Bijzonderder dan de zoveelste Amerikaanse pickup op grijs kenteken én comfortabeler is deze Cadillac Escalade als bedrijfswagen.
Heerlijk toch, zo’n huis op wielen. Voor de historische Nederlandse binnensteden is een Cadillac Escalade absoluut niet geschikt, maar op de buitenwegen kom je er prima mee uit de voeten. Onder aannemers en ondernemers zijn pickups als een Toyota Tundra, Ford F-150 en een RAM 1500 populaire bedrijfswagens. Je kunt echter ook een Cadillac Escalade rijden op grijs kenteken.
Toegegeven, voordelig is het nog steeds niet. Dit exemplaar uit 2018 staat op Marktplaats voor 69.000 euro. In vergelijking met een normaal geel kenteken ben je alsnog een klap goedkoper uit. Je mist natuurlijk wel een achterbank en je hebt donkere ruiten achter met een bedrijfswagen inrichting. Dit laatste valt toch niet zo op met een Amerikaanse auto. In de U S of A is het hebben van donkere ramen zo normaal als het hebben van een schuld op je creditcard.
Ondanks het feit dat deze Cadillac Escalade bedrijfswagen al twee jaar oud is, staat de teller volgens de advertentie op slechts 50 kilometer. Eigenlijk dus een fabrieksnieuwe auto. Bedrijfswerkzaamheden uitvoeren á Amerika in de polder in comfort en met een blaffende 6.2-liter V8 onder de kap. Jammer dat het alsnog 69.000 eurie moet kosten.
dutchneon zegt
Dat is nogal wat geld, maar scheelt op deze manier 100k aan bpm?
Er is vast ook wel een exemplaar te vinden voor 40k. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel lengte je mist voor het “fiscale blok” wat er in moet passen…. je zou bijna verwachten dat de achterbank op een paar centimeter na nog gewoon past….
r525 zegt
Het is schuin van achter lastig te zien, maar geloof ik is dit de korte versie. Denk dat je met zo’n lange misschien wel uitkomt met de achterbank op zijn plaats?
Vind zo’n korte overigens maar uit proportie, bij de lange klopt het veel beter. Net als bij een Tahoe / Suburban en zelf de Tiguan / Tiguan Allspace
RickB zegt
Ik zou gaan voor de Suburban of Escalade ESV op vrachtwagen kenteken.
Die kennen geen tot amper inrichtingseisen en dan mag je ook met meer mensen van het interieur genieten.
Nadeel is wel de maximumsnelheid. Maar, als je een dergelijke auto rijdt hebt je over het algemeen toch al schijt aan alles en iedereen.
Een lokale caravan-handelaar rijdt met een dergelijke constructie rond in zijn Suburban uit 201.
appiejappie zegt
@RickB: een beetje snelheidsovertreding is een economisch delict. Voorkomen dus. En de tweede keer is veel minder leuk dan de eerste keer bij de rechter.
RickB zegt
Oh joh? Was de azijn te hachelen?
appiejappie zegt
@appiejappie: dank u, uitstekend met een vleugje appel. Het idee is perfect, met z’n 5en er in, geen tacho, geen bijtelling zolang je maar 88 rijdt op de teller. En dat is moeilijk heel moeilijk.
E550 zegt
@appiejappie: geen hond die dat controleert? Alsof een politieauto dat gaat controleren. Moeilijk te zien dat het een grijs kenteken is
grasvreter zegt
Kan nooit beter zijn dan een Toyota Landcruiser toch?
gregorius zegt
Wat een amateurisme van de verkoper. Je biedt een grijs kenteken Escalade aan op marktplaats, maar plaatst geen foto’s van het ‘grijze gedeelte’. Je wil toch ook de achterbank (of het niet hebben daarvan) kunnen zien in de advertentie?
Daarnaast is er geen beschrijving van welk model het nou echt is, welke uitvoering, hoe is hij ingevoerd etc etc.
En van binnen: het ziet er gewoon goedkoop en ouderwets uit; niet 2018 maar 2008. Dat is dus niet de “meest luxuseuze SUV “.
Wel heerlijk dat AB hier een artikel over heeft gemaakt. Deze aanbieder ziet straks de views op zijn advertentie oplopen als een gek; maar verkoopt m alsnog niet.
Loek zegt
Allejezus dat interieur. Die tellers zaten rond 2012 nog in een Hyundai Elantra. Het scherm krijg je ook in een Alpine-unit die je zelf in een Golf 3 kunt inbouwen. En die ‘column shifter’ die je bedient alsof je in een F-100 uit de jaren ’50 rijdt… van buiten op zich een prima ding, maar dat interieur laat deze auto echt lijken op het beste wat ze konden in 2010. Niet in 2018.
tmenges zegt
@Loek: ja hallo het is een Amerikaan en geen Duitser, daar hoort een pook aan de stuurkolom gewoon bij evenals een interieur dat bij introductie al verouderd is.
Loek zegt
@tmenges: gaat niet om de positie van de shifter (ook wel een beetje trouwens), dat snap ik ook wel. Maar als Mercedes alle functies van een automaatpook in een stengeltje ter grootte van een ruitenwisserhendel kan stoppen, waarom heeft Cadillac er dan zo’n lel van een ding voor nodig?
appeltaartislekker zegt
@Loek: gelukkig zijn opplak tablets en digitale tellers een voorsprong in de techniek…
awesome zegt
De reden dat een Tundra, F-150 en RAM populair zijn is omdat ze nog een achterbank hebben. Zelfs bij een Avalanche is er ruimte. De bank staat iets meer rechtop dan normaal, maar zit nog meer dan comfortabel.
Deze ontbeert een achterbank en is daarom wellicht minder interessant.
Groninger zegt
Wat kost dit in murica?
rulefollower zegt
“Plak er nog maar even zo’n hippe antenne op. Maakt niet uit waar, kijk maar waar je bij kan komen.”