Zo’n Franse crossover op de stoep hebben staan. Wat kost dat per maand?
De 208 is niet het enige nieuwe wat uit de koker van Peugeot is gekomen dit jaar. Ook zijn grotere broer is in het nieuw gestoken en zal ongetwijfeld een grote doelgroep aanspreken want: ‘lekkere hoge instap’. Aangezien particulieren nauwelijks een auto nieuw kopen in Nederland is de markt van private lease heel belangrijk voor dit soort auto’s. Een eis is wel dat het allemaal te betalen is. Wel, oordeel zelf. Peugeot heeft nu bekendgemaakt wat de 2008 in de Private Lease gaat kosten.
Een 2008 rijden kan vanaf 399 euro per maand. Dan heb je een Active-uitvoering met de 1.2 PureTech benzinemotor en een magere 100 pk. Does the job, maar een liefhebber van autorijden ga je er niet blij mee maken. De 2008 Active komt onder andere met airconditioning, cruise control, Active Safety Brake met Distance Alert, Active Lane Departure Warning en parkeerhulp achter. Het genoemde maandbedrag is op basis van 48 maanden en 10.000 km/jaar.
Heb je wat meer te besteden en wil je meer luxe aan boord dan is de 2008 GT een mogelijkheid. Dit is de meest luxe variant die je in de Private Lease kunt krijgen. Kost je 535 euro per maand. Deze versie beschikt onder meer over een 10-inch infotainmentscherm, deels Alcantara bekleding, verwarmbare voorstoelen, 18-inch lichtmetalen wielen en Adaptieve Cruise Control met Stop&Go functie.
De Peugeot 2008 komt als Private Lease-model in vier benzinevarianten op de markt, maar ook met drie elektrische uitvoeringen. De elektrische e-2008 begint bij 589 euro per maand. Dan heb je de Active-uitvoering, de GT kost 659 euro per maand. De aandrijflijn bestaat uit een 136 pk elektromotor en een 50 kWh accupakket. De WLTP-actieradius bedraagt 310 kilometer. Een laadkabel (11 kW 3 fase, CCS type 2) wordt standaard meegeleverd. Snelladen kan ook. In een halfuur kan de batterij van de e-2008 tot 80 procent worden opgeladen.
Geen private lease en liever een reguliere aanschaf? Check dan de aanschafprijzen van de nieuwe Peugeot 2008.
bernoulli zegt
Niet mijn segment, maar wat is dit model toch een verademing na de clowneske vorige 2008.
Dutchdriftking zegt
Tja, laat maar weer zitten. Iemand ervaring met private lease van een tweedehands auto? Kan wellicht interessant zijn om een 4 jaar oude ex-leaseauto te leasen. Zeker als er wat kilometers op staan is een vast bedrag per maand inclusief onderhoud best interessant…
eklasse zegt
@dutchdriftking: als je ziet wat een trekhaak per maand kost bij zo’n private lease auto vrees ik dat onderhoud, dat juist na 4 jaar én wat km’s onvermijdelijk is, de leaseprijs behoorlijk zal beïnvloeden.
Ik denk dat het veel voordeliger is om dan zelf een occasion,waar de kop vanaf is, mét garantie te kopen.
Het voordeel van een onbezorgde nieuwe auto heb je dan toch al niet. De lease prijzen bij nieuwe auto’s zijn voornamelijk gebaseerd op afschrijving (en restwaarde) bij oudere modellen zal de prijs gebaseerd worden op onderhoud én afschrijving.
berlinetta zegt
@dutchdriftking: Volgens mij schelen de private lease prijzen van occassions niet veel met die van nieuwe auto’s. Heb er zelf ook wel eens naar gekeken, maar vond het niet de moeite waard.
Tiemen zegt
@dutchdriftking: Het verschil is niet zo aanwezig in prijs nee. Waar je bij een nieuwe betaalt voor afschrijving betaal je voor een tweedehands voor (mogelijke) reparaties. Het loont ook de moeite om goed te vergelijken op voorwaarden, in de vergelijking die ik recent gemaakt heb kwam die van de consumentenbond en Alphabet daar het beste uit. Via autoweek kan je goed prijzen vergelijken.
bsxc2 zegt
De 1.2 benzine zal toch de goedkoopste optie blijven voor veel mensen. Je gaat het prijsverschil echt niet eruit halen met elektrisch rijden, tenzij je veel rijdt (laat daar net het knelpunt zitten met 10.000 km/pj).
mcshine zegt
@bsxc2: elektrisch rijden is zich dan ook veel prettiger dan met zo’n benzinetorretje. De e-2008 zal voor zo’n 15-20€ aan stroom volgeladen zijn. Met een tank of 4 per maand ben je er.
x1f48 zegt
Lijkt altijd hartstikke mooi dat private lease. Maar wanneer je een beetje kilometers wilt maken is het al snel een stuk duurder dan gewoon kopen.
karhengst zegt
Allemachtig wat een prijzen voor een opgehoogde B-segmenter. Nu ben ik Duitse prijzen gewend dus dan is het altijd even schrikken, maar het klinkt nu niet echt als de aanbieding van het jaar met slechts 10.000km/jaar.
nissanfairladyz zegt
@karhengst: Je zit bijna tegen de prijs van een Hyundai Kona Electric aan. En dan heb je 8% bijtelling strakjes en ook nog de besparing op brandstofkosten als je geen pasje krijgt van de baas. Geen wonder dat elektrische auto’s OOK volgend jaar een groot succes zullen gaan worden.
verplicht zegt
@nissanfairladyz: Ik wist niet dat je voor private lease ook bijtelling had?
mpc007 zegt
@karhengst: is ook een rukbod. Lekker links laten liggen.
PunicaOase zegt
Niet erg goedkoop.. voor dat geld heb je ook een Mini Cooper met echt alles erop en eraan, maar dan met 136 pk, en dat is een heerlijk vlot motortje in de Mini.. in sportstand houd je echt alles bij..
gilettelubbers zegt
Allejezus wat een prijzen, private is (in mijn geval) niet eens een beetje aantrekkelijk. Als de overheid zo graag ziet dat het Nederlandse wagenpark verjongd en dus zuiniger wordt, moeten ze zorgen dat je niet al €400,- per maand betaalt voor een kale Peugeot..
mpc007 zegt
@gilettelubbers: dat hoeft ook niet. Komen vaak genoeg scherpe acties langs waardoor je niet aan deze afzetterij mee hoeft te doen. Vergelijk het met de abonnementsprijzen van een net nieuwe iPhone, dat gaat ook nergens over.
gilettelubbers zegt
@maarten_zoutendijk: dat wil ik best geloven. Maar wanneer ik bijvoorbeeld een huis wil kopen mag ik even het volledige restante bedrag aftikken, een dikke nope voor mij
nissanfairladyz zegt
Interieur lijkt wel op die van Lamborghini !! Verder ziet het er wel puik uit. Ik kan de ingeslagen weg qua design van Peugeot wel waarderen. :)
mpc007 zegt
Deze prijzen zijn veel te hoog. Peugeot weet dat ook. Iedereen die geïnteresseerd is wil ik serieus adviseren even te wachten tot voorjaar 2020, dan gaat er wel eea veranderen. Niet direct door Peugeot, maar wel door de concurrentie. Die komt met een paar dingetjes waardoor Peugeot letterlijk 0 contracten zal afzetten voor deze prijs.
kicknl zegt
Is dit een beetje een apart stuk, of gewoon niet duidelijk genoeg een advertentie?