Lekker die extra bodemvrijheid. Kun je in alle rust de camping oprijden. Maar wat is de prijs van de Toyota Yaris Cross eigenlijk?
Update: de prijzen van de Hybrid zijn nu ook bekend. Vanaf 26.495 heb je de hybride. Dit is de 1.5 Hybrid met slechts 116 pk. Vanaf 1 september is de hybride verkrijgbaar en te bestellen.
Bij de Toyota Yaris denk je automatisch aan een hatchback. Voorheen hing er nog een groot bejaarden imago rondom dit model. Dat is met de laatste generatie wel verleden tijd. Helemaal met de komst van de GR Yaris. In het geval van de Yaris Cross komt dat bejaarden gevoel toch weer een beetje terug. Toyota heeft nu de prijs van Yaris Cross bekendgemaakt.
Toyota Yaris Cross prijs
Vanaf 24.295 staat deze Toyota Yaris Cross bij je op de stoep. En omdat jullie zo gek zijn van Private Lease is ook daar een prijs van bekendgemaakt. Dat begint bij 395 euro per maand. Dat is op basis van 48 maanden en 10.000 kilometer per jaar. De Japanse autofabrikant brengt de Yaris Cross in meerdere modeluitvoeringen op de markt. Het begint met een 1.5 VVT-i benzine met 125 pk en een handbak. Dan is er ook nog een hybride. Dat betreft een 1.5-liter met 116 pk met standaard een automaat. De prijs voor deze hybride rakker ligt op € 30.995. Das flink meer geld, maar dat komt omdat dit meteen een First Edition betreft met extra goodies. Sowieso kan de prijs behoorlijk oplopen. Kies je voor de allerdikste Launch Edition hybride dien je 37.695 euro over te maken naar Toyota.
De lancering van dit model is niet zo gek. Modellen als de C-HR en RAV4 zijn al jaren een succes. Nog zo’n crossover erbij kan dus geen kwaad voor Toyota. Bovendien is de Yaris Cross het perfecte alternatief voor iedereen die geen fan is van het uitgesproken uiterlijk van de C-HR. Deze crossover is immers een stuk minder controversieel getekend.
Vanaf medio september 2021 is de Yaris Cross bij de dealer te bewonderen. Verder is het goed om tegen je opa te zeggen dat het vanaf nu al mogelijk is om een bestelling te plaatsen.
mark997gt3 zegt
Ik vind het een leuk bakkie!
kniesoor zegt
Sluit ik me bij aan, geinig ding.
shicomm zegt
Bijna 14k verschil tussen de “instapper” en de launch editie hybrid..
Voor dat geld kocht je nog niet eens zo lang geleden een redelijk complete yaris…
Belachelijk veel geld…
Maar ja , de GR’s vlogen weg dus dan kun je voor een regulier model natuurlijk gerust ook een smak geld vragen.. :s
lekkerlinksrijden zegt
@shicomm: beetje goed aangeklede b-segment auto met een beetje normale prestaties kost tegenwoordig al snel 24 a 25 duizend. Iets hoger mag wat meer kosten, maar ben het met je eens dat het gewoon veel geld is
potver7 zegt
Lees het artikel nog eens – het verschil tussen de instapper en de goedkoopste launch edition hybrid is € 6.700. Nog steeds een hoop, maar geen ‘bijna 14k’, daarvoor heb je de duurste launch edition hybrid :)
rutgerg zegt
@shicomm: wat denk je dat t verschil is tussen pak m beet een instap X3/Macan/5 serie/e klasse noem maar op en de meest rijk uitgeruste… daar wordt de prijs ook verdubbeld hoor
S zegt
(En omdat jullie zo gek zijn van Private Lease is daar ook een prijs van bekend gemaakt.) Praat lekker voor jezelf. Ik heb nog nooit een auto gefinancierd of geleased.
Hubert zegt
Gefeliciteerd.
Ik die het nu al bijna 5 jaar en vind het heerlijk.
sportabgasanlage zegt
Laat me raden. Omdat je geen geld kwijt bent aan onderhoud en reparaties? Ik heb nieuws voor je, de leasemaatschappij ook niet, want jonge auto’s hebben geen tot nauwelijks onderhoud nodig de eerste 3 jaar/30k km en gaan ook bijna niet meer stuk in die periode. En aan het einde van je leasecontract heb je de auto (bijna) in z’n geheel betaald, maar dan moet je ‘m weer inleveren. En daarna sta je weer met lege handen.
Prima dat ’t voor jou werkt, en inderdaad ideaal dat je nieuw kunt rijden zonder te hoeven sparen en rijden zonder verrassingen, maar ik geef m’n geld liever wat verstandiger uit.
b088y zegt
@serg: sticker?
ericd zegt
Lekker minimaal 5-6 cm verlagingsveren gebruiken, en je hebt een ruime Yaris hatchback.
haroldt zegt
een Fris Bakkie. nette auto!
