Een Audi Q4 e-tron Sportback is natuurlijk veel hipper dan een Audi Q4 e-tron, maar dat heeft wel een prijs. Ook al krijg je in feite minder auto voor je geld.
Elektrisch. Check. Cross-over. Check. Aflopende daklijn. Check. Premium. Check. De Audi Q4 e-tron Sportback past perfect bij de tijdgeest van 2021. Daarom zullen er dus vast genoeg gegadigden voor te vinden zijn in Nederland.
Aflopende daklijn
Mocht je het overzicht een beetje kwijt zijn geraakt bij Audi (dat is niet ondenkbaar): de Q4 is er alleen als EV en is gepositioneerd onder de e-tron. Net als de e-tron is de Q4 er als normale SUV en als Sportback. Met een aflopende daklijn dus.
Andere aanblik
De voorkant van de Sportback is identiek aan die van de normale Q4 e-tron, maar de achterkant is behoorlijk anders. Met de aflopende daklijn, de andere raampartij en de spoiler krijgt de auto toch een andere aanblik. Wat natuurlijk niet betekent dat het ook een betere aanblik is. Maar daar mag je zelf over oordelen.
Bagageruimte
Verder valt er niet zoveel te melden over de onderlinge verschillen, behalve dan dat de bagageruimte 1.460 liter is in plaats van 1.490 liter. Athans, dat is de maximale inhoud, gerekend tot de hoedenplank heeft de Sportback wel meer bagageruimte: 535 liter in plaats van 520 liter. Er nóg een verschil, wat we niet eerder benoemd hadden: de prijs van de Audi Q4 e-tron Sportback. Die heeft Audi vandaag bekend gemaakt.
Prijzen
Voor de Audi Q4 e-tron Sportback kun je rekenen op de volgend de prijzen. Voor de volledigheid zetten we de specs er ook meteen bij. Zo behulpzaam zijn we gewoon.
- Audi 35 e-tron (170 pk, 349 km range): €50.345
- Audi 40 e-tron (204 pk, 520 km range): €54.865
- Audi 50 e-tron (299 pk, 500 km range): €66.865
Prijsverschil
Je bent wellicht benieuwd wat het prijsverschil is met een normale Q4 e-tron. Voor een aflopende daklijn betaal je zo’n twee mille extra. Dan heb je iets meer bagageruimte én een fraaie lijnvoering. Dat is in ieder geval hoe Audi het zelf omschrijft.
De Audi Q4 e-tron 35 en 50 zijn momenteel al te configureren en te bestellen, de 40 laat nog even op zich wachten. Die is vanaf juli te bestellen. De eerste exemplaren arriveren in september bij de dealers.
De bevindingen van Wouter met de Q4 e-tron (helaas zonder de fraaie lijnvoering) check je in de onderstaande video:
tvklarenbosch zegt
Lelijker, duurder en onpraktischer dan de gewone dus.
Jozo zegt
Schijnbaar heeft de Sportback juist meer bagageruimte (535 liter). Vindt de ‘normale’ toch fraaier.
Johanneke zegt
Je moet wel gek zijn om die 4500 niet bij te leggen voor een 40 ipv de 35.
Qua looks van de sportback: mag ik een teiltje.
harrie zegt
Oogt inderdaad lekker sportief, zo’n biggetje met een coupe lijn.
mashell zegt
De persfoto’s zijn gemaakt op een bungalowpark?
Turbo S zegt
@mashell: dichtbij de zee. Welk park zou het zijn?
bernoulli zegt
En mocht hij nu toch te duur zijn, dan moet je gewoon even wachten op de Skoda Enyaq Coupé/GT.
https://www.youtube.com/watch?v=11M-pe6vQoA
deduitsedrie zegt
Wat zou de reden zijn dat het meer kost? Omdat er minder gemaakt worden?
Richmond zegt
@deduitsedrie: marketing. Dan lijkt het exclusiever
deduitsedrie zegt
Ik heb altijd wat moeite met het achterste zij ruitje bij deze modellen. Ook die spoiler achterop kan me niet echt bekoren bij deze Q4
marinepower zegt
Dikke Hyundai!
audiquattro71 zegt
Ik weet niet wat er met audi aan de hand is, ben een groot fan, maar de huidige interieurs van Audi vind ik echt niet mooi, veel te druk, te veel lijnen, en enorme vertilatieroosters, die soms als flaporen naast de tellers hangen… echt jammer…
mashell zegt
Het is ook nooit goed… De TT en de vorige A3 waren wel erg saai en steriel van binnen, bouwt Audi een klein beetje frivoliteit in (die roosters in de huidige A3 zitten eindelijk op de perfecte plek), is het weer niet goed.
allesmetturbo zegt
Wat een hok
Instyle zegt
Dit exterieur en interieur veel te wild chaos en bling met gladde plastic frut knopjes op stuur. Door de forse ventilatieroosters lijkt dash nog wat, design lijkt op Azië gericht, moet ze toch ergens verkopen.
flyerbunch zegt
De ‘normale’ ziet er toch net wat fraaier uit qua lijn, maar goed.. voor ieder wat wils zeker?
wessel04 zegt
Wat een lelijk, bol gedrocht
faalhaas zegt
Dikke Prius SUV
reetschild zegt
Ik vind het een stuk lelijker dan de normale
HZW zegt
Ik vind de normale Q4 mooier dan de Sportback, ik ben geen fan van SUV’s met coupé daklijn.
alcantara zegt
Lekker hoge instap, fluisterstille cabine zonder motorlawaai, automaatje, alles automatisch bediend en een lekker comfortabel onderstel, begrensd op zo’n 100km/u maar wel dikke velgen om sportief voor de dag te komen, helemaal top!
MarcoM zegt
Gaan ze nou dezelfde fout maken als BMW?