Officieel mag ‘ie dan geen Citroën meer heten, maar anders wordt het wellicht wat verwarrend.
De DS5 is een redelijke hate-it-or-love-it auto. Wellicht een beetje de consequentie van het hebben van een eigen smoelwerk, iets wat de Fransen zo te zien graag voor lief nemen. De bijgepunte DS5 kan er in elk geval weer een poosje tegenaan, en bij een nieuw uiterlijk horen nieuwe prijzen.
Alle dieselmotoren vallen binnen de 20%-categorie, wat natuurlijk goed nieuws is voor de leaserijder. De business-versie van de Blue HDi 120 is de instapper, die al vanaf 31.450 euro op de oprit staat. Prijzen van de andere motoren zijn helaas nog niet bekend, wel weten we dat de DS5 ook met een BlueHDi 150- en BlueHDi 180-motor kunnen worden besteld.
Daarnaast komt er nog dit jaar een THP 210 benzinemotor aan.
toyotafortuner zegt
Hate-it-or-love-it… Ik vind m iig mooi! En vanaf nog geen 31.5k is niet verkeerd. Maar ik zou denk ik toch opteren voor iets meer oempf, voor wat extra comfort.