De vernieuwde Volvo XC60 heeft een prijskaartje. Meteen een mooi moment om het model eens te vergelijken met de concurrenten.
Recent heeft Volvo de XC60 van een opfrisbeurt voorzien. De grootste vernieuwing die je in de praktijk gaat merken is het Android-infotainmentsysteem. Nu zijn ook de prijzen van de vernieuwde Volvo XC60 naar buiten gekomen. Het begint met 197 pk en loopt uiteindelijk op tot 405 pk voor de krachtigste plug-in hybride. Maar wat kost het?
Vernieuwde Volvo XC60 prijzen
Om het overzichtelijk te houden zetten we de prijzen op een rijtje. Vervolgens gaan we eens kijken wat dit betekent.
- B4 Mild hybrid – 197 pk – € 58.995
- B5 Mild hybrid – 250 pk – € 62.495
- B5 AWD Mild hybrid – 250 pk – € 66.995
- B6 AWD Mild hybrid – 300 pk – € 76.495
- T6 AWD Recharge – 340 pk – € 62.995
- T8 AWD Recharge – 390 pk – € 70.495
- T8 AWD Recharge Polestar Engineered – 405 pk – € 79.495
Wat opvalt is dat je de B5 Mild hybrid met 250 pk eigenlijk meteen links moet laten liggen. Door de gunstigere uitstoot heeft de T6 AWD Recharge plug-in hybride bijna hetzelfde prijskaartje. Daar krijg je wel 90 pk voor terug. Bovendien kun je er elektrisch mee rijden, wat weer scheelt aan de pomp.
Concurrenten
De XC60 begint bij 58.995 euro. Audi heeft de Q5 als 50 TFSI e en deze begint bij 67.580 euro. De BMW X3 xDrive20i met 184 pk is er vanaf 61.770 euro. Mercedes heeft de GLC 200 en deze start vanaf 69.036 euro.
thjvanvlerken zegt
Toch veel geld voor een volvo. Moet zeggen dat het mooie wagens van buiten zijn alleen van de binnenkant ben ik geen fan.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
piebepost zegt
Hoezo nou weer “voor een Volvo”.
audirs7 zegt
XC60 lijkt mij qua grootte eerder een concurrent van de Q5 dan van de Q3?
Rudy zegt
Exact wat ik wou reageren!
knapzuur zegt
Lijkt mij er meer tussen in zitten. Een echt een ruimte wonder is de XC60 ook niet, maar in vergelijking met de Q3 en de X3 is het zeer ruim te noemen.
Gek genoeg lijken de specs wel het meest overeen te komen met de Q3 en de X3 en op papier zijn die zelfs ruimer, in de praktijk zie ik daar alleen weinig van terug in ieder geval voor de Q3 de X3 alleen als passagier meegemaakt.
RubenPriest zegt
Je hebt gelijk, ik heb de Q5 vanafprijs erbij gezet in plaats van de Q3
Jetlag zegt
Je bent me voor. Mijn gedachte helemaal; de XC60 is een directe concurrent van de Q5 en consorten.
Ah, lama. Is dus inmiddels gefixt… ;-)
@knapzuur: Ik weet niet welke specs je hebt vergeleken, maar als je de Q3 naast de XC60 op de weg ipv op papier zet, dan is de XC60 in alle richtingen ruimer.
fmgarcia zegt
Voor 85k een bloedsnelle suv tot 180. Ergens klopt t gewoon niet. Toch ook weer wel. Mooie bak
karhengst zegt
Ik heb het afgelopen weekend aardig wat wagens voorbij zien blazen op de Autobahn, maar daaronder bevond zich geen enkele Volvo. Ik denk dat het voor de traditionele Volvo rijders een non-issue is. Dat ze een T8 als “halo car” neerzetten is wat dat betreft leuk, maar ik vraag me echt af waarom je de meerprijs t.o.v. de T6 zou willen betalen. Die zal indien nodig ook vlot zat op de 180 zitten.
piebepost zegt
Sneller dan 180 rijden interesseert mij weinig. Ik heb net weer een boete binnen van 128km/u. Een dik jaar geleden was je met die snelheid een trage slak, nu koste het me €280,–. Dat is het mij echtniet waard. En ik woon niet beslist in de buurt van de Duitse grens.
Waar ik wel woon, is het Friese platteland. Onnoemelijk veel slingerweggetjes hier, waar je geen hond tegenkomt, laat staan een politiehond. Een auto waar ik op zijn tijd eens lekker mee kan boenderen geeft me dus veel meer lol dan 180 knallen.
paulsurfing zegt
6000 euro duurder geworden 🤷 vorige week kon je hem nog samenstellen als 250pk variant voor 6000 minder
frederik zegt
Wat een geld weer. Ik heb ooit de vorige generatie XC60 een jaartje gehad en dat was best een fijne auto, maar echt warm werd ik er ook niet van. Het is toch niet bepaald “Freude am Fahren”.
Het valt me trouwens op dat veel Volvo-rijders totale aso’s zijn in het verkeer. Alsof ze worden vrijgewaard door de Volvo-badge, terwijl je als BMW-rijder denkt: ok ik moet me nu een beetje gedragen want anders worden alle vooroordelen over BMW weer bevestigd. Alhoewel Audi-rijders van dat zelfinzicht geen last lijken te hebben. :)
fmgarcia zegt
@frederik: Je hebt zo gelijk , denk er zelf precies zo over. Meest last van Volvo’s op de weg.
herve11f zegt
Mochten ze er die 8 cilinder van Yamaha weer in zetten, dan kocht ik er meteen eentje.