Wat kost dat nou, zo’n strakgetrokken CLA?
Nou, zo’n aerodynamisch verantwoorde CLA rijden begint in Nederland bij 32.495 Euro. Daarvoor krijg je de CLA 180 sedan Coupé. In Shooting Brake-vorm kost deze variant je 2.000 Euro meer.
De vernieuwde CLA Coupé en CLA Shooting Brake hebben het vertrouwde sportieve design, maar nu is dat aangescherpt met als highlights nieuwe bumpers, standaard een zwarte diamond grille en nieuwe lichtmetalen velgen. Zowel de Coupé als de Shooting Brake kunnen optioneel worden voorzien van high-performance led-koplampen. Deze optionele high-performance led-koplampen worden gecombineerd met achterlichten met automatische lichtintensiteitscontrole. Daarmee beperken ze het strooilichteffect voor achteropkomend verkeer. Ook het interieur van de CLA Coupé en Shooting Brake is vernieuwd met onder meer nieuwe stoelbekleding, verchroomde bedieningselementen en een aanzienlijk platter, vrijstaand acht inch groot mediadisplay.
Meer luxe voor weinig extra geld ligt voor het grijpen als je kiest voor de speciale CLA Lease Edition voor de zakelijke markt. Deze leaserts zijn onder andere uitgerust met 18 inch lichtmetalen velgen en zichtbare uitlaatsierdelen, het Businesspakket en het Licht-en zichtpakket. Om de introductie luister bij te zetten is er tijdelijk tevens het gratis Lease Edition Pluspakket leverbaar, bestaande uit de eerder genoemde high-performance led-koplampen, parkeerhulp en cruise control.
De vernieuwde CLA Coupé en CLA Shoothing Brake zijn per direct te bestellen en staan vanaf deze maand bij de dealers. De Lease Edition’s zijn er als ‘180’ ‘180d’ en ‘200d’ waarbij benzinerijders 25% bijtelling verschuldigd zijn aan de staatskas en dieselaars worden voor 21% aangeslagen.
367pk zegt
Advertorialtje? Een lelijker, mislukt, uit z’n proporties getrokken hok is er niet te vinden op de europeese wegen. Ik ben geen groot fan van het huidige Gordon Wagoner Mercedes design (heb vroeger, in de Sacco-tijd, echt MB gereden), maar vind het de laatste tijd best wel weer prima (zeker de S is prachtig). Deze is zeker een halve meter te lang voor z’n wielbasis en ziet er uit als een gesmolten pudding. Excuses: nu dus een strak getrokken gesmolten pudding. Blijft een pudding.
mashell zegt
Waar wat kost ie nou? Ik zie alleen prijzen voor het benzine model. Terwijl de diesels in die lease edities interessant zijn. Deze waren heel erg veel te duur. Het prijsverschil tussen A-klasse en CLA was gewoon te groot. Een facelift is natuurlijk een goed moment om dat te corrigeren.
Want de A-klasse is mooi, de shooting break is prachtig en laten we het maar gewoon niet over de CLA sedan hebben.
allesmetturbo zegt
Ben geen mb fan maar vind deze op zich best leuk