Autoliefhebbers wereldwijd komen as we speak nog steeds bij van de wervelende nieuwe Polo die onlangs werd gepresenteerd. Zoveel euro’s mag je meebrengen voor het leasekanon in zakformaat.
De yada yada laten we in dit artikel achterwege zodat we snel de koe boven de emmer kunnen zetten. Wie de introductie van de Polo gemist heeft kan zich hier uitleven op ons uitgebreide artikel. Dat gezegd hebbende: de prijzen!
Instappen kan vanaf 15.550 euro. Die instapprijs is lager dan die van de vorige generatie en dat terwijl de verse Polo ruimer, geavanceerder en rijker is uitgerust. Bovendien introduceert Volkswagen de Polo met TGI motor, waarmee je op aardgas in de rondte kart. Het basismodel betreft trouwens een 1.0 met 65 bloedstollende pk’s.
De 1.0 TSI met 95 pk is leverbaar vanaf 18.990 euro. Datzelfde blok met 115 pk mag (inclusief Polo) meer voor 21.445 euro. Het topmodel, de GTI met 200 pk, gaat voor 29.590 euro de deur uit.
Lekker dieselen? Kan! De 1.6 TDI met 95 pk mag weg voor 20.290 euro. Dan rest alleen nog de 1.0 TGI die dus op aardgas rijdt, deze versie met 90 staat voor 17.390 in de showroom. Prijzen van de TSI met 150 pk en de GTI met handbak worden in een later stadium bekendgemaakt. De nieuwe Polo staat in elk geval vanaf eind oktober bij de Nederlandse dealer.
dare2think zegt
Het zou zomaar eens de beste Golf ooit kunnen zijn.
noosaheads zegt
Dus een beetje knap instappen gaat je minimaal 22K kosten/bijtelling kosten. Dit of een Stonic dus.
dijan zegt
Prijzen zijn gelijk met Mini en b.v. Kia Rio. Ik zou toch voor deze gaan,mocht ik met deze maat auto tevreden zijn.
noosaheads zegt
@dijan: Ik zou toch gaan voor een MINI, al gaan die toch met wat spulletjes snel over de 30.
dijan zegt
@noosaheads: Dan TOCH liever deze GTI voor die prijs!
fanboy zegt
@dijan: Maar deze mist iets.
De vorige Polo vind ik ook niet een erg mooie auto, maar hij klopt wel gewoon qua vormgeving. Het is gewoon 1 geheel.
Deze Polo is gewoon een beetje uitgedijd, niet echt bepaald op een mooie manier.
Hij lijkt natuurlijk enorm op een Golf, maar ook een Golf klopt meer dan dit ding.
rufctr01 zegt
@dijan: dan veeeeel liever de DS3R. Ziet er gewoon beter uit!
jeroen13 zegt
-edit: yes, gefixt! Het is warm-
kraakensmaak zegt
-edit: yes, gefixt! Het is warm-
Dutchdriftking zegt
Hoe vaker ik hem zie, hoe meer ik een golf 3 zie.
noosaheads zegt
@dutchdriftking: Ouwe meuk vs. nieuw spul .Ok.
mzonneveld zegt
@dutchdriftking: huh?!
joostie zegt
€ 15550… Daar koop je ook een vijf jaar oude Scirocco, A1(!) of Golf (Variant) voor met minder dan een ton op de teller. Als je dan toch perse bij VAG wil shoppen, zou dat mijn advies zijn.
dijan zegt
@joostie: Iets met appels en peren????
plopkoekje zegt
@dijan: een golf of een polo. Wat een verschil…
ko4n zegt
@joostie: gebruikte auto’s zijn altijd voordeliger. Je kan voor 15,5k ook een nette 986 Boxster op de kop tikken maar dat is een beetje scheef om dat zo te vergelijkem toch.
joostie zegt
@ko4n: Dat klopt. Gebruikte auto’s zijn inderdaad voordeliger. Daarom snap ik persoonlijk niet waarom mensen een nieuwe auto kopen. Ik probeer in mijn vergelijking nog enigszins logisch te zijn door aan te geven dat je met een auto van 5 jaar oud (en verbazingswekkend weinig kilometers), toch een segment hoger kan gaan zitten. Wellicht het overwegen waard.
