De eerste Toyota bedrijfsauto in het compacte segment.
De Japanse autobouwer heeft een prijskaartje op de PROACE CITY geplakt. Een kleine opfrisser. Deze bedrijfsauto is 4,4 meter lang en gaat varen in het water van de compacte bestelwagens. Toyota brengt deze auto in twee lengtematen op de markt. De reguliere variant heeft een laadruimte van 3,3 m3 (twee Europallets) en een laadvermogen van 650 kilogram. De ROACE CITY Long heeft een laadruimte van 3,9 m3 en een laadvermogen van 1.000 kilogram.
Vanaf morgen, 1 oktober 2019, is het mogelijk om de PROACE CITY te bestellen. Prijzen beginnen bij 13.995 euro. Dat is de zakelijke prijs zonder BTW en BPM. Met de introductie komt er ook een First Edition Pack. Dit pakket bestaat uit onder andere betimmering van de laadruimte, lichtmetalen velgen en een verlengde fabrieksgarantie van 5 jaar of 200.000 kilometer.
De PROACE CITY en PROACE CITY Long zijn verkrijgbaar in de varianten Comfort, Cool Comfort, Professional en Innovator. In 2020 volgen ook versies met een benzinemotor, met vierwielaandrijving en VERSO- en Shuttle-uitvoeringen. In 2021 volgt de Toyota PROACE CITY EV.
Toyota levert de bedrijfswagen standaard met onder andere centrale portiervergrendeling, audiobediening vanaf het stuurwiel, een lichtsensor, Bluetooth en elektrisch bedienbare zijruiten. Qua motoren 1.5 D-4D dieselmotoren met vermogens van 75 tot 130 pk in combinatie met een handmatig bediende versnellingsbak of een automatische transmissie.
giertjuh zegt
Kenen we al als Partner/Berlingo/Combo
tortuga zegt
@giertjuh: ze lijken inderdaad een samen werking te hebben aangegaan. Nu nog met de gt86 boxer motor er in
Dutchdriftking zegt
@giertjuh: ik zat al te denken, waar ken ik deze van?!
monsieurleloure zegt
5jaar/200.000km garantie klinkt niet verkeerd.
Een VW Caddy heeft 2 jaar /onbeperkte km, extra garantie kun je bijkopen zoals het een echte VW betaamd
E34M5Touring zegt
@monsieurleloure: Die garantie is onderdeel van een intro pack. Niet de standaard garantie.
melkkoe zegt
Toyota stapte toch af van dieselmotoren en maakte propaganda tegen diesel?
Komen ze nu weer met hangende pootjes terug?
smoked zegt
@melkkoe: Bij de personenauto’s stappen ze inderdaad van diesels af.
redbeams zegt
@melkkoe: Personenauto’s versus bedrijfswagens
melkkoe zegt
@redbeams: oja helemaal vergeten. Als de uitstoot uit een bedrijfswagen komt, is het natuurlijk geen probleem
redbeams zegt
@melkkoe: Daar gaat het toch ook niet om…wel dat toyota in europa geen diesels meer in personenauto’s levert.
fanboy zegt
Dit zijn niet echt de stadsbusjes van Toyota. Dat zijn de Hiaces met korte wielbasis, waar je op de motor zit. Dan heb je met 4 meter lengte 2.5 meter laadruimte
tstile zegt
Het valt me mee dat ze zich konden inhouden met de voorkant. Niet zo’n afzichtelijk ‘aygo kruis’ in ieder geval.
Het interieur is wel beetje onnodig beperkt. Of een dikke middenconsole waardoor je minder beenruimte hebt. Of zo’n bankje maar dan komt de schakelpook wel ver het interieur in.
Ik ben benieuwd naar de automaat in deze. Een echte automaat of een robotbak?
Verder zijn het fijn rijdende wagens. Tenminste, de Peugeot Partner waar ik lang in heb mogen rijden.
schuimbekje3 zegt
14000 klinkt leuk maar als je meer dan alleen bubbeltjesplastic vervoert zit je ineens op 35000 euro exc btw exc bpm. En dan is een toyota ineens stik duur. En bedenk dan dat als je na 3 jaar de bus inruilt je bij de toyota garage niet hoeft aan te komen kakken omdat ze jouw 2de handse meuk niet willen zien is de keuze snel gemaakt..