Wel profiteren van lage bijtelling maar geen trek in een diesel? Volkswagen biedt een mogelijke oplossing.
De Golf TSI 1.0 BlueMotion komt met zijn beperkte uitstoot van 99 gram CO2 per kilometer in aanmerking voor de 20%-categorie. Het 1-liter driecilinderblokje is goed voor 115 pk en 200 Nm. Vrij stevige getallen dus, voor een motor met zo’n beperkt slagvolume.
Hiermee gaat de Golf van 0-100 km/u in 9,7 tellen, de topsnelheid ligt op 204 km/u. De Golf Variant doet met 10,4 seconden iets langer over de standaardsprint. De gewone Golf mag overigens 1.000 kg trekken, voor de Variant geldt een maximumgewicht van 1.100 kg.
Prijzen voor de business edition beginnen bij 23.950 euro voor een Golf 1.0 met handbak. De versie met 7-traps DSG doet er 2.500 euro bovenop. De variant versies zijn in beide gevallen 1.040 euro duurder.
stgp zegt
Bak geld voor 3 cilinders…nu zonder jaloezie; knappe prestatie, 99 gram Co2!
wieowie zegt
Zeker knappe prestaties maar die prijzen slaan nergens op. Het is maar een Golf. Hopelijk is deze motor beter dan de rest van het gamma bij VAG.
jrsmoke zegt
Mijn voorloopauto was een golf 6 variant 1.2 TSI destijds.
Redelijk pittig autootje moet ik toegeven, maar had toen al het idee dat zo’n relatief klein blok nooit goed kan zijn op de lange termijn.
Je voelde ook wel dat tijdens het rijden alles zeer stressig aanvoelde.
Kan me niet voorstellen dat zo’n Up blokje met een turbo erop dan wel lekker moet voelen…