mashell zegt
@joostie: er zijn een paar redenen om een nieuwe auto’s te kopen. Dan krijg je een auto die is zoals je die zelf wilt. Je hebt er meestal veel minder gezeik mee dan met een gebruikte. En natuurlijk doen we dat zodat er voor mensen als jou tweedehands auto’s beschikbaar zijn.
joostie zegt
@mashell: Bedankt daarvoor!
kappenou zegt
@ko4n: of een A8 / phaeton
kareljansen zegt
@joostie: of 155500 snoepkikkertjes, wat is je punt?
joostie zegt
@kareljansen: Oeh lekker!
ghost zegt
Behoorlijk aan de prijs voor zo’n bakkie.
dijan zegt
@ghost: Noem eens een merk wat goedkoper is in deze maat?
fanboy zegt
@dijan: Renault Clio is ietsje goedkoper en heb je bij de instapper al 90pk.
Yaris is net ietsje goedkoper met een vergelijkbaar instap blokje.
Bij de Yaris kun je voor de prijs van de TSI ook een Hybrid meekrijgen.
Dan heb je een zeer vlotte 1.5 motor + elektromotor, ipv een opgefokt 1.0 turbo motortje. Dat laatste zal ook wel prima rijden hoor, maar het is toch minder en zal meer zuipen.
kappenou zegt
@fanboy: zo te zien heb jij nog nooit in een toyota hybrid gereden. Dat rijdt pas opgefokt met die cvt welke de motor vol in de toeren laat draaien. Liever een 1.0tsi die afgesteld is voor koppel laag in de toeren. Je hoeft bij normaal rijden niet boven de 3500tpm te komen. De yaris en auris zitten constant boven met optrekken of als de weg niet plat is.
ghost zegt
@dijan: geen idee, ik verbaas mij gewoon over de prijs van een polo. Een golfje van 6 maanden oud met de kop eraf importeren is ws even veel geld, maar dan ga ik liever voor een golf.
dijan zegt
@ghost: Het gaat hier over een NIEUWE auto. JE kunt nooit een vergelijking maken met een gebruikte auto. De prijs is gewoon ongeveer hetzelfde als andere merken met dezelfde maat.
continentalgt zegt
@dijan: Mazda 2, Hyundai i20, Skoda Fabia, Seat Ibiza, Citroën C3, Peugeot 208, moet ik nog verder gaan?
Tonnie zegt
@ghost: en tis nog een lelijk bolhoedje ook!
lebeaunl zegt
Mooi interieur. Tsja, verder heb ik er niet zoveel over te zeggen.
st33fie zegt
Ik zou zeker voor die gti gaan.
fuck de garantie.
Gelijk bij ome dik langs voor een remap ,intake en andere downpipe .
Dan kan je de plaaggeest uithangen met je pow low
esprit84 zegt
jezus die productofoto’s, die modellen met headphones…..welkom 2000
Jochempie zegt
30 mille voor een GTI? Het is dus gewoon echt een Golf, maar dan lelijker.
Edge zegt
Dus nu hebben ze een GTI en TGI in het assortiment. Fijn voor dyslectici
allesmetturbo zegt
Voor 30k de gti, + wat opties + nog wat voor de stage 2 (intake + downpipe + uitlaat + chippie) en dan lijkt me dit een erg fijn bommetje
continentalgt zegt
@allesmetturbo: fijn bommetje, maar dat zal mef een mi der fijn bonnetje komen. Zit je zo op €35.000 voor een behoorlijk kleine auto.
janmetdelangeachternaam zegt
95pk uit een 1.6 is niet heel vooruitstrevend als ik dat zo lees
st33fie zegt
@janmetdelangeachternaam: hahaha ik moest lachen
klaasjevaak zegt
Een golf V GTI kostte ook 30k. Actiemodel in unikleur. Prijzen zijn hard gestegen.
valentino455pk zegt
Geen 1.2diesel bluemotion ? Meer