De populaire Franse crossover werd onlangs vernieuwd dit zijn de kersverse Renault Captur prijzen.
Eerder communiceerde Renault al de prijzen van de vernieuwde Clio E-Tech en nu is het de beurt aan de Captur. De grootste verandering is onderhuids, want het is een mild- en plug-in hybride geworden. De gezinsauto is er in meerdere varianten, waarvan de R.S. Line nog het leukste smoelt. Qua pk’s zal het echter nooit spannen worden met deze auto.
De Captur E-Tech Hybrid 140 is er als Zen, Business Zen, Intens, R.S. Line en Initiale Paris. De meeste pk’s ga je vinden in de E-Tech plug-in hybride 160. Nee, autoliefhebbers zullen niet deze auto uitkiezen vanwege overdonderde prestaties.
Het begint bij 29.190 euro voor de TCe 90 GPF R.S. Line met de Renault Captur prijzen. Grappig genoeg kun je voor dat geld ook de E-Tech Hybrid 140 rijden, maar dan in een veel kalere Zen. Ga je dus voor een dik uiterlijk en weinig pk’s of een saai uiterlijk en meer pk’s?
Wil je het allebei dan is de E-Tech plug-in hybride 160 R.S Line de beste keuze, maar met 36.090 euro ook de duurste. Alle prijzen in een overzicht check je hieronder.
Renault Captur E-Tech Hybrid 140
- Zen – € 29.190
- Business Zen – € 27.690
- Intens – € 30.790
- R.S. Line – € 32.990
- Initiale Paris – € 34.690
Renault Captur E-Tech R.S Line
- TCe 90 GPF – € 29.190
- TCe 140 GPF € 31.490
- TCe 140 EDC GPF € 33.490
- E-Tech Hybrid 140 € 32.990
- E-Tech plug-in hybride 160 € 36.090
De belangrijkste concurrenten van de Renault Captur zijn de Peugeot 2008, Ford Puma en de Nissan Juke. De Peugeot begint bij 26.660 euro, de Ford bij 24.765 euro en de Nissan is er vanaf 25.990 euro. De Captur is dus wat duurder dan de rest in de vanafprijs, maar dan heb je wel altijd een hybride.
bernoulli zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
bernoulli zegt
Best snel. Voor mijn gevoel is dit model nog maar net op de markt.
henkp1 zegt
Ik vind het een erg fraaie auto. Prijzen zijn concurrerend. Toch maar eens in overweging nemen..
LaLancia zegt
Is ie wel zo populair? Zo vaak zie ik ‘m toch niet rijden in NL. Niet gek met dit soort prijzen (weet niet wat hij voorheen kostte).
Richmond zegt
@lalancia: tov her oude model zie je het nauwelijks
Variomatic zegt
@lalancia: rond seniorenflats zie je de meeste staan, maar die rijden er gelukkig niet zoveel mee..
Johanneke zegt
Ik vind 140 en 160pk nogal wat in vergelijking met de brommobiel uitvoeringen van eerder. Toen kochten mensen vrolijk de 0.9 tce met 90pk.
knapzuur zegt
Nou vrolijk de meeste kochten toch echt een 1.2 met automaatje, maar inderdaad er was een versie die je niet wilde hebben.
Occasion aanbod is overigens wel iets in het “voordeel” van de versie die je niet wilt hebben, ach misschien genoeg mensen die het door hadden en er vervroegd vanaf wilde.
net10 zegt
Erg goed aanbod, de Captur hybride met 140 pk is een zeer concurerende en leuke SUV. Voor bijvoorbeeld een Toyota SUV hybride betaal je aanzienlijk meer, en heb je maar 122 pk.
W115 zegt
@net10: maar dan heb je wel een Toyota.
net10 zegt
Zelf vind ik dat de kwaliteit van Toyota vaak sterk overdreven wordt. Onze ervaring is dat Renault al weer jaren kwalitatief erg goed is, en we hebben ook een nieuw gekochte Toyota gehad. Beide merken zijn terecht populair bij particuliere kopers, die met hun eigen geld een auto kopen.
r3fl3x zegt
Toch best een hoop geld tov een Clio. Ben wel benieuwd wat je krijgt naast een beetje hogere instap.
Hupke zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
kjeld zegt
Mijn pa heeft een plugin variant van dit ding. 60 km vol elektrisch ook 100 km/h is best wel ok. De benzine aandrijving is ook prima. Echter is er denk ik wel veel onderhoud aan omdat je 2 aandrijflijnen in een klein motor compartiment hebt. En dus meer bewegende delen en niet beproefde techniek. Kortom mij pa heeft extra garantie bij gekocht 😁
rumour zegt
Plug-in weegt 1550 kg is 400 kg zwaarder dan 90pk benzine 2017 die 1150 kg weegt.
Zwaar en complexe techniek die (veel) power nodig heeft met 35% gewichtstoename ;-)
M240i zegt
Bij het zien van deze auto bekruipt mij direct het ”Ik wil graag een SUV rijden, ik ben de baas op de weg maar kan me geen echte SUV veroorloven dus hou ik het bij deze wannabe” gevoel.
Geldt overigens net zo voor autos als de GLA, X1 etc. Auto’s met een hogere instap, maar buiten dat zie ik er niet één voordeel in t.o.v. de hatchback/sedan evenknie die waarschijnlijk nog zuiniger zullen zijn ook door minder luchtweerstand.
Hupke zegt
Mensen die zo’n onding kopen moeten ze allemaal 1 voor 1 voor het tribunaal in Den Haag brengen. Dit is toch de meest waardeloze wagen die je nieuw kan kopen. Koop dan een clio…
Loek zegt
@Hupke: ik snap het probleem niet zo. Met een beetje slechte rug of gewoon ouderdomskwaaltjes is zo’n hoge instap gewoon fijn. Die mensen zijn er genoeg en die vinden dit een fijne optie. Vroegâh moesten die een Modus kopen. Ik weet welke ik toch fijner vind om te zien.
Abdelaziz zegt
Blijft Frans en te duur voor wat het is en zeker een Renault zakt heel snel in waarde dus hou het bij Duits