En niet zomaar één, maar het ontwikkelingsmodel met nummer #00.
Het moet je trouwens wel een godsvermogen waard zijn om de Koenigsegg One:1 met nummer #00 te beziten. Goed, met slechts zes officiële productiemodellen is dit een zeer zeldzaam model, maar hij staat nu te koop voor maar liefst €6,6 miljoen euro! Officieel zijn er dus zes One:1’s gemaakt, maar dit is de ontwikkelingsauto van Koenigsegg en daarmee de zevende One:1. De naam verwijst overigens naar de pk-gewichtsverhouding. De auto weegt 1360 kilogram.
Deze auto was ook de showauto die onder meer op de autoshow van Genève stond om het model officieel te introduceren. Dit stukje automotive historie met bizarre prestaties heeft 7000 kilometers op de teller, waarvan de meeste gemaakt zijn tijdens de ontwikkeling van de auto door Koenigsegg zelf.
Men heeft de auto nu te koop staan, aflevering is inclusief een volledige service door Koenigsegg.
Met dank aan Trident voor de tip!
porsche928 zegt
Das toch wel lullig voor degene die perse #1 wilde hebben!
vroaaar zegt
@porsche928: ja, die voelt zich nu de grootste nul….
BmwMPower zegt
Wie biedt de auto te koop aan?
De fabrikant zelf of een of een dealer?
gtwillem zegt
@BmwMPower: Koenigsegg zelf. Ze proberen waar mogelijk de gebruikte exemplaren over te nemen (rijke meneer ruilt Agera in voor Agera R) of van andere dealers.
Ze hebben het Certified Legends programma. Dit zijn auto’s die helemaal naar nieuwstaat worden gebracht en zelfs upgrades ontvangen (net zoals Pagani dat ook doet).
Er staan er nu 3 te koop:
http://koenigsegg.com/certified-legends/
BmwMPower zegt
@gtwillem: Dank voor de info, Willempedia!
mastemaker zegt
@BmwMPower: is inderdaad een geschiktere naam voor @GTwillem !
gtwillem zegt
@BmwMPower: Excuseer!! Deze One:1 staat bij een dealer in London (maar is volgens mij wel de importeur van Koenigsegg, dus wel volgens het Certified Legends prgramma).
larsyboy1997 zegt
@gtwillem: supervettura? Die zijn inderdaad partners met Koenigsegg
Dutchdriftking zegt
@gtwillem: Dat verhaal heb ik ook gehoord inderdaad. Mooie manier om je merk waardevol te houden.
janmetdelangeachternaam zegt
Ach dat valt reuze mee, voor de super rijken dan
Hainz zegt
Oke het blijft veel geld, maar het blijft een brute hypercar!
mart144 zegt
Voor dat geld koop ik liever en 918 spyder en een bugatti of iets in die trend
thierryvth zegt
@mart144: slim, dat doen de genen die in deze markt shoppen uiteindelijk ook
pielemuis zegt
@thierryvth: de personen die in deze prijscategorie shoppen hebben hoogstwaarschijnlijk al een 918, veyron, laferrari etc. Staan
granlusso zegt
@pielemuis: Ik vind dat ook altijd vreemd, deze reacties. Mensen die dit soort auto’s kopen, hoeven helemaal niet te kiezen, tenzij je per se maar 1 supercar wilt.
robinthecarguy zegt
@thierryvth: ik zou die Bugatti dan weglaten en een Ferrari F40 doen ofzo
Ram-G-maN zegt
Oftewel ze hebben inmiddels een record tijd gevestigd op Nordschleife.
thierryvth zegt
@AutomotiveDesigner: nope
gtwillem zegt
@thierryvth: McLaren, Ferrari en Koenigsegg blijven zich stuk bijten op die tijd van de 918 Spyder. Op zich ook logisch, het surplus aan vermogen kunnen ze niet benutten.
clarkson zegt
@gtwillem: Dat weet je niet.. allemaal onder de 7 minuten. De geruchten gaan rond dat de P1 een tijd van 06min 47sec heeft geklokt, wat 10 sec sneller dan de 918 is.
Nee je heb natuurlijk gelijk. Als ze echt sneller waren geweest hadden ze dat maar al te graag naar buiten gebracht.
kilum zegt
@AutomotiveDesigner: Eerder dat de Regara bijna af is. En die zou nog sneller moeten zijn.
dutchcorvette zegt
6,6 miljoen daar haal ik heel veel leuke auto’s voor
petermb zegt
100KW/136 PK? Dan is die wel wat verloren in die 7000km…….
nasty zegt
@petermb: de naam is 1:1 en niet 1:10 eh?
davelepeef zegt
Is dat inclusief nieuwe mattenset en poetsbeurt?
dragspert zegt
@davelepeef: Prijs voor de Carbon velgen wel €50,- extra.
kwatkam zegt
Het valt me eigenlijk wel mee wat de import kost van deze auto. Uitgaande van de nettoprijs van 5,5 miljoen en een geschatte CO2 emissie van 590g/km (Veyron) kom ik uit op 6,85 miljoen oftewel een prijsverhoging van 24,5%. Dat percentage zou moeten gelden voor alle auto’s, De verkoop van nieuwe auto’s zou hiermee flink stijgen. Nu heb je soms prijsverdubbelaars, wat waanzin is.
escort77 zegt
Henk!!! Lees je mee? Dit is toch veel leuker dan een Porsche 911R?
En Koenigsegg is volgens mij veel te sympathiek om arrogante eisen te stellen, voldoende centjes zijn de enige voorwaarde om ‘m mee te mogen nemen.
bietje zegt
Wow… alle moderne super/hypercars als P1/LaF/918/Pagani etc zou ik laten staan voor deze Koenigsegg… Prachtige wagen, gave techniek en wat een performance.
Maar voor dat geld… de 288 GTO = voor mij een no-brainer :-)
koenigsegggone1 zegt
Ik ben het aan mijn naam verplicht om hierop te reageren: als ik het geld zou hebben zou ik hem kopen, de kans dat er snel weer een te koop komt is vrijwel nihil te noemen
HzR zegt
Waarom zijn mensen er altijd zo op gebrand chassis nummer 1 te hebben? Ik zou van m’n leven nooit een auto uit de eerste 6 maanden productie kopen. Als ze eens wisten hoeveel er bij geveild’ wordt bij het begin van de productie…