Onlangs bekogelden we je met alle details omtrent de strakgetrokken 1- en 2-series van BMW. Van die laatste hebben we nu ook de prijzen.
Instappen kan vanaf 37.495 euro voor de 218i coupé. Wie niet bang is voor de elementen en blij wordt van de wind door het haar kiest de cabrio, die vanaf 42.395 euro mee mag. Ook in dat geval gaat het om de 218i met 136 pk. De nieuweling staat vanaf juli 2017 bij de dealers en de keuze zal een stukje lastiger worden, want de 2-serie krijgt drie nieuwe lakkleuren en verschillende nieuwe velgdesigns.
Verder is het dashboard vernieuwd en meer op de bestuurder gericht. De 2-serie kreeg het nieuwste iDrive-systeem en navigeren kan optioneel met een 8,8 inch scherm. Verder lopen vermogens van deze achterwielaandrijver uiteen van 136 pk (218i) tot 340 pk (M240i Cabrio) of 370 pk (M2 Coupé) en is xDrive AWD optioneel. Check hieronder alle prijzen!
Coupé | Prijs | Pk | Nm |
---|---|---|---|
218i | € 37.495 | 136 | 220 |
220i | € 43.500 | 184 | 270 |
230i | € 50.550 | 252 | 350 |
M240i | € 68.145 | 340 | 500 |
M240i xDrive | € 68.146 | 340 | 500 |
M2 | € 87.195 | 370 | 465 |
218d | € 42.040 | 150 | 320 |
220d | € 45.396 | 190 | 400 |
220d xDrive | € 50.995 | 190 | 400 |
225d | € 53.695 | 224 | 450 |
Cabrio | Prijs | Pk | Nm |
---|---|---|---|
218i | € 42.395 | 136 | 220 |
220i | € 47.850 | 184 | 270 |
230i | € 55.050 | 252 | 350 |
M240i | € 74.645 | 340 | 500 |
M240i xDrive | € 74.545 | 340 | 500 |
218d | € 46.895 | 150 | 320 |
220d | € 50.995 | 190 | 400 |
225d | € 58.795 | 224 | 450 |
Jochempie zegt
Twee identieke lijstjes, de cabrio mist..
granlusso zegt
@Jochempie: Nee joh, net als gratis automaat krijg nu een gratis upgrade naar cabrio bij BMW. ;)
Jochempie zegt
@granlusso: Slecht businessplan met dit weer :D
lekkerlinksrijden zegt
Man man man wat een prijzen zeg. Kost best veel om een aaibaar dashboard te hebben
breakingpoint zegt
@lekkerlinksrijden: lekkerBelgischrijden
pomoek zegt
Zwarte LM velgen. Het is er nu al een paar jaar een dingetje maar ik kan er niet aan wennen. Alsof je het hele jaar op winterbanden rijdt. Ik stel voor om ermee te stoppen.
thomasthomas zegt
@pomoek: sommige autos kunnen het toch heel goed hebben. Vind het geen hype maar iets wat voor altijd zal blijven.
Dutchdriftking zegt
@pomoek: net zoiets als twotone. Iets voor mensen zonder smaak…
mashell zegt
@pomoek: zal wel weer over waaien, net als matzwarte wraps.
berlinetta zegt
Het is toch wel een dure auto hoor. Heb hem al vaak genoeg samengesteld in de configurator en ik kan met moeite onder de 50k blijven. Je wil toch minimaal de 220i en bepaalde opties, zoals sportstoelen, M-onderstel, navi, beter soundsystem en mooie lak en velgjes horen er wat mij betreft toch op. Dan gaat het hard.
Ondanks dat vind ik het wel een onwijs gave auto. Een van mijn favorieten van het moment.
viezefreddyw zegt
@berlinetta: Ik vind het ook erg veel geld. Maar wat zijn de concurrenten voor de 2-serie cabriolet? Bij Mercedes vind ik ze niet. De SLC is geen cabriolet maar een roadster dus een stuk minder ruimte. De eerste vierzitscabriolet bij Mercedes is de C-klasse en die is een stuk duurder. Dus Mercedes heeft in principe geen directe concurrent voor de 2-serie cabriolet.
Audi heeft de A3 cabriolet. Dan kom je aan met een 1.4 TFSI. Begint ietsje goedkoper maar heeft duidelijk minder vermogen. Ook heb je bij de Audi A3 Cabriolet minder keuze in motoren.
Ben het met je eens dat hij fors aan de prijs is maar BMW heeft weinig concurrentie. En het is serieus een leuke auto om naar te kijken.
kalslasie zegt
@viezefreddyw: en om in te rijden en hebben ook! :p (228i eigenaar)
viezefreddyw zegt
@kalslasie: Ik kan me jouw 228i nog wel herinneren ja. Is wel eens voorbijgekomen op de site. Erg mooi uitgevoerde 228i moet ik zeggen.
eelco74 zegt
@viezefreddyw: Even in perspectief, maar de basis prijzen liggen toch heel dicht tegen een C gewone klasse sedan (die is ongeveer 1000 Euro duurder). En dan is een 2 toch echt wel aan de prijs, want de C is toch net wel even wat meer auto.
Daarintegen heeft de 2 wel het rijk alleen, want er is nauwelijks concurrentie. En het is een uitgesproken BMW, wat ook wat waard is. In tegenstelling tot de heel voorspelbare 3 en 5 serie.
johanz911 zegt
Als je dit vergelijkt met een Tesla Model E…. vind ik de Tesla toch niet zo duur.
berlinetta zegt
@johanz911: Wat kost die dan?
mashell zegt
@johanz911: Als je dit vergelijkt met een Opel Meriva …. vind ik de Opel toch niet zo duur. En die is veel praktischer, de kleinkinderen en de rollator kunnen er zo in.
trustmeiamanengineer zegt
Wat een geld zeg… En dan zijn dit natuurlijk ook nog de compleet kale uitvoeringen… Wel mooi dat je de M240i xDrive Cabrio voor €100 minder krijgt dan de achterwielaangedreven versie.
mperformance zegt
Weet iemand waarom de M240i meer koppel heeft dan de M2? Zo op papier lijkt dit een betere prijs-kwaliteit verhouding
jkhm zegt
@mperformance: Dat is omdat de M2 nog het op de 335i gebaseerde N55 blok heeft waar de M240i het nieuwe B58 monster heeft. Met een sper en een paar stijvere stabilisatorstangen echt een rap ding. Vooral als M140i een leuke sleeper.
bennieokkels zegt
Dus de 240i X-Drive kost maar 1 euro meer dan de 240i rwd?
lincoln zegt
@bennieokkels:
Cabrio is zelfs een meiertje goedkoper ..
vroaaar zegt
@bennieokkels: ja, rare prijsverschillen. Kijkje in de prijslijst op bmw.nl leert dat de oorzaak zit in verschil in uitstoot en daarmee gepaard gaande bpm.
r3fl3x zegt
Bizar groot verschil ook tussen de 30i en 40i! Ik ben knetterlinks, maar dat co2 stelsel van ons is compleet geschift. Ik geloof ook totaal niet dat de labels maar enigszins kloppen met de echte milieubelasting.