Je mist wel twee cilinders.
Wie geeft om snelheid en niet om genot moet bij TechArt aankloppen met zijn 718 Cayman of Boxster. De tuner hanteert tot 31 augustus een speciaal prijsje voor upgrades met betrekking tot de 718 Cayman, Cayman S, Cayman T of Cayman GTS. Het GT-pakket van TechArt kost tijdelijk 2.390.00 euro, exclusief belasting, spuiten en installatie. Voor dat geld geeft TechArt je 718 de ultieme GT4 look. Het enige wat nog mist is die toffe zescilinder boxer uit de nieuwe GT4. Je moet het nog steeds stellen met de 2.5 liter geblazen boxermotor. Je kunt er ook terecht met een 718 Boxster.
Het voordeel van die turbo viercilinder is wel dat er eenvoudig meer pit uit te halen valt. TechArt laat dan ook trots weten dat hun 718’s sneller zijn dan de nieuwe GT4. In het geval van de Cayman S en Boxster S gaat het vermogen van 350 pk naar 400 pk en het koppel van 420 Nm naar 480 Nm. Het sprintje naar de honderd duurt daardoor slechts 3,9 seconden. De topsnelheid bedraagt 296 km/u. In het geval van de GTS gaat het vermogen naar 415 pk en 490 Nm kopel. Met een 0-100 tijd van 3,8 seconden is deze TechArt 718 GTS 0,6 seconden sneller dan een 718 GT4 of Boxster Spyder.
Maakt dat de TechArt 718 de betere auto ten opzichte van de 718 GT4 of Boxster Spyder? Als je het om snelheid gaat wel, maar van zo’n atmosferische zescilinder kun je moeilijk winnen op gevoel. Ook al ben je sneller bij het stoplicht weg.
Dutchdriftking zegt
Met de Co2 tax is dit in Nederland wellicht een heel goed alternatief….
Robert zegt
Het GT-pakket (..) kost tijdelijk 2.390.00 euro, exclusief belasting, spuiten en installatie
Dat lijkt best goedkoop, maar onder de streep ziet zoiets er dus zo uit:
€ 2.390,00 (GT-pakket)
€ 3.000,00 (spuiten, conservatieve schatting)
€ 3.200,00 (4 mandagen à 8 uur, schatting)
€ 1.632,00 (Duitse btw à 19%, over bovenstaande)
Dat maakt het totaal een dikke 10 mille…
emping zegt
@RRRobert: eerste wat ik ook al dacht, en dat kan veel goedkoper.
rikv99 zegt
Nadeel van deze wagen TOV een GT4 is dat deze zeker niet zo waarde vast is als een GT4
Joel_D zegt
Dus je krijgt voor 2400 Euro ex BTW en spuitwerk een randje onder je voorbumper en een spoiler? Koopje.
JamesBond007 zegt
Jaa dik, maar juist die 2 cilinders extra maakt de GT4 juist zo begeerlijk
Loek zegt
@jamesbond007: precies. Van de 718-serie word ik niet zo warm meer. Toen de GT4 op m’n beeldscherm verscheen werd ik stiekem toch wel heel erg blij. Helemaal nu de geruchten gaan dat er een GT4 Touring Package op komst is.
daniel1975 zegt
Jeetje wat een suggestief geschreven stuk weer! Alsof een turbo geen genot kan zijn?! Er rijden hier lezers met nieuwe, oudere en nog oudere hot hatches zoals Megane RS, EVO’S, Impreza’s, Cosworth’s en mensen met 911 Turbo’s en RS6’en en die auto’s zijn geen genot? Misschien moet AB een keer met zijn tijd meegaan en niet anti turbo en anti DSG en soortgelijk zijn.