weer door een andere nieuwe situatie. Of het komt doordat mensen te zenuwappig zijn en niet goed op borden letten. Teveel met de telefoon bezig en op het laatste moment denken toch de andere baan te moeten pakken. Als mensen op de A6 gewoon in hun eigen baan zouden worden gehouden d.m.v. doorgetrokken strepen, dan zou dat al een hoop ongein schelen. Vooralsnog is het probleem nog lang niet opgelost.
lekbak zegt
@Escudo: sodemieter op met doorgetrokken strepen. Die achterlijke betuttelingsstrepen staan er ook buiten de spits immers. Dat is niks meer en minder dan een belediging voor de mensen die wel snappen hoe je moet rijden. Het volk moet eens leren nadenken ipv altijd alles voorgeschoteld krijgen. Er kan tegenwoordig geen zandkorrel op de weg liggen of er staat wel weer een bord voor, of strepen. Of weer iets anders.
Escudo zegt
@lekbak: Zeker waar. Betutteling alom en de goeden moeten het weer ontgelden vanwege de kwaden. Echter, als dat ervoor zorgt dat ik niet iedere dag anderhalf uur langer in de auto mijn linkerbeen zit te verkrachten, dan mogen ze van mij dat likje verf op de weg zetten. Mensen willen het op de normale manier blijkbaar niet snappen. En een doorgetrokken streepje werkt geweldig. Spitstroken worden immers nooit gebruikt. Want “oh, eng, help een doorgetrokken streep, mag niet.”
diehard zegt
Tip voor autoblog; de uitleg van rode kruizen wanneer er geen gevaar heerst.
diehard zegt
@diehard: anders verwoord: een artikel toegewijd aan het gebruik van rode kruizen. Lijkt me interessant om te weten waarom ze aan staan als er geen direct gevaar dreigt terwijl het toch redelijk druk is op de weg.
jokum zegt
@diehard: In dit geval gaat het om een storing. De rode kruizen worden vaak al ver van tevoren aangezet in verband met de veiligheid van de weginspecteurs/bergers/hulpdiensten. Dus zo kan het gebeuren dat er niets aan de hand lijkt wanneer de kruizen plotseling weer uit gaan. Halverwege dit jaar zijn hier volgens mij nog wel wat artikelen aan gewijd op AB in verband met het aantal ongelukken wat plaatsvond door mensen die het kruis “te laat” gezien zouden hebben. Daarin kwam naar voren dat deze kruizen ver van te voren al aan gaan om dit soort ongelukken te voorkomen.
Crosscabouter zegt
@RubenPriest
Persoonlijk zou ik een andere titel gekozen hebben die meer begrip oplevert. M.i. is de titel nu stemmingmakerij wat geen goed doet aan het heersend (zeik) klimaat in NL.
Al zie ik ook dat ‘overheid & ICT’ niet (altijd) goed samen gaan….
En ook dat deze titel meer clicks opleveren :)
alper zegt
You had one job