Mocht je interesse hebben.
De legendarische Mercedes 300 SL was een prachtige wagen. Met zijn iconische vleugeldeuren is de Merc een bekende auto voor vrijwel iedere autoliefhebber. Mocht je er toevallig eentje hebben in een niet al te frisse staat, dan heeft Mercedes goed nieuws voor je.
De Duitsers gaan namelijk onderdelen van de klassieker opnieuw produceren. Je kunt op verzoek een paneel bestellen bij het merk. Een paneel voor de linkervoorzijde kost bijvoorbeeld 11.900 euro en een paneel voor de rechterachterzijde heeft een prijskaartje van 14.875 euro. De onderdelen worden gefabriceerd en geverfd door Mercedes-Benz Classic. Dankzij 3D data passen de panelen naadloos op de auto.
Het rode exemplaar op de foto geeft een idee van de losse panelen voor de 300 SL. De Mercedes was van 1954 tot en met 1957 in productie. Van de Gullwing werden uiteindelijk 1.400 exemplaren gebouwd. De lijn met onderdelen voor de 300 SL lijkt een voorbode van iets nieuws bij Mercedes. Zo heeft het merk bekendgemaakt dat er nog meer onderdelen in voorbereiding zijn.
reggie-boy_rood zegt
Geniaal. En geniaal €€€
jurgen80 zegt
Zou elk onderdeel leverbaar zijn? Dan kan je een nieuwe opbouwen.
aalt zegt
@jurgen80: ik dacht precies hetzelfde! Een mooie blauwe met bruin of wit lederen interieur.
e28forever zegt
@jurgen80:
Als je dagobert duck heet wel ja..
jurgen80 zegt
@e28forever: maar zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan een originele
porsche928 zegt
@jurgen80: dat betwijfel ik
JanJansen zegt
@jurgen80: de prijzen van de onderdelen zijn vast aangepast aan de markt. Bij Ferrari is dat ook al jaren zo.
406_v6 zegt
@jurgen80: als je ‘m dan op kenteken wilt in NL ben je de sjaak…
W115 zegt
@jurgen80: ja dat zal vast, behalve een chassis
ukbob zegt
@jurgen80: chassis nummers zijn dan weer niet te koop, dus blijft dan een heeeeeel goed lijkende kopie. In ieder geval qua waarde.
piquet1986 zegt
@ukbob: weetje dat ik liever een heeeeel goed lijkende heb, opgebouwd uit officiele Mercedes onderdelen.Wat heb ik nou aan zo’n miljoenmiljard kostend origineel. Hier kun je gewoon lekker meer rijden.
davelepeef zegt
@piquet1986: eigenlijk wel ja. Maar de romantiek achter dit soort modellen is toch vaak deel van de schoonheid…
Benny_Weisz zegt
@jurgen80:
Uit mijn tijd als werknemer bij een dealer van Das Haus weet ik dat als je elk willekeurige onderdeel nodig hebt voor elke Mercedes-Benz model dat de fabriek heeft verlaten na 1934, dat je daarvoor gewoon bij je reguliere dealer terecht kan.
Prijzen en levertijden onder voorbehoud, dat wel!….
E34M5Touring zegt
Ik heb wel eens met een van de eigenaren van Strada e Corsa staan praten. Zij restaureren auto’s voor Concours de Elegance’s etc (bijv. 2 Fiat 8V Supersonics). Die reizen de hele wereld over voor originele onderdelen. Nou kun je voor je 300SL gewoon de Merc dealer inlopen! Beide heeft toch wel z’n charme. Wel mooi dat Mercedes dat gewoon doet.
davelepeef zegt
@E34M5Touring: ze hebben dan ook de kosten voor opsporen, bekijken en verzenden van de onderdelen in de prijs meegenomen. Dubbel voor de zekerheid want soms valt een gebruikt onderdeel tegen hè…
elemento zegt
Volkswagem heeft in duitsland zelfs een fabriek staan alleen voor oldtimers…. 300sl is wel.droom auto. Ik had bijna 190.sl gekocht. Alleen we kwamen net niet uit
Toen ik toch iets extra voor over had was het al verkocht
JanJansen zegt
@elemento: en wat heb je nu gekocht?
elemento zegt
@janjansen: ik heb een 500 sl uit 1992 zwart. Verder rij ik dagelijks m550d bmw
fritzel zegt
@elemento: gaaf man! Wanneer komen de foto’s op AJ? Ben wel benieuwd..
bertollie zegt
@janjansen: Nissan Micra
e38ossie zegt
BMW Classic heeft jaren geleden van de onderdelen die ze op voorraad hadden een NIEUWE 2002 tii gebouwd. Maar ze kregen het ding niet op kenteken omdat de auto niet voldeed aan de huidige eisen….
davelepeef zegt
Wat een onzin. De onderdelenlijn is er niet voor niets…