PunicaOase zegt
Brrrrrr, vierkante wielkasten.. super lelijk :-(
raoufff zegt
Lelijk bejaardenhok! Maarja, dit soort auto’s zijn geliefd in NL dus het zal weer helaas een verkoopknaller worden.
tourannetje zegt
Ik hoop dat mijn bejaarde buurman zijn nieuwe Yaris hier op inruilt. Stukken beter dit.
Variomatic zegt
wat een hondslelijk wannabee gedrocht, bleh
wceend zegt
Veel interne concurrentie met de chr lijkt me
kroon zegt
Leuke auto, maar kopers zullen vooral Opa en Oma zijn.
Charles Taycan 4S zegt
Toyota Bejaardis Cross…..😉👍
bernoulli zegt
Raampartij van opzij doet me denken aan de weergaloze Ford Ka+ van een paar jaar terug. Dat Zuid-Amerikaanse ding.
Verder best een net ding als het je segment is.
WoutH zegt
Bodemvrijheid, kun je de camping mee trotseren inderdaad. Of de middelste rijstrook met 95kmh. Binnenkort ook bij u in de buurt hoor!
Zie hier het zoveelste hoge, ‘stoere’, ‘super zuinige’ hybrid FWD cross active X plus hok. Weer een auto met alleen maar domme compromisen. Brrrrr… Onder de streep heb je gewoon weer een verschrikkelijke auto die nergens echt goed in is!
cvoo zegt
@WoutH: Het eerste deel wat je zegt, zal helaas deels waar zijn.
Wat je daarna zegt slaat nergens op. Toyota’s blinken altijd ergens in uit; betrouwbaarheid. Daarnaast hebben ze hun toch al goede hybride systeem verder door ontwikkeld. Dit is iets waar mensen ook daadwerkelijk iets aan hebben. Een op papier zuinig hok, zonder stekker (niet iedereen kan thuis laden), die ook in de praktijk zuinig is. Oké, ze gebruiken die CVT bak die elke stoere Autobloglezer natuurlijk vervloekt. Voor doorsnee mensen die geen 6/8 cilinder met RWD en handbak als daily rijden, is het een relaxt rijdend systeem. Ik zal in de toekomst zeker een Toyota hybrid overwegen. Maar dan de Corolla Touring met de 2 liter hybride motor. Dat ding ziet er toch knap uit imho.
Variomatic zegt
@cvoo: Honda’s zijn misschien nog net ouderwets Japans betrouwbaar, Toyota’s al lang niet meer, zit net zoveel toeleverancierspul in van dezelfde merken als je hier in de EU vindt. En het gros boeit die veronderstelde ‘betrouwbaarheid’ niks: misschien gaat er ooit iets stuk, misschien ook niet.. lekker belangrijk, daar laat het merendeel zich niet door leiden bij hun autokeuze. Toyota moet het vooral nog van bange senioren hebben (bang, dat hun autootje stuk gaat) maar in de leasemarkt spelen ze maar een marginale rol..
bas77 zegt
@variomatic: daarom is Toyota wereldwijd de grootste en in Nederland op de 3e plaats qua verkopen. Goed argument van jou dus!
Variomatic zegt
@bas77: precies, ze zijn op sterven na dood.. :-)
cvoo zegt
@variomatic: En in Honda producten zit die elektronica zeker niet?
Voor een particulier die van z’n spaarcenten een auto koopt is betrouwbaarheid zeker belangrijk. Iemand die een auto gaat leasen zal het worst zijn inderdaad, voelen ze niets van. Bij elke auto gaat wel eens iets kapot, maar grote mechanische problemen heeft een Toyota gewoon zelden. Daarbij denk ik dat er best wat particulieren niet senioren zijn die geïnteresseerd zijn in n Toyota met z’n huidige aanbod.
Daarbij werk ik niet bij Toyota en heb ook geen aandelen, maar om het nou een merk voor bange bejaarden te noemen gaat nergens over. Dat was het 10 jaar terug misschien! Dat ze niks voorstellen op de leasemarkt boeit mij als particulier koper dan weer geen reet. Alleen maar beter, rijd niet iedereen zo’n ding👍🏼
Variomatic zegt
@cvoo: nou, ok, ook bange niet-bejaarden dan, bang dat er misschien ooit iets stuk gaat en daarom kopen ze een zaaddodend saaie auto die nergens in uitblinkt maar wel misschien helemaal nooit stuk gaat omdat iedereen dat zegt, of denkt.
redbeams zegt
@variomatic: Ja lekker belangrijk want de wereld draait om leasen 😉
PanseK zegt
Toch 7,5k minder dan een C-HR. Rijd je toch mooi een paar keer naar ‘gratis’ voor naar Benidorm.