
Routes, teams. Al die shit.
Steeds meer teams maken bekend wat ze meenemen naar de Gumball van dit jaar. Zo kon je vanmorgen lezen hoe Team Afrojack de peperdure tour gaat ondernemen. Wil je de karavaan met exoten spoten dan zul je een bezoekje aan (Zuid)Oost-Europa moeten overwegen. Dit deel van het Europese continent is het toneel van Gumball 2017.
Aanstaande zaterdag is het zover. Dan barst de jaarlijkse Gumball 3000 weer los. De start is in Riga, de hoofstad van Letland. Van Riga vertrekt de ploeg naar Warschau, Polen. Een rit van zo’n 660 kilometer. De volgende dag moet er een serieuze afstand worden afgelegd. De Gumballers hebben op dag twee Boedapest, Hongarije als bestemming. Bijna 900 kilometer! Lekker uitrusten is er niet bij, want de volgende dag volgt er een nog zwaardere etappe. Dubrovnik, Kroatië zal dan worden aangedaan. Dat is dik 940 kilometer rijden.
Eindelijk kunnen de deelnemers op adem komen. De volgende dag vertrekken ze namelijk naar Tirana in Albanië. De route brengt men langs de Adriatische Zee en gaat gepaard met een afstand van zo’n 260 kilometer. Vanuit Tirana gaan de Gumballers nog zuidelijker met als bestemming Athene, Griekenland. Deze dag zal er meer dan 700 kilometer worden afgelegd. Op de laatste dag van Gumball vertrekken de deelnemers per veerboot naar het eiland Mikonos. Dit is de finish en het einde van Gumball 2017.
Deelnemers
Niet alle teams waarvan een deelname bekend is hebben gecommuniceerd met welke auto(‘s) ze komen. Sommigen houden dit bewust geheim. Dit jaar doen er tevens weer de nodige ‘veteranen’ mee. Team Afrojack (488 Spider, 2x RS6) bijvoorbeeld, maar ook Team Wolfpack en Team Masters of Speed (o.a AMG “GTRS” en een Merc Actros). Andere deelnemers dit jaar zijn onder andere Team Zeroday (Audi R8 Spyder), Team Tsar (Ferrari 458), Team Aztec (Jaguar F-Type SVR) en Team OneLife (Ferrari GTC4Lusso).
Qua Nederlandse deelnemers is het veld goed gevuld. Naast Team Afrojas en Team Masters of Speed ook Team Green Sky (Lamborghini Huracán Novitec N-Largo S) en Team Lion Fox (Ferrari F12berlinetta). Het is de negentiende keer dat de Gumball 3000 wordt georganiseerd. De laatste keer dat het circus ons land aandeed was in 2015.
Leuke route ..
Als je het voor je baas moest doen dan haal je meteen een vakbond erbij ..
Maar wel een toffe route ..
dat zekerzzzzz ..
@lincoln: Net als carnaval
@bassx:
Wintersport .. F1 kijken .. joggen .. roken .. gezond eten .. autobloggen ..
Had ik het geld dan had ik me ook ingeschreven. En dan met een ouwe vrachtwagen op komen dagen en me de rest van de week kapot lachen om al die oncomfortabele houdingen in de lambo’s porsches etc, waarbij de bierbuik in verhouding is tot de grootte van de auto.
@peug206:
Dat is dan de reden waarom je vrachtwagenchauffeur bent geworden ..
Vreemd verhaal ..
@lincoln: whahaha 1
Nee ik vind het gewoon wel fijn om een stukkie te rijden, maar met mijn 1m90 zijn de meeste van die auto’s niet bepaald comfortabel ;)
@peug206: vraag het maar aan Afrojack ?
@peug206: ja ik denk dat al die steenrijke supercareigenaren die de gumball rijden zich echt kut voelen als ze door iemand in een vrachtwagen uitgelachen worden en dat ze dan ook wensen dat ze hun lambo of Ferrari voor zo’n mooie Scania konden wisselen………..
@nvn1993: aan het eind van de week? Ja.
@peug206: Team Masters of Speed heeft dus serieus een truck in het arsenaal. Vind ik eigenlijk wel tof.
@peug206: zo oncomfortabel zit je tegenwoordig toch niet meer in die ‘light’ sportwagens zoals een Huracan, 458, R8? De clientèle is veel te verwend, dan wordt er veel minder verkocht. Het zal geen Rolls Royce-niveau (of gasgeveerde truck-stoel) zijn, maar in een beetje ouwe auto zit je vast minder comfortabel.
En vergeet niet dat iedereen met die dikke sportwagens allang aan de champagne en oostblokmokkels zit terwijl jij net op de helft van de afstand zit, met je tanden in je tachograaf :)
@davelepeef: veel van die Carbon bucket Seats in supercars doen echt pijn na een paar uur.
Heb zelf een Ariel en die heeft gewoon een Carbon kuip zonder enige bekleding maar wel met de perfecte vorm.
Heb er onlangs 900km in gereden en had nog geen rugpijn. Al de rest deed wel pijn.
@woudloper: Wel als je lang bent zoals afrojack. Ben zelf nog iets langer en ik zit niet lekker in een 458 coupe. Hoofdruimte beperkt en knieen tikken het stuur aan.
@peug206: wat heb ik er nou weer mee te maken?
Lijkt me serieus gaaf om aan mee te doen.
@dutchdriftking: Of een ander alternatief, zag er pas eentje die koste ook nog ff 5k (streetgasm dacht ik).
Een Merc Actros? Ik heb het net gegoogled, weet je het zeker?!
Dat is verdorie een vrachtwagen
@dell: https://www.instagram.com/p/BV2TXAcA9wG/?taken-by=mastersofspeedgumball Ik weet het heel zeker ;)
Team masters of speed met een Mercedes actros altijd handig een vrachtwagen maar daar mee ingeschreven?!
@flik2punt0: misschien neemt de actros de auto’s mee naar de start want je zou zelf naar de start moeten rijden zeg
Sinds Alex Roy en dat soort gasten niet meer mee doen is er toch eigelijk niets meer aan?
@dymf: sinds Kim.com niet meer meedoet is er niks meer aan……
@slickrick: Sinds Jackass… nou ja dat is de enige versie die ik van begin tot het einde heb gezien eigenlijk :P
Russian police… stern… stern, but fair.
Ach is het weer zover, wat een armoede deze paupers.
Gave route! Het idee is hartstikke leuk, maar op een of andere manier heb ik toch plaatsvervangende schaamte..
Dit wel noemen maar de Mille Miglia compleet links laten liggen :'( Zal aan mij liggen natuurlijk, maar het is wel in lijn met de schreeuwerig/kinderachtig bestickerde auto’s…
Op het instagram account van team galag zie ik in de comments staan dat ze dit jaar niet meedoen met gumball
Check!
Klinkt als allemaal snelweg route, daar is toch fl…aan.
Vroeger was de gumball veel leiper.
Minder gekend, minder politie en gewoon knallen.
Uiteindelijk leidde dat tot een paar zware ongevallen en moesten ze inbinden natuurlijk.
Nu vind ik er niks meer aan. Zoveel mogelijk opvallen in een heus society spektakel.