Door de Tour de France en het EK voetbal in Frankrijk ontkom je momenteel niet aan La Douce France. Mocht je dat wel bevallen, kan je nu langs bij de Peugeot-dealer. Vanaf vandaag kan die je namelijk vertellen hoeveel zo’n nieuwe 3008 je gaat kosten.
Om de prijs te weten te komen hoef je echter niet per se naar de dealer, want wij informeren je er ook graag over. Drieduizendenacht rijden begint bij het creatieve bedrag van 28.570 Euro. Nu een geen getal eindigend op ‘499’, ‘999’ of desnoods ‘995’ maar een nauwkeurig bepaalde ‘570’. Voor dit bedrag stap je in de 3008 Access. De Access is standaard onder meer uitgerust met een 1.2 liter grote turbomotor met 130 pk, 17 inch stalen velgen, RVS-dakbogen, leren stuurwiel en een middenarmsteun tussen de voorstoelen met gekoeld opbergvak.
Een stapje hoger staat de 3008 Active, die verkrijgbaar is verkrijgbaar vanaf 30.370 Euro. Ten opzichte van de Access heeft de Active onder meer mistlampen, Lane Departure Warning, Parkeerhulp achter, 17 inch lichtmetalen velgen in plaats van de steelies, een capacitief touchscreen voor de infotainment, Climate control en ‘Pack visibilité’.
Voor nog meer allure is er de 3008 Allure, die je kan oppikken voor minimaal 31.570 Euro. Bovenop de uitrusting van de Active krijg je voor dit geld parkeerhulp vóór, 18 inch lichtmetalen velgen, RVS sierlijst op de beschermlijsten aan de onderzijde van de portieren en ambianceverlichting in het interieur.
De sportievelingen worden op hun wenken bediend met de 3008 GT-line, vanaf 33.570 Euro. De GT-line probeert imponeren met zijn ‘Black Diamond’ dak en de buitenspiegels in Noir Perla Nera, zichtbare uitlaatsierstukken en RVS raamlijsten. De koplampen met ‘Peugeot Full LED Technology’, en LED-richtingaanwijzers voor met ‘dynamic scrolling’ zorgen voor goede verlichting. Technische gizmo’s zijn aanwezig in de vorm van ‘Pack Safety Plus’, met Active Safety Brake, Distance alert, Grootlichtassistent, Vermoeidheidsherkenning, Active Lane Departure Warning en Dodehoekbewaking. Het interieur onderscheidt zich door i-Cockpit Amplify. Hiermee heb je keuze uit twee verschillende sferen die invloed hebben op de dynamiek van de auto, de intensiteit van de ambianceverlichting en lay-out van de schermen en de geur in de auto. Ook de optionele massage-functie van de stoelen wordt door i-Cockpit beïnvloed.
Topper van de range vormt de 3008 GT, verkrijgbaar vanaf 47.480 Euro. Deze topversie is standaard uitgerust met de 180 pk sterke 2.0 BlueHDi-aandrijflijn, 19 inch lichtmetalen velgen, Peugeot Connect NAV inclusief TomTom kaartdatabase en vier keer per jaar gratis kaartupdates, spraakbesturing en 36 maanden Peugeot Connect Nav Services, Keyless Entry & Start, aluminium dakrails, een achteruitrijcamera en bekleding in kunstleder/alcantara.
Maar wacht, er is nog meer. Ter ere van de introductie van de auto is er een introductie aanbieding.
Tijdelijk is de 3008 er namelijk ook in een aantrekkelijk Première uitvoering die is gebaseerd op het uitrustingsniveau Allure. De nieuwe 3008 Première is verkrijgbaar vanaf 32.790 Euro. De extra uitrusting bestaat uit Peugeot Connect NAV, een handsfree kofferklep, Keyless Entry & Start en een achteruitrijcamera. Je betaalt voor deze opties 1.030 Euro minder dan je normaal zou doen.
Voor de leaserts biedt Peugeot het Blue Lease gamma aan. Dit bestaat uit drie niveaus, twe weten Blue Lease Executive op basis van Active, Blue Lease Premium op basis van Allure en ten slotte een Blue Lease GT-line. De handgeschakelde 1.6 BlueHDi 120 valt in de 21% bijtellingscategorie, voor de andere varianten moet de volle 25% bijgeteld worden.
freezzr zegt
Kleine inschatting: die GT gaan er weinig van verkocht worden met die prijs. Voor dat geld koop je een mooie premium SUV.