Tot op heden is er nog geen GTS-variant van de M2. Gelukkig zijn er ook doe-het-zelvers die pakketjes verkopen voor geïnteresseerden.
Het Duitse Alpha-N Performance komt met een M4 GTS look voor je M2. Alle kenmerken van zijn grotere broer zijn meegenomen op het bommetje. Natuurlijk zijn het niet alleen de looks die tellen. Bij Alpha weten ze dit ook en daarom kreeg de zes-in-lijn een kleine opdonder. Het blok levert nu 450 pk. Om dit geweld tot stoppen te dwingen zijn keramische remmen van de M4 geleend.
Goed, de prijzen. Het Alpha-N GTS pakket is niet extreem duur. Zeker als je weet dat er gebruik is gemaakt van carbonfiber. Bovendien ziet de tuning er tof uit. De Duitse tuner heeft echter niet bekendgemaakt wat de 20-inch GTS wielen, de keramische remmen en de software aanpassingen moeten kosten. Houd er dus rekening mee dat er nog wat duizendjes bijkomen. Het pakket is naast de M2 ook te bestellen op de M3 en de M4.
- GTS carbon motorkap – 3.399 euro
- GTS splitter – 1.299 euro
- GTS diffuser – 999 euro
- GTS spoiler – 2.099 euro
- carbon dak – 1.499 euro
- Öhlins ophanging – 1.499 euro
janmetdelangeachternaam zegt
Klaar voor de nieuwe fast and furious #ricee
wimbraber zegt
@janmetdelangeachternaam: niks Rice, gewoon heel dik!
janmetdelangeachternaam zegt
@wimbraber: de velgen en spoiler zien er naar mijn menig echt niet uit, die velgen zouden zo onder een golf 4 1.2 tdi met r32 bumpers kunnen liggen
EPI zegt
Op de achterspoiler na briljant!
bmwnumberone zegt
@epi: heb je helemaaal gelijk in
berlinetta zegt
De spoiler mogen ze van mij achterwege laten, maar verder vind ik het best geslaagd. Lager gewicht, betere aero, meer power, betere remmen en strakker onderstel. Volgens mij zitten er ook nog andere brulpijpjes onder voor wat extra geluid. Best een fijne upgrade zo.
MARS zegt
Ik wil alleen die achterspoiler!
kilum zegt
Ik vraag mij af of die achterspoiler nog heel veel toevoegt. Er zit al een kofferbak spoiler op de M2. Dus hoeveel meerwaarde levert het op? Ik denk eerlijk gezegd niet zo veel.
mashell zegt
@kilum: aerodynamisch voegt het niks toe maar voor je status op de parkeerplaats van een cars en coffee bijeenkomst doet het wonderen.
kilum zegt
@mashell: Haha, uiteraard helpt een goede spoiler daar altijd. Kun je namelijk heerlijk je bakje koffie op zetten.
henkhupelschoten zegt
Of je plakt gewoon een Warsteiner sticker op de neus, is toch minstens 30 PK meer!
redneckdarian zegt
Niet extreem duur??? Ik vind €10.800 toch wel flink duur! Kun je (tweedehands) een hoop leuke auto’s voor kopen!
bartsmit zegt
@redneckdarian: ben benieuwd wat jij onder leuke auto’s verstaat. Voor 10K koop je de rotzooi van een ander met alle bijkomende kosten. Genoeg meegemaakt bij mijzelf en kennissen.
redneckdarian zegt
@bartsmit: Weet niet waar jij vandaan komt, maar dat is serieus geld. In mijn kringen koopt niemand een nieuwe auto, waarom zou je ook. Ik heb een MR2 van 3000€, prima ding. Mijn vader een S80 2.4, heerlijke reisauto, koste ook ongeveer dat bedrag. Verder zou ik zeggen zet de filters tot 10k en plus 200pk, dan kom je vast heel wat leuks tegen
bartsmit zegt
@redneckdarian: Ik wil zelf graag een Porsche 911 van maximaal 4 jaar oud. Rij nu BMW 335i Touring uit 2013. De MR2 tijd was leuk maar ben nu in een ander segment beland. Moet financieel kunnen uiteraard maar dat zit nu wel goed op mijn 40ste.
crackdavid zegt
@redneckdarian: Pfff inderdaad. Niet heel duur haha. In totaal ga je echt wel over de 25k met de rest erbij. Dan kan je net zo goed een M3/4 kopen..
mikkeloentje zegt
Ik zit hier nou bij m’n grote broer kijk het dan joh op het dak. Dit is toch goud hey, wij zijn helemaal knettâh.
Als die M2 dat ook zegt hebben we een deal.
berlinetta zegt
Volgens mij hebben ze de spiegels ook nog vervangen door die van de M4.
ziekegeest zegt
@berlinetta: heeeel scherp!!
kasteel zegt
Wat kost de vermogenstoename? 450pk gaat niet zo 1-2-3 met een n55 volgens mij (iig niet met alleen chip en uitlaat)
cossiekiller zegt
Zagen ze dat origineel dak eraf om dat carbon dak erop te zetten? Anders wordt het alleen maar zwaarder…
evian zegt
@cossiekiller: Dit vroeg ik mij ook al af idd. Ik vermoed dat het carbon dak er overheen wordt gezet anders zou het carbon dak wel veel duurder zijn geweest in verhouding met de rest. Pure gewichtstoename dus op de plek waar je dat juist niet wil. Correct me if i’m wrong trouwens, want ik ben wel benieuwd.
evian zegt
@cossiekiller: Dit staat er trouwens op de facebookpagina: “A roof panel in visible carbon-fibre has been an M3 trademark since the E46 CSL, and is a prominent part of Alpha-N’s M2 Coupe conversion. This new lightweight roof panel (from 1,449 euro) mimics the M4 design with its central recess, which provides both aerodynamic
and stiffness benefits”
Ze hebben het over een paneel dus ik denk dat het er overheen wordt gezet, overigs wel vreemd dat ze dan adverteren dat je een betere stijfheid hebt, zouden ze hem er op lijmen ofzoiets?
E34M5Touring zegt
Ik zou alleen de ophanging en de chip doen, misschien een carbon dak. Verder maakt het de auto er niet knapper op, dus die andere meuk mogen ze houden.
Dutchdriftking zegt
Eerlijk is eerlijk, het is super dik+
dijan zegt
Heb met de standaard M2 gereden met regen . Is echt niet oke met nat weer ,niet te doen. Dan heb je ECHT wel 4wd nodig met deze pk s . Zou nooit die tierlantijnen eraan hangen op deze behoorlijk ingetogen snelle BMW.
berlinetta zegt
@dijan: Ja vind je hem ingetogen? Ik vind juist dat hij er behoorlijk dik uit ziet. Dikke reet, 4 pijpen, uitgeklopte wielkasten etc.
E550 zegt
Leuk die psychologische prijzen xxx.99
addiction4cars zegt
Mwah met andere velgen en spoiler vind ik het dikker